MotoGP 07
Závodné hry sa delia klasicky na arkády a na simulácie. Väčšinou prichádzajú tituly, ktoré umožňujú osedlať 4-kolesové tátoše a na menšie 2-kolesové sestričky sa nejako zabúda. Našťastie sú tu vývojári z Climaxu s ich sériou MotoGP, ktorá teraz vyšla vo verzii 07.
Závodné hry sa delia klasicky na arkády a na simulácie. Väčšinou prichádzajú tituly, ktoré umožňujú osedlať 4-kolesové tátoše a na menšie 2-kolesové sestričky sa nejako zabúda. Našťastie sú tu vývojári z Climaxu s ich sériou MotoGP, ktorá teraz vyšla vo verzii 07.
#pic1#
Keď som na začiatku spomínal rozdelenie medzi arkády a simulácie, tak hneď zaradím aj práve recenzovaný titul. Ten ide cestou realizmu a na ďalšie bláznovstvá typu Motoracer možno hneď zabudnúť. Namiesto toho tu máme komplexne sa tváriaci titul, ktorý, a to treba hneď zdôrazniť, nie je pre každého. Zvedavci, ktorí za vrchol jazdeckého umenia považujú niečo zo ságy Need For Speed môžu kľudne čakať na nový titul v ich obľúbenej sérii. MotoGP by pravdepodobne pre nich bol prekliatím. Je to dané hlavne už spomínaným dôrazom na autentickosť pri riadení motorky. To neznamená len nutnosť nakláňania sa, príp. možnosť „zdvihnúť“ motorku a ísť na zadnom kolese. Tieto featurky mala kadejaká arkáda, ktorej nerobilo problém zabrzdiť z 300km/h na 50 v priebehu sekundy. Práve tieto zlozvyky, pochytené z pradávneho hrania arkádových motoriek mi robili riadne problémy pri hraní MotoGP, presnejšie povedané pri jeho začiatkoch. Problematické sú hlavne ostrejšie zákruty, ku ktorým treba pristupovať inak ako pri už spomínaných arkádach, alebo aj automobilových simuláciách. Tie majú spoločné aspoň precíznejšie brzdenie, ale vchádzanie do nich býva väčšinou po inej stope.
#pic2#
To je jedna z vecí, ktorá mi zo začiatku chýbala. Myslím, že väčšina hráčov sa do hry dostane skôr vďaka pomôcke, ktorá znázorňuje ideálny pohyb po trati, s prípadnými vyznačenými miestami, kde treba spomaliť alebo naopak pridať plyn. Niekto by mohol namietnuť, že by podobná vymoženosť posunula hráča do pasívnejšej pozície, avšak pri virtuálnych formulách (čo je dosť príbuzný šport k závodom motoriek) to fungovalo bez problémov, nehovoriac o ďalších pomôckach pri brzdení alebo zatáčaní. Ono vyššie spomenutý problém bude robiť paseku aj pri najľahšej obtiažnosti a nastavení simulácie na najnižší možný stupeň. Neostáva teda nič iné iba si odvyknúť od zlozvykov a prispôsobiť sa novým pravidlám, čo môže byť záležitosť aj niekoľkých hodín, v závislosti od schopností hráča a jeho štýlu jazdy (niekto pôjde do maxima, iný zvolí opatrnejší a pomalší štýl jazdy). Nehovoriac o tom, že slabší jedinci (z hľadiska trpezlivosti) nemusia vydržať. Akokoľvek môžu vyzerať vyššie spomenuté skúsenosti negatívne, nemožno ich považovať za zápor, práve naopak, v závislosti od zamerania hry je to jednoznačný klad. Mal som však potrebu na to upozorniť, aby hráči reálne vedeli, čo čakať. Samozrejme, veteráni hernej série MotoGP budú hneď ako doma, ale čo tí ostatní...
#pic3#
Stupeň realizmu z vyššie uvedeného odstavca si zachováva MotoGP 07 po celú dobu hrania, treba sa pripraviť na cvičenie tratí, hra obsahuje samozrejme všetky trate (a jazdcov, motorky) z Moto Grand Prix 2007 šampionátu. Prakticky celá hra sa nesie v štýle hesla „ažko na cvičisku, ľahko na bojisku“, myslené z hľadiska začiatkov a prvého zoznamovania sa s novými traťami. Hoci, na bojisku bude ťažko vždy, vďaka vylepšenej AI súperov, ktorí dokážu byť nepríjemní. O tom simulácie sú a MotoGP sa darí očakávania plniť na 100%. Ako som už spomenul, v hre sa dá nastaviť stupeň simulácie, pričom aj pri nulovom nastavení si hra zachováva viac než dostatočnú dávku. So zvyšujúcimi sa dôrazom potom hra orientuje svoju váhu na správne náklony v zákrutách a podobné motorkárske detaily.
#pic4#
Herná ponuka pozostáva z klasických volieb, motorky je možné preháňať v módoch rýchlej jazdy, samostatnej veľkej ceny, alebo v hlavnom režime – v kariére. Tá obsahuje základné RPG prvky a zlepšovanie jazdeckých vlastností na základe predchádzajúcich výsledkov. Opäť sú prítomné aj obľúbené výzvy, ktoré uspokoja hlavne náročnejších jazdcov. Za zmienku určite stojí aj online hra, ktorá umožňuje pretekať o vlastné motorky, čo dodáva závodom nový rozmer, minimálne z hľadiska adrenalínu. Nie, že by ho bolo v hre málo, dlhé rovinky, kde má možnosť motorka nabrať maximálnu rýchlosť patrili medzi moje obľúbené práve kvôli efektu uveriteľnej rýchlosti, čo mnohokrát spoločne s kochaním sa grafikou viedlo k nedostatočnej pozornosti J. Apropo grafika. Hra v pohode behá aj na starších počítačoch, vzorec samozrejme hovorí, že čím lepší stroj , tým lepší vizuálny zážitok. Hlavne letecké pohľady pri loadingoch sú kúzelné. Pre lepšiu predstavu o grafike samozrejme poslúžia okolité screenshoty. Zvuková stránka je zaujímavá hlavne soundtrackom počas závodenia, čo pri podobných hrách nebýva zvykom, je to však príjemné uvoľnenie pri všetkých tých vrčiacich motorkách.
#pic5#
Sumarizovať na záver moc netreba. Podstatné je si uvedomiť (a to sa opakujem) svoj vzťah k motorkám a simulátorom. Pokiaľ zaznie aspoň jedenkrát kladná odpoveď, potom má zmysel uvažovať (a aj konať) nad MotoGP 07. Sklamanie rozhodne nehrozí a nehovorím to, len kvôli tomu, že je to jediná hra svojho druhu na trhu, ale kvôli tomu, že je fakt kvalitná. A u nás v českej verzii od CD Projektu.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|