21.11.2008 01:40, jojo, Komentárov: 0
Pure

Pure

Panenská príroda, desiatky metrov vysoké skoky, revúce motory a samovražedné triky, pri ktorých tuhne krv v žilách. Pridajte sa aj vy k jedným z najnebezpečnejších pretekov sveta. Nebojácni blázni na štvorkolkách sa hlásia o slovo. PURE štartuje.

Adrenalínové športy sú oddávna veľmi populárnou témou počítačových hier a je jedno, či sa jedná o skateboarding, snowboarding, downhill na bicykloch, motokros alebo akrobaciu na vodných lyžiach, dôležitý je pocit a napätie, ktorými dokáže hra oslniť hráča a nepustiť ho na dlhé hodiny od monitora. O niečo podobné sa pokúša aj nedávno vydaná arkáda PURE od štúdia Black Rock a už od prvých trailerov bolo vidno, že závody štvorkoliek spojené so šialenými akrobatickými kúskami majú rozhodne veľký potenciál. Či autori dokázali hráčom naservírovať chutnú porciu zábavy sa dozviete z nasledujúcich riadkov.

To prvé, čo po spustení hry padne každému do oka, je skutočne kvalitné grafické spracovanie prírodných scenérií a dizajn jednotnotlivých okruhov. Spolu vás čaká viac ako 30 dráh umiestnených do siedmich krajín sveta - svoje pretekárske schopnosti ukážete napríklad pri horských rozvalinách v talianskom Mount Garda, americkom prírodnom parku vo Wyomingu, pieskových dunách Kalifornského cintorínu lietadiel, ale aj v hornatej prímorskej oblasti Thajska. A že sa je na čo pozerať si poviete hlavne pri obrovských skokoch, kde sa vám vďaka veľkej dohľadnosti ponúkne nádherný výhľad na obrovské mapy s množstvom rozvetvených kľukatých ciest.

Keďže žiaden titul nedokáže vyžiť len z grafiky a dizajnu prostredia, presuňme sa na samotné herné možnosti, kde okrem online- a LAN-multiplayeru pre 16 hráčov, rýchleho závodu či závodu s časom narazíte na hlavnú náplň PURE - singleplayerovú kariéru v podaní svetového turnaja. Ak budete chcieť zasadnúť na pomyslený trón najlepšieho AWP jazdca, musíte sa najskôr prebojovať cez desať samostatných súťaží rozdelených podľa tried motorov, čo vám môže zabrať kľudne aj 10-15 hodín hrania. Na odomknutie nových dráh a súčiastok musíte, samozrejme, predviesť čo najlepší výkon na trati a porážať svojich súperov v celkovo troch herných režimoch. V klasických závodoch sa spolu s ďalšími 15 pretekármi tak povediac naháňate o to, kto ako prvý pretrhne cieľovú pásku.

Vďaka rafinovanému získavaniu Boostu a sprístupňovaniu troch pokročilejších skupín trikov (+ po nabití boostu sa odomkne špeciálne kombo) ste nútený nielen ísť na plný plyn, ale aj predvádzať čo najrozmanitejšie vzdušné kreácie a snažiť sa nedopadnúť na zem hlavou či inou časťou tela. PURE sa v žiadnom prípade nesnaží hrať na detailný simulátor, takže nečakajte žiadne realistické skoky/dopady, poškodzovanie či deformáciu vozidiel, tu ide len o zábavu, a tej si v tejto adrenalínovej arkáde rozhodne užijete.

Podobne je na tom aj šprint, kde na veľmi malých okruhoch závodíte doslova o metre a aj mierne zaváhanie či nebodaj pád znamená vo väčšine prípadov stratu šance na lepšie umiestnenie. Veľkým osviežením je hlavne posledný režim Freestyle, kde nejde ani tak o rýchlosť ako o počet bodov získaných za trikovanie. Vaším najväčším nepriateľom je neustále sa zmenšujúce množstvo paliva v štvorkolke. Za skoky, ale aj zbieranie roztrúsených bonusov ho síce môžete mierne zdržať, najdôležitejšie je však vytvárať čo možno najväčšie kombá. Keďže skokmi, rozdvojenými cestičkami a skratkami sa v hre rozhodne nešetrí, stačí si len vybrať vhodnú stopu a nechať všetkých súperov za vami obdivovať niektorý z veľkého počtu trikov.

Launch trailer:

Čo by to dnes bolo za závody, keby ste sa nemohli pred ostatnými predviesť vo vlastnoručne upravenej káre. V PURE sa z garáže stane váš druhý domov a strávite v nej relatívne dosť času. Po takmer každom vyhratom závode sa vám odomknú vylepšené časti alebo rovno nová trieda motorov. Za editor štvorkoliek musím autorov rozhodne pochváliť, pretože sa v ňom dá pohodlne a hlavne prehľadne od základov postaviť a vylepšovať skutočne všetko - na začiatku len pár pevne pozváraných trubiek sa po pridaní motora, pneumatík a ďalších celkovo 24 častí zmení zo škaredého kačiatka na vášho nového štvorkolesového miláčika.

Podstatne horšie je na tom PC verzia s ovládaním, u ktorého je jasne vidno, že hra bola vytváraná špeciálne na konzolové ovládače. Ak budete mať nervy a rozhodnete sa hrať na klávesnici, nezabudnite si predtým dôkladne prejsť úvodný tutoriál a vhodnejšie prenastaviť celé ovládanie. Predsalen, ovládať rýchlosť, správne naklonenie a ideálne napruženie pred každým skokom je skôr práca pre analógové páčky. Trochu zamrzí absencia vylepšenia vlastností vášho pretekára - hneď na začiatku máte síce na výber jedného zo šiestich jazdcov (z toho dokonca 2 baby), ale vaše rozhodnutie sa v hre prejaví len jeho grafickou zmenou modelu.

Po technickej stránke nemôžem hre, snáď okrem dlhších loadingových časov, nič vytknúť. Hru som skúšal aj na menej výkonnom počítači s konfiguráciou o niečo vyššou ako sú minimálne požiadavky (AMD 3000+, 1,5GB RAM, ATI HD 2600XT) kde pri rozlíšení 1024x768 a nízkych detailoch sa framerate držal okolo hodnoty 20-25 FPS. Na novom 4-jadrovom železe sa pri maximálnych nastaveniach hra hýbala priemerne okolo 50 FPS takže z hľadiska optimalizácie nejde o až tak zle odvedenú prácu. Vizuálne spracovanie som pochválil hneď na začiatku - rovnako detailne ako príroda sú vytvorené aj modely štvorkoliek, k tomu si pripočítajte množstvo moderných efektov a časticových detailov ako odlietajúci štrk či blato lepiace sa na vozidlá a oblečenie jazdcov. V závese nezostáva ani zvuková stránka hry s namakaným soundtrackom od neznámych kapiel, ktorých chytľavé pesničky dokonale podtrhnú adrenalínovú atmosféru závodov a veľmi rýchlo vám vlietnu do hlavy. Menším nedostatkom, hlavne pre neanglicky hovoriacich hráčov, sa stáva fakt, že distibútor CD Projekt u nás hru nelokalizoval do čestiny.

Čo dodať na záver? Pure dokonale vyplnil medzeru na poli adrenalínových športov pre PC. Ak ste vždy túžili vedieť, čo by sa stalo Tony Hawkovi, keby si ku skejtu primontoval motor, tu nájdete odpoveď.

jojo