07.09.2007 01:23, Last Jedi, Komentárov: 0
Patriots: A Nation Under Fire

Patriots: A Nation Under Fire

Sú herní vývojarí, ktorí su od prírody talentovaní a vytvárajú úžasné hry. Sú vývojári, ktorí nie su až tak talentovaní, ale skúsenostami a tvrdou drinou dokážu vytvoriť dobré hry. Sú vývojári, ktorí moc talentu, schopností ani skúseností nemajú, ale dokážu vytvoriť ako tak hratelnú vec. Lenže čo ak vytvoria hru vývojári, ktorí nepatria ani do jednej z menovaných „kategórií“? Nuž v takom prípade asi vznikajú hry ako Patriots: Nations Under Fire.

Samozrejme nemyslím teraz priamo na budgety ako také, vždy sa objaví nejaká perla, ktorá by potrebovala maximálne tak preleštiť aby sa postavila bok po boku áčkovým titulom ( napríklad kvalitný Pathologic ). Lenže čo spraviť s hrou, ktorej by pomohlo asi len nikdy nevzniknúť? Niekto si pomyslí, že ešte som len na začiatku a už hru splachujem do kanalá, že najprv by som mal vytiahnuť na svetlo „to dobré“ a nedostatky skôr až nakoniec. Nuž bez zbytočných rečí holú pravdu – asi by som nebol originálny keby som povedal, že jediné klady sú, že hra sa dá odinštalovať a ,že si ju nemusíte kupovať, ale je to tak. Originalita sedemdesiatej coververzie Yesterday hranej a spievanej chromým hluchonemým gitaristom ( slepým božechráň nie! Nepoznáte snád José Feliciana? ) s hratelnostou na ktorú sú všetky prirovnania krátke. Grafikou za ktorú by sa hanbili aj najväčšie prehrešky voči hernému priemyslu.

Teroristi su drsní chlapi. Tak drsní, že sa vykašlali na nejaké tie lietadielká a rovno vybombardovali najväčšie americké mesta bombami. A kedže sú fakt ostrí, tak rovno atómovými. Vážne. Zdá sa Vám to pritiahnuté za vlasy? Psst aj mne, ale pokračujme. No každopádne, pupok sveta je zrazu v chaose, armádne a vládne budovy prešli na kráterový design, všetky McDonaldy, Kentucky Chickens a KFC sú zatvorené a nie je nikto kto by mohol spasiť 50-hviezdičkový národ. Hmmm Európa, Austrália alebo niekto z Afriky a Ázie nič? Asi majú dovolenku. No ale nádej umiera posledná a bude umierať pekne veľakrát a znovu loadovať a znovu umierať. Ono totiž byť nádejou američanov vôbec nie je ľahke, hlavne preto, že teroristi Mohammed Djihad Mohammed ( ako ich familiérne niekde vo svete prezývajú ) sú ostrí chlapci, chodia ozbrojení (!) a dokonca strieľajú!!!

Čo je najhoršie, majú asi lepší výcvik než naši lameričania, pretože ich muška je rozhodne veľmi veľmi presná. Presnosť a silu výstrelu by som sa (takmer) odvážil prirovnať Operation Flashpoint. Aj keď o kompliment rozhodne nejde, tam kde Flashpoint exceluje ( v rámci chúťok určitých hráčov ), tak Patriots zlyháva na celej čiare. Predsalen čisto arkádovej hre s prehistorickou grafikou ( viz. Okolné screenshoty ) a obrovskými zástupmi skriptovaných nepriateľov neprospieva smrť po troch výstreloch.

Autori asi chceli zobraziť dôkladne, v akom veľkom „prúsere“ američania sú, keďže vaši vojenskí spolubojovníci s inteligenciou klavíra valiaceho sa schodiskom dolu, padajú k zemi rýchlejšie než komparz vo vysokorozpočtovom historickom epose. No a máme tu skripty. Je vidieť, že niekto ich má veľmi rád a ten niekto ich nevie programovať. Spomínate si na krásne skriptované sekvencie plné atmosféry v trebárs medal of honor hrách? Áno, tak spomínajte ďalej, pretože skripty su v Patriots len ďalším klincom do rakvy ( možno aj viacerými klincami ). Niekedy sa totiž ani nespustia, inokedy sa spustia pre istotu dvakrát a nejake sekvencia, či počet nepriateľov je zrazu duplikovaný. Samotní nepriteľia, páni teroristi sú mršky, pretože sa spawnujú len tak z ničoho nič a prichádzajú najradšej od chrbta. Teda pardon, oni sa toho moc nenachodia. Najradšej totiž postavajú na mieste a otáčajú sa len za hráčom okolo svojej osi, prípadne trucujú, otočia sa chrbtom a našu nádej-hráča naschvál ignorujú.

V rámci určitej solidárnosti s nehybnosťou sa dokonca aj hlavná postava občas pri chôdzi len tak z ničoho nič zasekne o vzduch. Našťastie pár vystrelov a postava sa znova pohne, aj keď kto vie za koho to vlastne hráme? Jedná sa síce o vojaka, ale nejak viac as asi nedozvieme, keďže intro sa sklada z pár predčítaných odstavcov nášho dramatického konfliktu. Osobne by som však postave tipoval aspoň 200 kilogramov, každý dopad po aj najmenšom skoku je autenticky doprevádzaný mohutným žuchnutím. Na tom nám hráčom samozrejme nezáleží, teda 200-kilový vojak by po všetkých tých vypracovaných drsňákoch predsalen prišiel vhod. A taktiež munícia. Áno munície je menej než v hrách ako Silent Hill, už samotné počiatočné skladisko armády ukázalo, že vlasť strýka Sama už asi minula aj železné rezervy, dve pištole a jedna brokovnica? Eh? Zbraní na výber pár je, klasické kladivo na otváranie bední ( americká armáda asi nepočula nikdy o vrchnákoch a šetrení lesov ) čosi čo sa tvári ako revolver a postava má o to opretí palec tak, že vypadá prinajmenšom ako zlomený, brokovnicu, 3 poloautomatické pušky a odstreľovačku, lenže načo sú nám zbrane bez nábojov. 6 nábojov do nestarnúceho pseudokalašnikova z màtveho teroristu? Šetríme kde sa dá a aj tam kde sa nedá. Ja tých teroristov, ale chápem, drsní teroristi nepotrebujú veľa nábojov, pravdepodobne majú za sebou kamikazde/djihad výcvik ( u škótskej gardy ), kde sa už na náboje nehrá. Á pár junákov opásaných dynamitom tam naozaj je, škoda že väčšinou ich zbadáte, až keď vás takpovediac poklepkajú po pleci. Jedno im však treba priznať, krv stojacu vo vzduchu nemal ani taký Neo v Matrixe. A čo by to bolo za amerického hrdinu aby nemal so sebou hasiaci prístroj a nehasil po svojej ceste za slobodou svojej krajiny všemožne požiare, zväčša o veľkosti 40x40 cm. Veď toto inde nie je a preto je tá fičúra tak cool. A to sa rozhodne vyplatí. Neinštalovať.

Last Jedi