06.08.2008 01:38, JC, Komentárov: 0
FlatOut Ultimate Carnage

FlatOut Ultimate Carnage

Konverzie hier z jednej platformy na druhú nie sú neobvyklým javom v hernej brandži. Keď však dôjde k situácii, kedy je XBOXová verzia pôvodom PC titulu portovaná späť na osobné počítače, vyžaduje to zvýšenú pozornosť. Tá v tomto prípade nebude iba kvôli vyššie uvedenému faktu, ale aj vďaka tomu, že nami korunovaný kráľ arkádových závodov sa vracia!

Konverzie hier z jednej platformy na druhú nie sú neobvyklým javom v hernej brandži. Keď však dôjde k situácii, kedy je XBOXová verzia pôvodom PC titulu portovaná späť na osobné počítače, vyžaduje to zvýšenú pozornosť. Tá v tomto prípade nebude iba kvôli vyššie uvedenému faktu, ale aj vďaka tomu, že nami korunovaný kráľ arkádových závodov sa vracia!


#pic1#


Pozadie konverzie portu nie je natoľko tajomné, ako by sa mohlo zdať a hráči sledujúci vývin značky FlatOut v tom majú jasno. Pre ostatných, FlatOut 1 a 2 zaznamenali na PC značný úspech, čoho výsledkom bola verzia pre XBOX360 s názvom FlatOut Ultimate Carnage. Tá by sa dala definovať ako mierne obohatený a vylepšený FlatOut 2, čo bola na pomery XBOXu lákavá ponuka, keďže išlo o prvú hru zo série. Klasické reklamné správy hovorili o lepšej grafike, nových módoch, 8 000 zničiteľných objektov (v porovnaní s 5 000 vo FlatOute 2) atd atd. To všetko sa pravdepodobne aj v hre nachádza (vážne som nepočítal polygony alebo zničiteľné objekty), PC hráčov, ideálne znalcov FO2, to však nepresvedčí k nákupu. Od toho sú tu nové módy a druhá verzia kariéry.


#pic2#


„Hlavná“ kariéra sa na prvý pohľad tvári rovnako ako v prípade FlatOut 2. Rozdelenie áut do troch tried, niekoľko závodov a iných disciplín v rámci každej kategórie, to už je známy scenár. Detaily sa však pomenili, v prvom rade, akrobatické disciplíny nahradilo niečo, čo by sa dalo nazvať ako „ideálne kolo bez nitra“, priložené ingame video ukazuje jeden z nepodarených pokusov o pokorenie času, limity sú nastavené s potrebnou prísnosťou a získanie zlatej medaile bude rozhodne vyžadovať trochu cviku. Deštrukčné boje v arénach zachované ostali a sú zároveň aj hlavnou príležitosťou k realizácii ničivých chúťok, keďže pojatie jednotlivých závodov (sa mi zdá) sa posunulo pacifickejším smerom. Neviem, či už mi pamäť odchádza, alebo sa skutočne zmenila hrateľnosť závodov, ale z AI závodníkov FOUC mám pocit ako keby sa viac venovali jazdeniu a menej agresívnejším činnostiam. K malým potýčkam AI - hráč (k stretom AI – AI taktiež ešte dochádza) sem tam síce dôjde (keď nerátam klasickú úvodnú pri štarte), ale vo väčšine prípadov je to na popud hráča. Nakoľko je podobný posun pre dobro veci už musia určiť hráči, ale z určitého hľadiska ide o krok proti pôvodnej filozofii hry. Správanie sa umelej inteligencie z hľadiska deštrukcie okolia však ostáva prakticky totožné s dvojkou.


#pic3#


Druhá kariéra (tzv. Carnage) je založená na zbieraní bodov, ktoré odomykajú ďalšie výzvy a tie ponúkajú zisk ďalších bodov. V úlohe výziev sa predstavia klasické závody, ktoré boli obohatené o bodový systém hodnotiaci deštruktívnosť jazdy aj konkrétne postavenie v poradí jazdcov, akrobatické disciplíny (známe z FO2), deštrukčné arény a klasické arkádové časovky postavené na checkpointoch. Treba si však uvedomiť, že hoci niektoré zo spomenutých výziev predstavujú novinky vo FlatOut sérii, Ultimate Carnage neponúka nové okruhy a všetko je to postavené na tom, čo už majú hráči FlatOutu 2 „prejazdené“, hoci treba priznať, že nový pohľad (aka nové herné systémy) prináša novú motiváciu. Z ostatných noviniek je tú nový soundtrack, ktorý svoju úlohu plní rovnako dobre ako v prípade predchodcov a aplikovanie služby Games for Windows LIVE, čo by som pred pár dňami automaticky zaradil medzi zápory, ale v Microsofte si konečne uvedomili, že PC hráči nie sú zvyknutí platiť za takú bežnú vec ako je multiplayer a tak zrušili spoplatnenie. Vo verzii, ktorú sme mali k dispozícii na recenziu sme však hru pre viacerých hráčov nemohli odskúšať a tak otázky týkajúce sa možného cross-platformového ostávajú nezodpovedané.


#pic4#


Technické spracovanie som už načrtol, oproti FlatOutu 2 vidno určitý posun v smere vylepšovania grafickej stránky (viď. fakty v úvode), čo ma za následok aj väčšie hardwarové nároky, i keď reálne si netrúfam hodnotiť výkon hry na PC spåňajúcom minimálne nároky. Kritizovať nemožno ani zvukovú zložku, ktorá je s výnimkou soundtracku prakticky totožná. U nás sa o vydanie FOUC opäť postará TOPCD, čo značí, podobne ako v prípade predchádzajúcich dielov, skvelú cenu 299 Sk a český preklad. Výnimka by mala byť v podobe použitej protipirátskej ochrany, namiesto neobľúbeného StarForce by mala byť použitá menej agresívna ochrana SecuROM. V súvislosti s českou verziou ešte jedna zmienka, okrem klasickej verzie bude v predaji aj limitovaná špeciálna edícia (pravdepodobne za 599 Sk), ktorá bude okrem hry v špeciálnom balení obsahovať aj stolnú hru a čiapku.


#pic5#


PC verzia FlatOutu Ultimate Carnage je trochu problematická z dôvodu, že ide prakticky iba o rozšírený FlatOut 2 v lepšej grafike, čo by napríklad hry zo série Trackmania ponúkli vo forme bezplatného patchu. FOUC sa však predáva za plnú cenu (hoci u nás to neplatí) a preto k nemu treba aj tak pristupovať. Nováčikovia rozhodne nemajú čo riešiť (k hodnoteniu nech si prirátajú 10%), aj napriek miernej zmene herného štýlu závodov platí pre Ultimate Carnage rovnaký verdikt ako pre FO2. Hardcore fanúšikovia série sú už v otázke kúpy určite rozhodnutí a neutrálnym hráčom, znalým FO2, poviem len toľko, že hoci UC neponúka dostatok nového obsahu na „plnú“ cenu, tak v pomere našej lokálnej ceny/výkon ide stále o veľmi dobrú ponuku.

#aut#

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 10 / 10
(Hodnotení: 1)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012