FIFA 08
S príchodom jesene začínajú už klasicky padať listy zo stromov. A taktiež virtuálne góly v novej FIFE, ktorá sa opäť prezentuje v snahe urobiť virtuálny futbal realistickejším, teda dosiahnuť to, čo sa podarilo konkurencii s Pro Evolution Soccerom.
S príchodom jesene začínajú už klasicky padať listy zo stromov. A taktiež virtuálne góly v novej FIFE, ktorá sa opäť prezentuje v snahe urobiť virtuálny futbal realistickejším, teda dosiahnuť to, čo sa podarilo konkurencii s Pro Evolution Soccerom.
Akokoľvek môžu znieť úvodné slová negatívne, jedno sa FIFE priznať musí. Odkedy sa objavila PC verzia PESu, FIFA sa pohla o riadny kus ďalej. Môžeme polemizovať, či má na to vplyv práve PES a „inšpirovanie“ sa v ňom, alebo iba jednoduchý fakt, že konkurencia znamená zrušenie monopolného postavenia, ktoré predsa len dáva väčšej nečinnosti zelenú. Samozrejme je tu aj čisto ekonomický fakt, ktorý nás učia aj v školách a teda snaha získať maximálny zisk s minimálnymi nákladmi. O tom však neskôr v recenzii na novú NHL, dnes to bude s FIFOU trošku optimistickejšie.
#pic1#
Priznám sa, že virtuálnu juniorku som absolvoval vo futbalových školách Ea Sports (It´s in the game), ale za seniorov som už kopal vo farbách KONAMI. V prípade novej Fify je to skoro ako návrat strateného syna, ktorý sa po rokoch vracia a vidí, čo sa zmenilo. Jasne, na domov som nikdy nezanevrel, dostával som pohľadnice (cháp - hral som demoverzie jednotlivých ročníkov), ale návrat som stále odkladal, jednoducho nebol dôvod. Čo sa teda zmenilo. Verní Fifisti isto zaznamenali postupný prechod k väčšej realite, voľnosti, kontrole nad loptou atd. Toho sa samozrejme aktuálny ročník drží, pričom pokračuje vo svojej ceste za dokonalosťou. Ako som už spomínal v preview – po minuloročnom vylepšení útočnej hry došla na radu obranná hra, ktorá funguje kompaktnejšie ako celok v rámci obrannej hry aj z hľadiska spolupráce celého tímu. Reálne je to v hre vidno, keď mnohokrát aj útočník sa vracia a vypomáha na vlastnej polke, resp. pri vlastnej bráne. Z ďalších noviniek o ktorých som písal v preview spomeniem opäť väčšiu kontrolu nad prihrávkami a brankárom.
#pic2#
Všetky tieto zmeny sa presunuli do toho najdôležitejšieho, čo definuje kvalitu futbalovej hry – samotného zápasu. Hra v strednom pásme urazila riadny krok dopredu, celkové spomalenie hry posúva zážitok bližšie realite a spoločne s prepracovanejšou obrannou hrou dosť pripomína televízne futbalové prenosy, keď sa tím postupným útokom snaží dostať pred bránu. Stredné pásmo je v týchto momentoch dosť preplnené, hráč s loptou je neustále napádaný, preto tomu prispôsobiť aj štýl hry. Tomu pomáha aj manuálne kompletné (teda aj konkrétneho smeru) kontrolovanie prihrávok (ďalšia novinka), ktorá do hry prináša aj väčšiu nepresnosť, čo pôsobí menej strojovo. Mimochodom, po akom - takom osvojení tejto novinky sa dajú na trávniku robiť celkom psie kúsky a variabilita možností rastie. Hoci som našiel na tomto štýle ovládania pár nedostatkov (klasické nahrávky mi pripadajú málo citlivé na silu nahrávky) a rozhodne je v ňom viac potenciálu, než dokázali autori využiť, v podstate sa dá považovať za plus, ktoré hru obohatí. Zo stredu ihriska sa posúvame do útoku, kde je ťažšie si vytvoriť príležitosť k strele ako tomu bolo kedysi (opäť posun k realite). Väčšina striel končí tesne alebo riadne vedľa, sem tam sa však podarí trafiť medzi tyče, vo väčšine prípadov však strelu kryje veľmi dobrý brankár. Obecne v brankároch vidím zápor, opäť trpia božským komplexom, čo je najviac viditeľné na ich zákrokoch pri strelách v rámci šestnástky. Ako je jasné, že strely z väčšej vzdialenosti sa dajú kryť jednoduchšie, tam ich úspešnosť nevyznieva tak nereálne. To čo však predvádzajú pri strelách z blízka je však minimálne „ûber“. Ako keby autori nevedeli trafiť optimum medzi deravými a božskými brankármi. Vždy behajú na týchto extrémoch.
#pic3#
Zo zápasu ako celku sála „futbalovosť“, ktorú podporuje zvuková kulisa. Fanúšikovia spievajú, oslavujú, šalejú a celkovo dotvárajú pocit uveriteľnosti futbalového prenosu, pri ktorom nesmú chýbať komentátori. Český komentár urazil od posledného roku kus cesty a hoci stále pár chybičiek pretrváva, dá sa povedať, že je rozhodne lepší. Ironická poznámka, že konečne sa už dá aj počúvať, by nebola ďaleko od pravdy. Mimochodom, v hernej ponuke pribudla k predchádzajúcim možnostiam (kariéra, liga atd.) aj voľba „Be a Pro“, ktorá dovoľuje vytvoriť a ovládať jedného až štyroch hráčov z tímu. Idea pekná, bohužiaľ pre jedného asi trošku nudné, s počtom živých hráčov však zábavnosť módu rastie.
#pic4#
Grafická stránka hry nikoho neprekvapí, fakt že PC bude stále poháňať old-gen, pardon current-gen verziu, som spomenul už v preview. Ono je to hlavné dané tým, že next-gen by výrazne zvýšila nároky na hardware a tým pádom zmenšila potencionálnu skupinu kupcov, takže to „prekusneme“ a ideme ďalej. A robiť nový engine na jeden – dva roky je isto neekonomické, keďže čoskoro sa prejde na ten, ktorý je používaný na next-gen konzolách. Každopádne som v tomto smere zvedavý na budúci ročník Fify, keďže nové PES prichádza aj na PC v (skoro) next-gen grafike. Samozrejmosťou je licencia na všetko a nové ligy, vrátane ČESKEJ.
#pic5#
Nová FIFA sa teda ukázala byť realistickým a hlavne hratelným futbalom, ktorého zábavnosť rastie v multiplayeri (prakticky som hral len ten). Noviniek nie je možno toľko, koľko by sme čakali, úlohu si však plnia a posúvajú herný zážitok bližšie skutočnosti. Z hľadiska hodnotenia jasná 7čka.
#aut#
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|