04.02.2008 01:31, Komentárov: 0

Hry pre PlayStation Network - 1. časť

Hry, ktoré sú chvíľkovou zábavkou a relaxom, boli vždy vítané v rámci hráčskej obce. Sony preto už dávnejšie začalo distribuovať tituly, ktoré je možné zakúpiť cez PSS (PlayStation Store) a následne ich hrať s vašimi priateľmi, čo vám hrdlo ráči cez PSN (PlayStation Network). Dnes by sme si o nich niečo povedali v prvej časti série recenzií o tomto type hier.

Rift: Everyday Shooter

„V jednoduchosti je krása." - asi tak by sa dal popísať titul, ktorý stavia na viac-menej priamočiarom námete a pritom vás dokáže držať pri vašich konzolách celé hodiny. Na ovládania potrebujete buď to obe analógové páčky alebo šípky a klasické tlačítka - výber je na vás.

Princíp hry je „primitívny" a dokáže mu pochopiť snáď naozaj každý. Vlastne jediný moment, pri ktorom budete musieť...rozmýšľať... je tzv. chaining alebo inak povedané reťazová reakcia. Každá úroveň je riešená iným spôsobom, a tak sa zabavíte pri strieľaní robotov, zvláštnych útvarov, očí, mincí atď.; čo je vlastne vašim prvoradým cieľom a následným zbieraním bodov (chápať blikajúce bodky), ktorými odomknete najrôznejšie bonusy. Ako príklad spomeniem sprístupnenie hrania jednotlivých misií samostatne, životy naviac, randomizer pesničiek a množstvo ďalšieho.

Postupom úrovní sa obtiažnosť zvyšuje, ale samozrejme tento fakt je číro subjektívny a po väčšinu času závisí najmä na vašej schopnosti rýchlo reagovať a vnímať celé okolie. Grafike toho nie je moc čo vytknúť, keďže je priamo viazaná na daný level a hudbu, ktorá vám v pozadí hrá. K tomuto snáď len dodať fakt, že vývojári sa naozaj „vybúrili“ v pestrofarebnosti a nápaditosti jednotlivých častí.

Celkovo je Rift: Everyday Shooter titulom, ktorý je výborným spôsobom ako stráviť voľný čas a oddýchnuť si po ťažkom dni.

Hodnotenie: 70%

PAIN

Od strieľania sa presúvame k absolútne odlišnému princípu a námetu titulu s prozaickým názvom PAIN (bolesť). I keď si človek asi hneď spomenie na Max Payna a Painkillera, táto hra má od nich na míle ďaleko.

Žánrovo ťažko zaraditeľná, tak povediac mini-hra, má jednoduchý systém ovládania. Všetko, čo stačí spraviť je nastaviť obrovský katapult do správneho uhlu, zvoliť príslušnú silu a vystreliť chudáka, ktorý má zjavne viac životov než tucet mačiek. Vo verzií bez dokúpených upgradov (samozrejme cez PSS) máte k dispozícií len jednu „postavu“ a jedno mesto, ktoré je síce rozlohou v pomere ku možnostiam obrovské, avšak po nanajvýš hodine intenzívneho hrania budete poznať všetky skryté zákutia a ponúkané možnosti.

Aby som ale nepredbiehal – začínate tutoriálom, ktorý vás veľmi dobre prevedie jednotlivými bodmi a svojim spôsobom predstavuje temer plnohodnotný herný mód, ak zoberieme v úvahu jeho dåžku, hrateľnosť a prevedenie. Po jeho ukončení sa vám odomkne zbytok možností, tj. 3 dodatočné spôsoby ubližovania chudákovi chlapovi (určite doporučujem feministkám alebo v prípade, ak vás opustil priateľ a potrebujete si to na niekom vybiť) a ničenia samotného mesta. Ako čerešničku na torte sa pritom budete snažiť trafiť poschovávané opice alebo posunúť míma tak, aby rozbil všetky sklenené tabule a nakoniec spomínaná „voľná hra“.

Záverom asi len toľko, že PAIN je dobrá zábavka na pár hodín, avšak z dlhodobého hľadiska v porovnaní s takým Riftom, o ktorom ste už dnes čítali, sa k tomuto titulu už pravdepodobne mnohokrát nevrátite (ak vôbec). V prípade, že hľadáte trocha relaxu a chceli by ste si niektorú z týchto „mini-hier“ cez PSS kúpiť, predstavuje PAIN jednu z možných volieb.

Hodnotenie: 55%

V najbližšej časti si budete môcť prečítať o tituloch High Velocity Bowling, Sky Diving a Pixel Junk Monsters pre PlayStation Network.