Penumbra: Requiem
Fyzikálne založená hororová adventúra Penumbra pokračuje v odhaľovaní tajomstiev z Grónskeho podzemného výskumného centra. Stojí čerstvo vydaný datadisk Requiem za vyskúšanie, alebo sa jeho obsah nemal nikdy dostať na povrch? Odpovede nájdete v tejto recenzií.
Keď som pred pár mesiacmi písal o Black Plague ako o poslednej hre zo série Penumbra, ani vo sne by ma nenapadlo, že po tak krátkej dobe budem recenzovať ďalší diel, keďže sami autori označili dvojku za koniec pôvodne ohlásenej trilógie. Requiem sa síce nehrá na regulárne tretie pokračovanie, ide skôr o kompiláciu nápadov, ktoré ostali v hlavách a dokumentoch štúdia Frictional Games - no a čuduj sa svet, bolo toho dosť na vytvorenie datadisku. Ale stojí skutočne zato?
#picn1#
Aby som hneď na úvod nezabudol, Requiem nie je samostatne hrateľný datadisk a na spustenie musíte mať nainštalovaný aj BP. Samozrejme, bola dosť veľká chyba keby ste začali hrať bez toho aby ste mali dôkladne prejdené predchádzajúce diely, pretože takmer celý dej je založený na vašich spomienkach. Schválne som nepoužil slovo príbeh, lebo niečo také tu bohužiaľ nenájdete, čo je v porovnaní s minulosťou dosť veľkým mínusom. Stále síce vystupujete v roli Philipa, ktorý hľadá odpovede na more otázok, tentokrát však celý herný čas zostaneme vo vlastnej hlave, keďže náš hlavný hrdina hneď na úvod upadne do, nazvime to, hlbokej nočnej mory.
#picn2#
Hra sa tentokrát vydala podstatne inou cestou - z pôvodnej hororovej akcie okorenenej o pár logických hádaniek sa stal mierne strašidelný logický rýchlik bez dávky poriadnej hororovej atmosféry a to celé zabalené v starom engine. Celý čas neustále riešime logické úlohy so snahou otvoriť bližšie nepopísané portály, cez ktoré sa Philip dostáva do ďalších nesúvislých úrovni, kde ho čaká znova to isté - otvárať ďalšie portály.
Aj keď Requiem v mnohých veciach stratilo čaro pôvodne hry, nedá sa povedať, že by bolo úplnou katastrofou. Každá jedna z celkovo 10 úrovni ponúkne skutočne pekné a pomerne náročné úlohy, založené hlavne na prepracovanej fyzike. Stretneme sa tu s klasickým stiesneným typom prostredí, či už sa jedná o úzke chodby kanálov alebo strojovne, ale v aj s o niečo väčším vonkajším levelom. Vybalansovanie obtiažnosti je skutočne dosť problematickou témou väčšiny logických hier, v tomto prípade sa našťastie až na možno pár detailov nejedná o nič príšerne, takže pokiaľ už máte niečo odohráte, nemali by ste sa nikde zaseknúť.
#pic4#
Neviem či je krátka herná doba dedičnou chorobou tejto série, ale aj tu platí, že skončíte práve vtedy, keď sa najviac bavíte. Môj časomerač sa zastavil niekde v okolí 3 hodín, čo ja aj na datadisk skutočne veľmi málo. Škoda, že autori aj napriek možnostiam nezaviedli do hry viacero rozdielnych možností ako sa posunúť ďalej, takže snáď jediným rozumným dôvodom na znovuopakovanie celej hry je iba hľadanie skrytých sošiek, za ktoré sa vám odomkne alternatívny koniec.
Technické spracovanie sa od BP nijak nezmenilo a starší engine už značne začína trpieť, hlavne čo sa týka grafickej stránky, kde sa dnes jedná už len o lepší priemer. Hudobný podmaz si hra väčšinou prevzala z minulých dielov, takže ani v tomto smere sa nejedná o nič nové.
#pic5#
Celkovo mám z nového pokračovania dosť zmiešané pocity a pripadá mi, akoby si autori zahrali Portal a zostali z neho natoľko fascinovaný, že sa rozhodli urobiť z hororu čisto logickú záležitosť. Lenže tento pokus dopadol len kúsok nadpriemerne. Fanúšikom síce ponúkne pekný výlet do myšlienok philipovej vystrašenej hlavy, ale samotný príbeh nijako neposúva dopredu. Veľkým plusom je však navrhnutie a celkové spracovanie hádaniek, ktoré si držia vysokú úroveň a tiež fakt, že počas celej hry sa budete dobre baviť, aj keď len krátko.
#tab#
jojo
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|