Hellgate London
Apokalypsa bola predpovedaná pradávno. Zlomovým mal byť rok 2000. Ako všetci dnes vieme, nestalo sa tak a ľudstvo existuje ďalej. Neustále očakávajúc hrozby proroctva. Tieto obavy ľudí neopustili ani v roku 2038, kedy sa predpoveď naplnila...
Apokalypsa bola predpovedaná pradávno. Zlomovým mal byť rok 2000. Ako všetci dnes vieme, nestalo sa tak a ľudstvo existuje ďalej. Neustále očakávajúc hrozby proroctva. Tieto obavy ľudí neopustili ani v roku 2038, kedy sa predpoveď naplnila...
Proroctvo bolo naplnené, koniec sveta sa začal. Nikto však nečakal, že sa to bude niesť v tomto duchu. Koniec sveta. Dve slová, ktoré v niekom vytvorili ilúziu instantného konca. Jednu sekundu sa díva von oknom a druhú už nie je nič. Ani ničota. Vízie tímu Flagship Studios boli mierne odlišné. Zlomok sekundy, ktorý oddeľoval výhľad z okna s tým, čo prišlo potom, bol oddelený nekonečným bojom ľudstva proti démonom. Bojom, ktorý nejde vyhrať, jediné čo sa dá, je oddialiť koniec.
#pic1#
Príbeh Hellgatu to takto vážne neinterpretuje, prakticky sme vhodený do už zamoreného Londýna, ktorý je v kvalitne spracovanom úvodnom filme, nie moc odlišnom od štýlu Blizzardovských prác, zobrazený ako hlavná stanica kadejakej hávede, ktorú by sme mohli rozdeliť na zombíkov a tých druhých, čudne nazvaných. Je jasné, že v tejto dobe sa Londýn nezaoberá zbabranou kvalifikáciou na Majstrovstvá Európy vo futbale, ale skôr hľadaním imigračného pracovníka, ktorý všetkých ilegálnych prisťahovalcov pošle kam patria a v štýle Heroesovského „Save the cheerleader. Save the world“ zachráni svet. Mimochodom, zombies sa v Londýne celkom vyznajú, určite im prišli vhod skúseností získané v snímku 28 Weeks Later, takže ich rozptyl a teda aj pokrytie hry bude značne rozsiahle. Herná doba pohybujúca sa okolo 30 hodín tomu dáva za pravdu (samozrejmosťou sú vyššie obtiažnosti).
#pic2#
Hellgate London bol známy dávno predtým, než vyšiel. Neoficiálne tretie Diablo, na ktorom pracujú tvorcovia jeho predchodcov, dobre vyzerajúce videá, to všetko dávalo cítiť AAA alebo prehypovaný (a zbabraný) titul. Pravda je niekde uprostred a jeden fakt je nepopierateľný. Treba sa zmieriť s tým, že HL je čistou diablovkou v budúcnosti. A v modernejšom spracovaní. Voliteľné povolania (je ich 6) sa môžu nazývať ako chcú, ich korene sú však nezameniteľné. Či strelec (mimochodom, pri strelných zbraniach je možno prepnúť sa do pohľadu z vlastných očí) alebo hunter, či černokňažník alebo čarodej, gro hry ostáva zachované a špecifické pre každé povolanie. Originálne pôsobí akurát technik, ale pri tejto postave možno nájsť indície smerované ku starému dobrému Diablu. To je logicky cítiť z celej hry (hoci som pôvodne z uvoľnených videí čakal trochu iný štýl), opäť sa dostáva aj na dvojsečné generovanie. Zatiaľ čo v duchovnom otcovi novinky sa generovali cestičky v danom prostredí, Hellgate ide ďalej a generuje doslovne všetko. Prostredie, cestičky, nepriateľov, bugy, čo prináša viacero problémov. Hlavne je tu stereotypné prostredie, ktoré pozostáva z tých istých budov, rozvalín a neviem ešte čoho. V druhom rade má hra úchylku generovať zaujímavé kombinácie príšer, kedy môžu nastať tri prípady. Trebárs nejakých zombíkov, ktorí ani nie sú hrozbou. Protichodne potom pôsobí vhodenie iných príšer, takých, čo aj dokážu skriviť vlások, pri vhodnej kombinácii aj zabiť. Ono sa to zle takto popisuje, každopádne výsledok je taký, že hra má veľmi nevyrovnanú obtiažnosť, ktorá je prakticky udávaná len generátorom. Obecne, celý generátor možno narobí viac škody ako osohu, na čo je nám generovanie oblastí? Na potlačenie stereotypu? V hre, ktorá má stereotypnú hrateľnosť už po piatich minútach, čo je mimochodom dané žánrom.
#pic3#
Napriek spomenutému stereotypu, prezentovanému v podobe lokácii a hrateľnosti, má Hellgate hnací motor pekne namazaný. Nepoviem nič nové, keď budem tvrdiť, že kolečka hry točia hlavne náhodne generované predmety (tá lepšia stránka tohto systému) a RPG systém. Vylepšovanie postavy by mohlo byť aj lepšie, predsa len jeden bod do schopností by sa mohol zdať málo, fungovalo to však v Diable, tak čo viac chcieť. Možno nejakú zmenu, vylepšenie? Niečo viac ako futuristickú modifikáciu 7 rokov starej hry v modernejšom kabáte, ktorá však stále nedokáže zosadiť „otca“ z trónu? Možno nabudúce.
#pic4#
Silnou stránkou Diabla bol jednoznačne multiplayer. Hellgate na to samozrejme naväzuje, dokonca ide "ďalej" a prináša možnosť platiť mesačné poplatky a získať niečo naviac. O tom neskôr. Multiplayer prináša to isté, čo hra pre jedného hráča vrátane všetkých filmov (videá medzi jednotlivými aktami sú slabé, jediné ktoré za to stoja sú intro a outro). Zmena nastáva v oblastiach staníc metra, kde sa v multiplayeri objavujú nejakí ľudia, s ktorými je možné obchodovať alebo vytvoriť grupu. Chatovací systém našťastie nie je obmedzený iba na konkrétne stanice, ale je možné komunikovať s rôznych miest, samozrejme len v rámci konkrétneho chatovacieho kanálu. Po prihliadnutí na fakt, že postavy zo singleplayeru nejde konvertovať do multiplayeru je asi lepšie hrať rovno v tomto móde. Keď kvôli ničomu inému, tak aspoň pre možnosť lepšie zohnať predmety, vďaka obchodovaniu s ľuďmi (sľúbená aukčná sieň). K tým poplatkom. Za 9.99 eúr mesačne dostanú platiaci hráči bonusový obsah, ktorý je momentálne obmedzený na elite mód (neskúmal som rozdiely oproti normálu) a možnosť zakladať guildy. Do budúcnosti plánujú autori vydávať dodatočné rozšírenia – raidy, PvP, levely, predmety atd.. Bude celkom zaujímavé sledovať, ako Hellgate v tomto smere uspeje, zvlášť keď rozdiel v mesačných poplatkoch nie je veľký v porovnaní s MMORPG.
#pic5#
Rozporuplné pocity potvrdzuje aj technické spracovanie, resp. jeho optimalizácia. Tá vyzerá, ako keby ignorovala konkurenčné značky produktov prezentovaných na začiatku hry. Zatiaľ čo hra behá na všetkom, kde je spomenuté Intel a NVIDIA bezproblémovo, tak AMD+ATI sa javí na smrteľnú kombináciu. Z vlastnej skúsenosti, na slabšom I+N stroji hra bežala plynulejšie a lepšie ako na A+A konfigurácii. A o nejakých grafických hodoch nemôže byť ani reč. Audio stránka je obmedzená na zvuky a náhodné hudobné slučky (že by opäť generátor?), čo je rozhodne škoda. Sústavnejšia hudobná kulisa by prospela.
Akokoľvek by sa mohla zdať recenzia negatívna (načo dokola oslavovať to, čo sa chválilo už pred siedmimi rokmi?), Hellgate nie je vo výsledku zlá hra. Je tu kopa vecí, ktoré by sa hodilo vylepšiť alebo zmeniť, ale akosi na to neostal čas. Fakt, že ku koncu sa šilo ostrou ihlou potvrdzujú aj vydané a chystané patche - chýb a bugov, hlavne technického rázu, ktoré treba opraviť je celkom dosť. Hrateľnosť je však v poriadku, pokiaľ nerátam potencionálny stereotyp, ten patrí ku všetkým diablovkám. Je len na hráčovi, či mu prepadne alebo odolá. Stereotypne nudné lokácie (z hľadiska architektúry a odlišnosti) však odolávaniu veľmi nepomáhajú - kto to "nerozdýcha", nech si dá pár percent z hodnotenia dole.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|