06.03.2001 00:03, Vampire Slayer, Komentárov: 0
V-Rally 2

V-Rally 2

Three, Two, One, GO. Now go straight ahead, then tree right opens, great, medium left tightens, to the jump, oh no, what a hell is this ... peep, hey Richi Burns, peep, peep, never ... peep, shit, peep forever, peep, - No takto to asi vyzerá v kabíne rally jazdcov, keď začína byť jazda : ultra rýchla, občasne hrozná, nachádzajúca sa v peknej prírode, keď "auto" ...

Three, Two, One, GO. Now go straight ahead, then tree right opens, great, medium left tightens, to the jump, oh no, what a hell is this ... peep, hey Richi Burns, peep, peep, never ... peep, shit, peep forever, peep, - No takto to asi vyzerá v kabíne rally jazdcov, keď začína byť jazda : ultra rýchla, občasne hrozná, nachádzajúca sa v peknej prírode, keď "auto" (neviem, či sa rally stroje dajú nazývať, takým obyčajným slovom autá ...) trochu hnevá, má otrasný zvuk, ale zase je krásne vyumývané a všetky malé detaily sú na ňom zreteľne vidieť - Takto to vyzerá aj pri hraní hry nesúcej názov V-Rally 2. Ultra rýchla, pekné okolie, nádherné modely "áut" (od teraz už mašín), otrasný zvuk, jazda občas hrozná ?

Pripomína Vám to niečo ? Táto charaktertistika spadá presne pod hru V-Rally. Už prvý diel neodmysliteľne oslnil statisíce ľudí svojov nádhernou grafikou, akou takou originalitou a preto, že rally simulátorov bolo vtedy (aj dnes) málo vryla sa nám priaznivcom rally hlboko do pamäte. Prichádza diel s poradovým číslom dve, ktorý, keď chce vyhrať musí pokoriť konkurenciu, no to bude peklo, lebo tu je (ešte stále) Rally Championship 2000 a druhý diel Colina McRae, ktoré sa bez boja prvenstva nevzdajú... .

Po pekne prevedenom intre sa hra presúva do hlavného (neprehľadného) menu, kde si vyberete hru :
- Ja vs komp
- Ja vs dakto
- Ja vs nejakí dvaja
- Ja vs trio

Po vybratí hry sa vám sprístupní tabuľka na jazdca (ov) (jazdci nemajú "normálne" mená - keď závodíte, predbieha sa vaše meno s menami ako napr. IMPR1 (Subaru Impreza a nenapíše sa tam toto BURNS - jazdec za Subaru - prvá vec, ktorá sklamala). Po výbere jazdca, prichádza ako ináč výber mašiny. V-Rally 2 obsahuje všetky autá (WRC, 2.0 a 1.6 l Kit-Cars + bonus cars), ktoré sa zúčasňujú svetových šampionátov. Pre prvé jazdy odporúčam jazdiť s Kit-Cars ako napr. Nissan Micra, Ja som ihneď začínal s WRC a dopadlo to asi takto :

Ako prvú možnosť som zvolil, Peugeot 206, Time Trial, Švédsko, pneumatiky do hlbokého snehu a hurá na osemkilákovú "journey". Objavuje sa prvý obraz - nádherná grafika, ultracoolovospracované auto, panáčik stojaci pri mne a odpočítávajúc 3,2,1 GO. GO zaznelo a ja dupnúc na akceleráciu sa začínam ULTRA TURBOM hrnúť do predu, prichádza prvá zákruta, točím do ľava a hľa, stlačil som šipočku a zrazu som bol BUM v kričočku, môj mozok vydal príkaz na " reverse 180° ", ktorý sa podarilo uskutočniť na výbornú, idem ďalej, kochám sa krajinkou, prichádza 180° zatáčka, reflexy zavàtané v mojej hlave od Colin MCRae Rally dotiahli moje prsty k ručnej brzde, púšťam plyn zároveň stláčam ručáka a točím do ľava, ako som si mohol myslieť nie, že som prešiel 180-stupňovku - ale sám som sa otočil o 180°, nevadí idem ďalej, to ešte zvládnem hovorím si podvedome, po ďaľších asi 5-tich kolíziach som hmatol po escape a abortol celú game na jeden deň.

Na druhý krát som bol už "múdrejší" - aj keď nechtiac, vymenil som svojho Peugeota za Nissan. No a hneď to bolo O.K., zatáčky sa zvládali pohodovo, rýchlosť bola primeraná a po vyhratí LEVELu 1 v Arcade som si zase vybral Peugeota 206 v nádeji, že to bude lepšie a presne tak aj bolo. Začal som europský pohár - vyhral, s "náskokom" okolo 20 sekúnd pred druhým, potom svetový pohár, V-Rally Tropheye a tak ďalej - Takto vyzeralo moje závodenie, ale to Vás všetkých trápi asi toľko ako mňa trápi, že Vás to trápi (čiže vôbec). No, ale Ja tu nie som na to (iba z časti) aby som Vám povedal ako som to hral Ja, čo som si vybral Ja, kde som najradšej hrával Ja - trochu som sa nechal uniesť a chcel som Vám dodať aj nejakú nádej, že nie ste sami, ktorí prvý závod pokašlali.

S akými WRC autami si vlastne zajazdíte (nezohnal som obrazky Kit-Cars, no myslím, že to stačiť bude, lebo po niekoľkých jazdách sa od WRC-čiek neodtrhnete ) :

Peugeot 206
M.Gronholm
Subaru Imreza R. Burns Ford Focus Colin McRae
Hyundai Coupe
Peter Stevens
Seat Cordoba T. Gardemeister Toyota Corolla D.Giraudel
Corolla Brundle
M. Brundle
Mitsubishi Lancer T. Makinen Škoda Octavia Armin Schwarzt

Po vybratí mašiny, sa presúvate do výberu módov. V-Rally 2 disponuje štyrmi róznymi možnosťami závodu a to Time Trial, Arcade, V-Rally Trophey a Championship. V prvých dvoch možnostiach, je myslím každému jasné o čo ide - Time Trial jazdíte si ako sa Vám "zachce" vo vlastno ručne vybranej trati, počíta sa čas, Arcade, Vy vs traja protivníci ovládaný počítačom, závodíte v automaticky pridelených štátoch (delia sa podľa obtiažnosti na Level 1, Level 2 a Expert) V-Rally Trophey - niečo ako Arcade, no hraje sa viac závodov a súťaží o európsky, svetový a expertom patriaci pohár.

Championship - je v preklade majstrovstvá sveta, čo hovorí za všetko (jedine tento mód sa dá automaticky sejvovať, pri ostatných musíte zaskočiť do options a nasejvovať pozíciu a počet bodov) a aj tu sa auto tzv. obúchavá, no narozdiel od ostatných modóv to má aj následky, v každom štáte najdete dve rýchlostné skúšky, ktoré delí opravovanie vašeho miláčika za púhych 60 minut, na európsky pohár to bohato stačí, pri svetovom to trolinka začne škrípať a pri expertovi už sa musí jazdiť sakramenskyrýchlosabsolútnouopatrnosťou, lebo budete potom musieť rozmýšlať : kam tých 60 minut umiestnim, nestačia na komplet repair a tak kam do radiacej páky ? alebo do pokazeného pérovania, či azda do "nechladiaceho" motoru a podobne (po vyhratí série sa vám odkryje bonusevé auto).

Ale V-Rally 2 obsahuje ešte jedno veľké plus - k štyrom módom tvorci prihodili aj skvelý editor tratí, ktorý nemá momentálne vo svete rally simulátorov obdobu, behom 10-15 minút si utvoríte trať podľa vašich predstáv, čo je veľmi pekné spestrenie.

Po selectnutí módu, ktorý je Vám najviac sympatický sa prepnete do (v prípade Time Trial do možnosti výberu trate, pri ostatných troch už ich má počítač pripravené) menu kde si nastavujete svoju mašinu ako pneumatiky, intenzita pérovania, ...). Počítač vždy pridelí tú najvhodnejšiu kombináciu a môžete sa do toho vrhnúť, no samozrejme môžete si navoliť aj asfaltové pneumatiky na suchú cestu do snehu, ale potom ten výsledok ... .

Hneď pri prvom zobrazení závodnej scény to je pastva pre oči (až na tých 2D panákov, ktorými je okolie "posypené"). Domy, stromy + všemožná vegetácia, ktorá sa môže nachádzať v danej oblasti, skaly, hrbolatá cesta, zábradlia s výskajúcimi divákmi, ktorý fotia ako divý - niektorý aj prejdú zábradlia a skúšajú svoj adrenalín stojaci na ceste pre pekné photo a zdrhajúci, až na poslednú chvíľu (no niektorý to nestihnú a ak sa trošku posnažíte môžete ich aj "zraziť ", zraziť v takom zmisle, že cez nich prejdete a jeho textúri zrazenej časti sa stratia v textúrach vašej mašiny, niekde by tu mal byť aj obrázok). Môžete závodiť cez slnkom rozžeravenú poľnú cestu v Austrálii, odskúšať si pneumatiky v "zapršanom" Fínsku, pískanie gúm (aj keď žiadne v hre nepočujete, no pekne to zneje) na asfaltkách v Korsike, pošmýkať sa po ľadom potiahnutej ceste vo Francúzskych Alpách, borenie v snehu vo Švédsku a tak ďalej ... .

V-Rally 2 obsahuje 4 rôzne typy kamier :

Ultra Goog
(kamera zavesená za autom)
Ultra Speed
(pripútaný na nárazníku)

Ultra Kill (myself)
(prilepený na prednom skle)
Ultra Shit
(sediaci v kabíne)

Myslím, že obrázky to vyjadrili jasne.

Realizmus. V-Rally 2 sa od začiatku až do konca chová veľmi nerealisticky. Zoberme si takú rýchlosť, pri prvom hraní sa vám bude zdať akoby ste hrali v aute, v ktorom je zabudovaný motor z Anakinovho klzáku - táto "úžasná" speed a neuveriteľná akcelerácia má veľmi ďaleko od normálneho života. Pri dvestovke máte pocit akoby ste išli 400-500 km rýchlosťou (ak ste hrali Star Wars racer viete o čom hovorím).

Ďalej sú to kolízie, búračky, karambóli, zrážky - momenty, ktoré si chceme vychutnať, no vo V-Rally 2 si ich vôbec neužijeme, vo veľkej rýchlosti nabehnete na kameň, či nerovnosť otočíte sa raz pri veľkom štastí aj dvakrát, no po dobu menej ako dvoch sekúnd ste opäť vrátený na cestu - žiadne veľké búračky sa nekonajú :-(

Ešte, že dali aspoň aký-taký dôraz na zničenie auta (ktoré je pokrčené vždy na rovnakých miestach - oškrete pravý bok raz viacej s predu, druhý krát viacej zozadu, no stále sa to poškodenie nachádza v strede), jedine v Championship cítite aj vidíte škody na svojej mašine, vo V-Rally Trophey je to iba vizuálne a v Time Trial a Arcade ani jedno. No buďme radi, že aj keď nie všade je tam.

Ozvučenie je otrasné. Oproti Colin MCRae Rally to je hrôza - pri prechode z bahna na asfalt nepočuť žiadne pískanie pneumatík, pri znižovaní rýchlosti, podraďovanie mi chýba typické "prdenie" motora, každé auto má identický zvuk, čo je tiež pekne odfláknutá práca, veď stačilo tam dať iba trošku rôzne zvuky, nikdo by predsa nešiel zisťovať, že toto nie je zvuk do Subaru, ale do Renaulta - všetky zvuky vychádzajúce z mašiny, aké počujeme sú ako vysavač, Ja som to nevydržal a pustil som si vždy dajakú muziku, ktorá je vždy lepšia (samozrejme, že nepočítam A-Teens, či jak sa to píše a podobné stvorenia), než počúvanie V-Rally 2´s cars !!!

Tak zhrňme si to dohromady - super grafika okolia, prepracované modely áut, možnosť hrania až štyria proti sebe na jednom kompe, vynikajúci editor tratí mínus odstrašujucoodpornonechutné zvuky áut, nelicencované trate, reailizmus pod bodom mrazu. Vyzerá to tak, že Colin McRae Rally 2 sa V-Rally 2 aj keď s dosť veľkými problémami lepí na prvenstvo, kebyže sa udávajú ceny za výborný realizmus, skvelý zvuk a dobrú/výbornú grafiku získala by ju u mňa Colin McRae Rally a cena za super grafiku, krásne modely áut,originalita (v podobe editora tratí) získala by ju bezprostredne V-Rally 2.

V-Rally 2

Výrobca: Eden Studios
Distribútor: Infogrames