Frontlines: Fuel of War
Boje na veľkých mapách sa už nejakú dobu tešia obľube, čo si uvedomuje viacero firiem, ktoré sa snažia uhryznúť svoju časť z koláča. Podľa propagačných materiálov by sa zdalo, že Fronlines možno zaradiť do tejto skupiny. F:FoW síce prináša nejaké novinky, bude to však stačiť na úspech a na zbavenia sa nálepky - ďalší v rade?
Boje na veľkých mapách sa už nejakú dobu tešia obľube, čo si uvedomuje viacero firiem, ktoré sa snažia uhryznúť svoju časť z koláča. Podľa propagačných materiálov by sa zdalo, že Fronlines možno zaradiť do tejto skupiny. F:FoW síce prináša nejaké novinky, bude to však stačiť na úspech a na zbavenia sa nálepky - ďalší v rade?
#pic1#
Pred tým, než rozoberiem jednotlivé aspekty Frontlinesu sa musím priznať, že tento titul si ma od prvých sekúnd získal. Skvelé spracované intro. Len toľko stačí a prístup k hre je hneď iný. Frontlines predvádza teóriu energetickej krízy, ktorá sa začína rysovať kvôli nedostatku ropy a zemného plynu. Samozrejme nejde o nič extra prelomové, ale tento problém a jeho dopad na samotný herný svet, vyústenie ďalšieho vojnového konfliktu mi pripomenul nesmrteľného Fallouta. S dostatočným rozvinutím fantázie by sa dokonca dalo hovoriť o určitej forme prequelu, ale to je otázkou subjektívneho prístupu. Každopádne, intro je možné pozrieť v cca polke recenzie, kde sa naň nachádza odkaz.
#pic2#
K samotnej hre, ako už názov hovorí, bojové línie (Frontlines) budú asi hrať dôležitú úlohu v jednotlivých konfliktoch. Realita je taká, že na mape sa nachádza niekoľko bodov, viacero na rovnakej úrovni a ich zabranie posúva bojovú líniu. Svojím spôsobom by sa dalo hovoriť o rozšírení získavania bodov známeho z Battlefieldu alebo Day of Defeat s mierne upravenými pravidlami. Získanie bojovej línie dáva úspešnému tímu výhodu, či už je to lepšia lokácia na respawn alebo zatlačenie súpera. V singleplayer móde sa moc na obranu nehrá a hráč je prakticky prostredníctvom rôznych úloh posúvaný dopredu, v prípade multiplayeru je však situácia iná a bojom o jednotlivé body nechýba adrenalín.
INTRO HRY:
V podstate možno očakávať klasickú hrateľnosť z podobného typu hier, ideálne je mať nejakú skupinu známych hráčov a dohovárať sa postupe, inak hrozí, že zábava z multiplayeru bude oveľa menšia. Prvok bojových línii síce viac-menej udržuje boj na jednom mieste, ale to chaotickému pobehovaniu hráčov na oboch stranách nezabráni. Pritom prvok tímovej taktiky (ktorá je samozrejme závislá od partie hráčov) dokáže urobiť enormný rozdiel. To je však problém tohto typu hier a nie Frontlinesu samotného. Keď už som načrtol ten multiplayer – na výber sú strany Západnej koalície (USA + Európa) a Aliancia červenej hviezdy J (Rusko + Čína). V kampani pre jedného hráča je príbehom daná možnosť hrať len za Západnú koalíciu. Samozrejmosťou sú aj rôzne triedy, prakticky je však jedno akú si hráč zvolí, na samotný štýl hrania to nemá tak razantný vplyv ako napríklad v prípade Team Fortress 2. V prípade Frontlines ide skôr o samotnú výbavu a s tým súvisiace využitie palebného arzenálu. V hre sú samozrejme obsiahnuté aj vozidlá, s ktorými sa hráč zoznámi aj v singleplayeri.
#pic3#
Zaujímavým prvokom sú droni. Nejde o nič revolučného, ale hrateľnosť reálne ovplyvňujú, z pohľadu, že ich použitie má zmysel. Droni sú diaľkovo ovládaní malí roboti, ktorých je možne kedykoľvek odpáliť a tak, v prípade vhodného načasovania a nasmerovania, spôsobiť škodu súperovi. Droni jednoznačne predstavujú potenciál, však ako inak elegantne odstrániť „zakempovaného“ nepriateľa, teraz je to už len na hráčoch, ako ich využijú. Z technického hľadiska nemožno prakticky nič vytknúť, hra beží na Unreal Engine 3 a ponúka solídnu grafiku, optimalizácia tiež vyzerá bezproblémovo. Zvuky ničím neprekvapia a hudobná zložka pracuje tak ako má – podkreslovať bojovú atmosféru.
#pic4#
Jediné pripomienky možno teda smerovať k horšej AI, protivníci v príbehovej kampani nejavia nejaký extra záujem o život, nehovorím že sami nabehnú pre hráčovu mušku, ale určitá snaha kryť sa by im nezaškodila. Slabšia AI sa dotýka aj spoluhráčov, čo dodáva celému singleplayeru klasický pocit, že čo si hráč neurobí, to nemá. Tak to možno aj má byť, ale rozhodne to neospravedlňuje nedostatky na súperovej strane (z hľadiska spoluhráčov by to, ale ako výhovorka postačilo). Ďalšie, trochu vážnejšie problémy sú s multiplayerom. Hrateľnostne a z hľadiska zábavy je všetko v poriadku, skôr ide o to, že je celkom problém vybrať si s kým hrať. Neviem či je to neschopnosťou prehliadavača serverov alebo malou komunitou hráčov, každopádne skoro vždy keď som sa snažil nájsť nejaký použiteľný server, tak som si mohol vyberať z maximálne 5-tich reálne použiteľných, zvyšok bol prázdny. Pričom hra bola samozrejme opatchovaná na najnovšiu verziu – verzia od CDProjektu prichádza s klasickou českou lokalizáciou a najnovším patchom už v základnej inštalácii. Vo výsledku je však Frontlines titulom, ktorý sa oplatí vyskúšať, minimálne v podobe dema.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|