01.03.2001 00:03, Martin Šoltýs, Komentárov: 0
Dino Crisis

Dino Crisis

Zatiaľ čo si môžu hráči na PlayStation hrať už druhý diel Dino Crisis, Capcom nám pripravil prerobenie prvého dielu na naše obľúbené PC. Ani sa Capcomu nečudujme, peniažky sa stále zídu. A zídu sa ešte viac, keď sú to peniažky z už raz predaného ...

Zatiaľ čo si môžu hráči na PlayStation hrať už druhý diel Dino Crisis, Capcom nám pripravil prerobenie prvého dielu na naše obľúbené PC. Ani sa Capcomu nečudujme, peniažky sa stále zídu. A zídu sa ešte viac, keď sú to peniažky z už raz predaného...

Týmto úvodom som vôbec nechcel naznačiť, že by Dino Crisis (DC) bola vyložene nepodarená hra. Naopak, je to veľmi vydarená hra. Len sa mi veľmi nepáči vyťahovanie peňazí z peňaženiek hráčov - nás PCčkárov. Ale na druhej strane je dobre, že aj majitelia PC si môžu zahrať hry z PlayStation, keďže niekedy hry z PSX mnohonásobne prevyšujú kvalitou hry z PC, čo si máloktorý PC hráč uvedomuje. Ale poďme k samotnej hre.

Prvé čo si uvedomíte, bude iste to, že vám DC bude veľmi pripomínať hry zo série Resident Evil (RE). Kto hral aspoň jeden RE, bude z hry možno sklamaný, niekto si však možno na RE tak zvykol, že hry podobné jemu sú preňho vyhovujúce. V každom prípade je to skôr mínus ako plus. Prvým rozdielom oproti RE je to, že nebojujete proti nemotorným zombíkom, ale proti rýchlejším dinosaurom, takže súboje sú o niečo ťažšie, aj keď zombíci boli v RE v hojnejšom počte. Dokonca aj systém ukladania je totožný s tým v RE, a síce ukladanie len na určitom mieste; tu však nepoužívate písací stroj a pásku, ale jednoducho sa vás hra opýta pri východe z miestnosti, kde sa dá ukladať hra či si chcete hru uložiť. Hlavná podobnosť s RE je však v pohľade kamery. Hlavnú hrdinku (áno, je to žena) sníma kamera z vopred určených miest v miestnosti alebo v exteriéroch. Tieto miesta uloženia kamery sú oproti RE vylepšené (kamera sa na niektorých miestach pohybuje a sú z toho fantastické scény), ale stále to nie je natoľko prehľadné, aby ste mali stopercentný prehľad pri súbojoch. Nie raz sa vám stane, že budete strieľať len tak do prázdna s domnienkou, že v "druhej kamere" sa nachádza zombík, eeeah, pardon, dinosaurus. Toť porovnanie s RE.

Je možno paradoxné, že atmosféra vás drží celou hrou, aj keď je príbeh veľmi slabý. Nuž čujte: Dr. Kirk pracoval na veľkom projekte zvanom kódom "Third Energy" na odľahlom ostrove. Pri jednom nečakanom incidente však Dr. Kirk prišiel na ostrove o život. To si však len ľudia domýšľali, pretože Dr. Kirk sa jednoducho neozýval, stratili s ním kontakt. O tri roky však jeden vojenský agent priniesol z ostrova správu o tom, že našiel výsledky práce na výskume z čias potom, ako armáda stratila s doktorom kontakt. To znamená, že správa o tom, že doktor zahynul nebola až taká pravdivá, ako sa zdalo.

Preto je na ostrov vyslaný trojčlenný tím, ktorého členom ste aj vy - hlavný hrdina. Vašou úlohou je pochopiteľne nájsť doktora. Prekvapením je to, že ste v roli hlavnej hrdinky. Vaše meno je Regina a po svojom boku máte dvoch mužov: bieleho Gaila a čierneho Ricka. Ako iste uznáte, príbeh je to tak komplikovaný, žeby sa hodil do arkády pre vekovú kategóriu "od 6 do 12 rokov". Čo sa týka príbehu, tak s tou vekovou kategóriou súhlasím, ale čo sa týka scén z hry, keď sa okolo vás povaľujú ruky či napoly prehryznutý muž, tu už s mojím určením vekovej kategórie veľmi nesúhlasím. Ako som už naznačil, atmosféra je hlavným plusom hry. Capcom vie ako na navodenie strachu u hráča. Stále sa trasiete s tým, že neviete odkiaľ na vás vybehne ďalší dinosaurus. Nikdy nezabudnem na scénu, kedy si pokojne lozím miestnosťou s vedomím, že v nej som v bezpečí. To veľké okno po mojej ľavej ruke som si ani nevšímal. Práve z neho sa však vynorila hlava snáď najznámejšieho dinosaura - tyranosaura alebo ak chcete Rexa a mŕtvolku vedľa mňa si dala asi ako predjedlo obeda, ktorým som mal byť istotne ja, tuho prehĺtajúci a nehybne stojaci hlavný hrdina v rohu miestnosti. Takto som zo stoličky nevyskočil asi pri žiadnej hre.

Zbrane sú v hre iba tri (pištoľ, brokovnica, granátomet), máte ich k dispozícií hneď na začiatku a postupne si ich vylepšujete pridávaním rôznych modifikácií. S nábojmi musíte naozaj šetriť a rozmýšľať či toho a toho dinosaura dorazíte pištoľou alebo ešte raz doňho strelíte shotgunom. V hre sa orientujete pomocou dosť prehľadnej mapky, ktorá vám pomáha v postupe s hrou. DC je v prvom rade adventúrou, pretože riešite rôzne hádanky a puzzle, používate heslá, číselné kódy, ktoré získavate z rôznych spisov, no proste klasika.

Zmienil som sa, že príbeh je síce chabý, ale je nelineárny, rozhodujete sa ktorým spôsobom budete pokračovať, čo naznačuje viac spôsobov postupu v hre. To zaručuje, že hru nepoložíte na policu po týždni s tým, že už môže pokojne zapadnúť prachom.

DC je prerobená zo staršej hry na PSX a to zapríčiňuje trochu zastaralejšiu grafiku. Možno tým ale poteším majiteľov starších PC, pretože grafika nie je tak náročná na hardware (dokonca ani nepotrebujete 3D akcelerátor). Strach tiež upevňujú zvuky, napr. padanie nábojníc na zem, aj to treba oceniť. DC vás bude baviť ak prehryznete: 1. podpriemerné grafiku; 2. silnú podobnosť s RE, a ak máte radi adventúrne prvky a riešenie hádaniek, ktoré nie sú ani náročné, a ani pre deti.

Dino Crisis

Výrobca: Capcom
Výrobca: Virgin Interactive