07.03.2008 01:33, Last Jedi, Komentárov: 0
Sam & Max 203: Night of the Raving Dead

Sam & Max 203: Night of the Raving Dead

Guten tag, dnes sa fiberieme mit naši hrdinovia Sam und Max do nemeckého Stuttgartu a prežijeme wunderbar dobrodrúžstvo, kapiš? Najprf krátka rekapitulácia: f minulej časti, riešili herr Sam und herr Max prípad, ktorý nebol ani tak prípadom ako bláznifou hrdinskou záchranou Veľkonočných ostrofov pred fýbuchom sopky. Na ja, na ja, nebolo to tak úžasne ako by sme čakali a vypadalo to skôr, že autorom dochádza šťava. Pfeto má tretia epizóda druhej sezóny s názvom Night Of The ravin dead neľahkú úlohu a to dokázať, že náš ferný Hund und Kaninchen sa nefzdávajú a myslia to naozaj fážne.

Príbeh začína, teda nezačína kdesi v temnom hrade und naši hrdinovia sú ako inak v poradnej pr...kaši. Tu sa presunieme hneď do retrospektívneho rozprávania und príbeh takpovediac začína od začiatku zu Hause. Relatífny pokoj narúší príchod zombíka, čo by v prípade typickej klientely nebolo nijak fínimočné. Lenže zombie si dofolila zobrať ruku Jesseho Jamesa. Herr Samov milofaný sufenír!!! A tak nepretečie feľa dialógového textu, aby sme nemali na krku ďalší prípad, ktorý by si na krk nezobrali ani tí najblbší z najblbších...chcem povedať, najodvážnejší z najodvážnejších. Možno práve preto prischol Samovi a Maxovi.

Keby som chcel byť zlý, tak poviem, že najväčšou zmenou oproti už vydaným epizódam je neprítomnosť Bosca. Lenže tam kde zlyhala minulá epizóda možno nedostatočne hráčsky zaujímavou témou, podaním alebo jednoducho náplňou, tam Night of the raving dead napráva reputáciu. Netreba jasnovidca na to, aby už z názvu bolo pochopiteľne, že tentokrát vo výbere hlavnej témy autori z Telltale trafili do čierneho. Pocta hororovému žánru včetne jeho všetkých klišé je rozhodne pre hráčov pc hier zaujímava a blízka.
K hororu ako takému od nepamäti patril výrazný antagonista, ktorému prívlastok patetický často nebol cudzí. A tak prišiel Jurgen. Veľké J na začiatku svojho mena si nezaslúži len kvôli pravidlám gramatiky, ale aj preto, že ide (podľa mna) o najlepšieho záporáka, aký sa kedy v elektronickej podobe Sama a Maxa objavil, kam sa hrabe Conroy Bumpus.

Jurgen je nemecký upír, vek neznámy, ale z výzoru to vypadá, že vampirizáciou prešiel tesne po dosiahnutí dospelosti. Takisto mu nie je asi cudzia goth a emo kultúra, čoho dôkazom nie je len výrazný makeup a učes, ale aj „vohoz“ a štýlový piercing na bradavkách. Jeho dabingu sa ujal ten istý chlapík, ktorý celý čas vypúšťa hlášky ústami Maxa a na ktorého meno si momentálne nemôžem spomenúť. Jednoznačne už len kvôli Jurgenovi sa oplatí zahrať si túto epizódu. Nemecký prízvuk a jeho kombinácia angličtiny s nemčinou v tých všetkých jeho hláškach jednoducho stojí za to. Jurgen ma proste štýl, je moderný, osvetový, proste cooool. A má Zombie továreň. A práve túto továreň na ponurom hrade v Stuttgarte budú musieť preskúmať naši dvaja chlpatí obhájcovia zákona (zákon obhajujú vždy, ked sa pri tom dá niečo beztrestne rozbiť, alebo niekto zmlátiť).

Okrem toho budú Sam a Max rozdávať reklamné cd pre zombíkov veľmi netradičným (aj keď v rámci minihier možno vcelku tradičným) spôsobom. Natočia (konečne!) nový diel, hlavne v Nemecku populárneho, seriálu Midtown Cowboys, stanú sa nemàtvymi. Budú sa snažiť nájsť pre Sybil toho pravého chlapa, po tom ako sa rozišla s hlavou Lincolnovej sochy, vyskúšajú si madafaka muzzik style a Djmix, vypustia z úst (alebo tlám?) nejaké tie vtipy na adresu hororu, Nemecka a Európy a možno si popri tom stihnú aj zatrsať na parkete. Viacej sa nad konkrétnymi situáciami pozastavovať nechcem, aby si každý hráč mohol tieto momenty užiť sám.
Sam & Max Season 2 sa nielen, že stihla týmto počinom zachrániť od nudy, ale sa aj krásne vyšvihla a tretia časť sa môže bez ostychu postaviť na vrchol doposiaľ vydaných dielov druhej sezóny a smelo sa zaradiť vedľa najlepších dielov sezóny minulej.

Ak ste fanúšikmi Stevea Purcella alebo Telltale games, alebo jednoducho Sama a Maxa, hor sa do hrania, Herr Jurgen čaká. Das ist alles, Auf Wiedersehen!