Stranglehold
John Woo sa narodil na juhu Číny, neskôr sa presťahoval do Hong Kongu, kde v roku 1969 začal svoju filmovú kariéru ako asistent režiséra v Shaw Brothers Studios. Prvýkrát režíroval svoj vlastný výtvor už roku 1973 a od vtedy nakrútil veľmi veľa kvalitných filmov. Jeho portfólio je pomerne široké, za všetko hovorí napríklad film „ A Better Tomorrow“ (v origináli Ying Hung boon sik), pri čom Woo sa zameriava najmä na akčné, násilné gangsterské filmy a thrillery s prepracovanými špeciálnymi efektmi. Od roku 1989 je domovom Woo-ho filmov USA... Po pravde, vôbec by som sa nečudoval, keby ste sa teraz opýtali, či som si náhodou nepomýlil tento web s nejakým filmovým. Odpoveď znie samozrejme nie a všetkých z vás, ktorí sledovali vývoj akčnej hry „STRANGLEHOLD“, pozývam do kinosály. Pohodlne sa usaďte, film sa začne čo nevidieť.
John Woo sa narodil na juhu Číny, neskôr sa presťahoval do Hong Kongu, kde v roku 1969 začal svoju filmovú kariéru ako asistent režiséra v Shaw Brothers Studios. Prvýkrát režíroval svoj vlastný výtvor už roku 1973 a od vtedy nakrútil veľmi veľa kvalitných filmov. Jeho portfólio je pomerne široké, za všetko hovorí napríklad film „ A Better Tomorrow“ (v origináli Ying Hung boon sik), pri čom Woo sa zameriava najmä na akčné, násilné gangsterské filmy a thrillery s prepracovanými špeciálnymi efektmi. Od roku 1989 je domovom Woo-ho filmov USA... Po pravde, vôbec by som sa nečudoval, keby ste sa teraz opýtali, či som si náhodou nepomýlil tento web s nejakým filmovým. Odpoveď znie samozrejme nie a všetkých z vás, ktorí sledovali vývoj akčnej hry „STRANGLEHOLD“, pozývam do kinosály. Pohodlne sa usaďte, film sa začne čo nevidieť.
#pic1#
V poslednej dobe filmoví režiséri presedlali z filmov na hry. Pokiaľ pravidelne sledujete novinky na GamesWEBe, určite ste zachytili skutočnosť, že Clive Barker chystá svoje Jericho. Pokiaľ sledujete hernú scénu, obecne viete, že Peter Jackson pracuje s Peterom Molyneuxom na „niečom doposiaľ nevidenom“ a John Woo pripravuje (a už aj dokončil) v spolupráci s jeho Tiger Hill Studios a Chow Yun-Fatom svoj Stranglehold. Že by režiséri objavili možnosti rozprávania svojich príbehov interaktívne prostredníctvom videohier? V každom prípade je to pre hráčov len a len dobre, pretože sa môžu dočkať nových herných postupov a myšlienok z hláv filmových majstrov.
#pic2#
Stranglehold práve vychádza na Xbox 360 a PC, pričom tieto dve verzie sú prakticky totožné. Príbeh nepriamo nadväzuje na Woo-ho film „Hard-Boiled“ a rozpráva príbeh Inšpektora Tequilu - hongkongského muža zákona, ktorého stvárnil a nadaboval práve vyššie spomenutý Chow Yun-Fat. Zápletka začína objavením zavraždeného policajta, ktorý to dostal priamo cez svoj odznak a čo vyzerá ako jednoduchá úloha pre nášho hlavného hrdinu, sa neskôr ukáže ako celkom zložitá. Totižto ten, kto to má celé na svedomí, uniesol Tequilovu manželku a dcéru. Tequila je však odvážny bojovník a nenechá si nejakým cvokom, túžiacim po ovládnutí Hong Kongu, brnkať po nose. V Strangleholde to v podstate chodí takto: Príbeh hrá vedľajšiu rolu a je prítomný len asi z jediného dôvodu - musíte sa predsa nejakým spôsobom vydýchať z frenetickej, priam Max Payne-ovskej akcie. Maxa som nespomenul len tak náhodou. Tequila má s ním toho veľmi veľa spoločného, predovšetkým teda svoje povolanie, obaja sú policajti, a koniec koncov samotný bullet-time.
#pic3#
To, čo vás zrejme pripúta k Stragleholdu najviac sú špeciálne efekty na čele so spomínaným bullet-time. Štýlové, akrobatické finesy - behanie po stenách, skákanie hlavičiek, kåzanie sa po zábradliach, visenie na lustri a p. - a popritom neprestávajúca streľba do všetkého pohybujúceho sa vám nedajú vydýchnuť od začiatku až do úplného konca. Všetky interaktívne objekty sú svetelne vyznačené, čiže vám stačí len stlačiť príslušné tlačidlo a ...tramtadadá pribudla màtvola. Spomalený čas sa vám postupne vybíja & dobíja, takže sa nemusíte vôbec ničoho obávať. Túto zvláštnu energiu si môžete dopåňať dokonca aj sami zbieraním papierových (pravdepodobne) labutí rozmiestnených všade navôkol. Akcia je neustále stupňovaná, o čo sa však nestará nijak výnimočná umelá inteligencia, ale skôr množstvo resp. výdrž nepriateľov s každou ďalšou misiou, na ktorej konci vás čaká zväčša boss = niektorý z hlavných záporňákov. K ich likvidácií vám pomôže trojica špeciálnych útokov a liečenie tzv. Tequila Bombs, ktoré sa vám obnovujú s každým ďalším špeciálne „premakaným“ útokom. Tí zvedavejší ich už určite videli v niektorých z vydaných trailerov. Trojica útokov nie je len vizuálne efektná, ale aj nadmieru efektívna. Napríklad ďaleký zásah je stopercentne účinný, keď sa trafíte do čierneho a je sprevádzaný nádherným efektom . Misií je celkovo 7, úlohy v nich sú relatívne rozmanité, avšak ide stále o to isté - niekoho alebo niečo zabiť/zničiť- a na koniec hry sa prestrieľate za menej ako 10 hodín, čo nie je nijak veľa, na oplátku sa ale nebudete nudiť ani sekundičku. Navyše v každej z misií ste ohodnotení klasicky ako v škole. Hodnotenie je odrazom vašej hry a záleží to od mnohých faktorov - štýlovosť, počet zneškodnených nepriateľov a tak ďalej. Priznám sa, ako celkovú známku som získal C-, takže asi zo mňa žiadny skvelý „polda“ nebude : ).
#pic4#
K špeciálnym efektom patrí nepochybne grafické spracovanie hry, bez ktorého by špeciálne efekty neboli až tak špeciálne. Midway použil v Stranglehold upravený Unreal Engine 3.0, ktorý sa však len v niektorých úsekoch hry ponáša na grafický skvost Gears of War. Grafika je jednoducho povedané adekvátna dnešnej dobe, ničím neprekvapí, ničím neurazí. Mimika a animácie postáv na čele s Tequilom sú perfektné, takmer by bolo treba povedať bezchybné, ostatné postavy mierne zaostávajú, ale stále sú na vysokej úrovni. Pochvalu si autori zaslúžia aj za rozmanitosť prostredí, v ktorých si zastrieľate. Čaká na vás múzeum so skeletom dinosaura, reštaurácia, podzemná garáž, rozbité mesto alebo z dema známa tržnica v Hong Kongu. V Straglehold sa nemáte kde stratiť, nech by ste sa akokoľvek snažili. ažko povedať, či je to vyslovene klad alebo zápor, ale ide skôr o váš individuálny pocit. Totižto, je celkom ťažké navodiť filmovú atmosféru bez jasne stanoveného postupu ďalej, tj. linearity. Možno v ďalšej hre od Johna Woo to bude všetko vyzerať inak... Ozvučenie je vynikajúce - zbrane znejú ako zbrane (ich je mimochodom okolo desiatky, zlatú pištoľ si určite rýchlo obľúbite) a orchestrálna hudba skvele dopåňa atmosféru hry.
#pic5#
Ako to celé zhrnúť. Stranglehold je relatívne krátka hra s perfektnou atmosférou (grafikou, ozvučením), vynikajúcimi efektmi; dalo by sa povedať, že je to celé zrežírované na jednotku. Ak by ste si chceli zahrať film od Johna Woo, neváhajte, pretože sa možno jeho ďalšieho filmovo-herného/herne-filmového titulu tak rýchlo nedočkáte. V opačnom prípade ani o nič podstatné neprídete.
#tab#
Gwynbleidd
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|