NHL 08
Last Jedi raz ironicky podotkol, že športové hry od EA Sports sú každý rok iba o zmene krabice. Samozrejme, že to bolo značne prehnané, ale čo keď niekedy nastane stav, nie príliš vzdialený tomuto nadnesenému tvrdeniu. Alebo by sme sa mali skôr pýtať – čo ak sa to už stalo?
Last Jedi raz ironicky podotkol, že športové hry od EA Sports sú každý rok iba o zmene krabice. Samozrejme, že to bolo značne prehnané, ale čo keď niekedy nastane stav, nie príliš vzdialený tomuto nadnesenému tvrdeniu. Alebo by sme sa mali skôr pýtať – čo ak sa to už stalo?
#pic1#
Hokej sa objavuje na PC každoročne už celkom dlho. To vieme. Tiež vieme, že mnohokrát mali hokejové simulácie kolísavú kvalitu. A nakoniec je známe, že takmer vždy bola snaha o zmeny. Minulý rok bol síce výnimkou, viac menej snahou vylepšiť herné jadro z 06ky, ale to, čo tu máme tento rok sa dá nazvať ako totálna ignorácia PC hráčov. Ono ani tak nejde o to, že nemáme next-gen verziu a závidíme konzolistom SKUTOČNÝ hokej (v prípade PC verzie sa dá pomaly hovoriť o arkáde, viď. ďalej), ako skôr o drzosť autorov vydať update súpisiek s novým soundtrackom, kompletnou licenciou na NHL a iné kluby (preto asi tá „plná“ cena) a už spomínaným novým prebalom.
#pic2#
Ostrejší úvod recenzie je na mieste, dúfal som, že s novou NHLkou prídu zmeny, ktoré posunú hrateľnosť dopredu, prípadne ju úplne zmenia, ale už 10 sekúnd po úvodnom buly bolo jasné, že tu máme niečo nevídané. V negatívnom slova zmysle. Pokiaľ by som mal zhrnúť rozdiel medzi NHL07 a 08 zameriam sa rovno na góly a brankárov, keďže v strednom pásme a obecne v prechode do útoku žiadne zmeny nenastali. Grafika, animácie, prestrihy to všetko sme tu videli pred rokom (na tom moc nezáleží, pokiaľ by hrateľnosť kraľovala, ale pocit z hrania je vyslovene ten istý, nedá sa pritom tvrdiť, že by nebolo čo zlepšovať) a taktiež aj naučené góly, brankárov s božským komplexom a staronovú „novinku“ smrtiace „one timeri“. Na najťažšej obtiažnosti (ktorá je mimochodom smiešne ľahká pre skúsených hráčov 07čky) prakticky nejde dať gól inak ako z určitých streleckých pozícii alebo z one timeru. Ten prechádza cez obranu neskutočne ľahko v porovnaní s reálnym hokejom (stále hovoríme o najťažšej obtiažnosti) a jeho natrénovanie dáva zelenú dvojciferným výsledkom. Samozrejme, že takáto hra, točenie jednej a tej istej akcie stále dokola nemá moc s reálnym hokejom spoločné a pripomína už spomínanú arkádu. Druhým spôsobom, ktorý vyžaduje trochu šťastia je strieľanie striel do protipohybu brankára. A tým to končí, iným spôsobom (ak nerátam samostatné úniky, ktoré sa podarilo dobre spracovať, s malým cvikom sa nechá gólman krásne položiť na zem, jediný pokrok) je prakticky nemožné dať gól, hoci sem tam, v jednom z desiatich zápasov (aj to preháňam možno) sa podarí dať nejaká tá „haluz“.
#pic3#
Aby som však bol spravodlivý, určitá zmena v útočnej hre nastala. Fyzika puku. Ten už po strelách nepôsobí takým „lepivým“ dojmom ako v starších verziách, mnohokrát brankárovi poskakuje a ten ho musí prikryť. Vo výsledku však ide iba o grafickú finesu, ktorá pridá hokeji na realizme, samotnú hrateľnosť to moc neovplyvňuje, na dorážky sa moc hrať nedá, keďže sa puk po odrazení divno správa a prakticky vždy končí na hokejkách obrancov, ktorí určitým zlepšením prešli (aspoň niečo). Výnimkou je pár dorážkových situácii známych z minulých ročníkov. Prakticky bez zmeny ostal aj český komentár, kde je rozhodne čo zlepšovať, hlavne s tou „spievavosťou“ by to chcelo niečo spraviť.
#pic4#
Multiplayer je kapitola sama o sebe. Okrem toho, že ho v jeden moment hrá cez oficiálnu EA službu iba okolo 60 ľudí (v porovnaní s FIFOU, ktorú hra približne 5-násobok, nehovoriac o interaktívnych ligách, určite má na tom svoj podiel aj popularita jednotlivých športov v Nemecku, Anglicku a iných krajinách, ale....), má hra proti človeku tendenciu robiť z NHLky ešte väčšiu frašku, resp. arkádu, ktorý názov vám je milší. Zatiaľ čo hra proti PC si drží ako taký štandard, keďže AI sa snaží produkovať realistický hokej (myslené z hľadiska vytvárania si šancí a obecne pohybu po ľade), tak hra s ľuďmi má niekedy nádych „výhry za každú cenu“ a to sa potom dejú veci. Pre príklad nemusím chodiť ďaleko. Jeden môj protivník produkoval hokej porovnateľný s americkým futbalom. Viac ako 80 hitov za zápas (3x 5 minút), minimum vylúčení na jeho strane a obecne scenár vyzeral takto: hit-hit-hit-hit-nahrávka-one timer-gól. A pekne do kolečka. Vyzerať takto skutočný hokej, no neviem koľko ľudí by naň chodilo. Koho viniť v tomto prípade? Hráča, ktorý využíva, čo mu hra dovoľuje? Myslím, že vinník je niekde inde.
#pic5#
Vizuálna stránka je viditeľná z okolitých obrázkov (to keby niekto zabudol ako vyzerala NHLka pred dvoma rokmi a minule), opäť pripomeniem, že sa stretávame so starým enginom, dôvod je asi rovnaký, aký som spomínal pri FIFE. Čo dodať na záver? Pribudol nový spôsob ovládania, na ktorý som si vďaka nemožnosti editovať (!!!) jednotlivé tlačítka nezvykol a ignoroval som ho. V podstate je však založené na ovládaní next-gen verzie, kde sa pravou páčkou okrem ovládania hokejky aj strieľa. NHL08 je rozhodne sklamaním, ktoré nemožno odporučiť nikomu inému než skalným zástancom virtuálneho hokeja a hráčom, pre ktorých by NHL08 bola prvou skúsenosťou s virtuálnym ľadom. A aj tí by mali pristupovať k titulu s rezervou. Je to síce najlepší hokej na PC, pri ktorom sa dá pobaviť, na druhej strane je to prakticky(!) tretí rok o tom istom a druhý rok, bohužiaľ, fakt o tom istom. Snáď to bude nabudúce o inom...
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|