Delta Force 3: Land Warrior
Ako prvé musím podotknúť, že systém hry sa zmenil len málo. Opäť je tu možnosť vybrať si buď voľbu Quick Mission alebo Campaign. Kampaň je trochu zmenená, už nevidíte mapu a nemôžte si vybrať viac misií, ste proste donútený vybrať si len jednu. To čo si určite všimnete ako prvé, nech už ...
Delta Force : Land Warrior je už tretím dielom relatívne populárnej série Delta Force. V tomto poslednom diele je mnoho nových inovácií a ja sa Vám ich pokúsim priblížiť.
Ako prvé musím podotknúť, že systém hry sa zmenil len málo. Opäť je tu možnosť vybrať si buď voľbu Quick Mission alebo Campaign. Kampaň je trochu zmenená, už nevidíte mapu a nemôžte si vybrať viac misií, ste proste donútený vybrať si len jednu. To čo si určite všimnete ako prvé, nech už si vyberiete čokoľvek je čas za aký sa misia načíta. Pokojne si môžte skočiť po čaj, určite o nič neprídete. Potom už ale začína hra. Asi najväčšou zmenou je, ako si určite každý všimne, terén.
Doteraz sme boli zvyknutý na terén tvorený voxelmi, ktoré sa zatiaľ nedali akcelerovať a krajina vtedy vyzerala dosť kockato, hlavne vzdialenejšie kopce atď. Delta Force 2 prinisla čiastočnú 3D akceleráciu, čo znamenalo v praxi znamenalo, že niektoré objekty, ako budovy a všetko okrem terénu bolo 3D akcelerované, čo ale spôsobovalo rôzne problémy s clippingom (keď sa Vám puška ponorí do steny predsa len to nie je veľmi reálne) a navyše to potrebovalo, na tú dobu, dosť silné PC. Takže ako ste už asi pochopili, tá revolučná zmena sa týka toho, že teraz je hra kompletne akcelerovaná, čo znamená že krajina vyzerá ozaj úchvatne - ale asi len na screenshotoch.
To čo ma ako prvé zarazilo je to, akú má táto hra hardwarovú náročnosť (viď tabuľka dole). Ako ďalšie ma nahnevalo to, ako dlho sa hra načítava. Dokonca aj po skončení loading obrazovky a po začatí hry to ešte stále načítava, takže keď mi 10 sekúnd hra nereagovala na pohyb myšou už som to išiel resetnúť ale naštastie sa to vtedy rozbehlo a to dosť plynule. Čo ma však hnevá najviac je to, že človek si vytrpí dlhé načítavanie aby uvidiel to, čo uvidí. Krajina je ozaj krásna...ale len kým nepohnete myšou. Som si istý, že všetci si viete predstaviť ako by to malo vyzerať, keď človek v 3D akčnej strielačke hýbe myšou len tak.
Postava sa vtedy proste obzerá. A teraz si predstavte, že po každom pootočení sa textúry trochu pootočia, zmenia alebo prevrátia. Pri dlhšom pozeraní tohto efektu má človek pocit, že sa mu rozmazáva zrak a dostáva bolesti hlavy. Je možné, že je to problém čisto u mňa, ale ako som trochu zisťoval, nie som jediný. Budem dúfať, že nejaký patch to napraví. Okrem tejto kritiky musím povedať, že krajina (keď si človek zvykne) vyzerá ozaj pekne. Tak je to aj zo zbytkom objektov, všetky su pekne spravené a textúry sú pekne detailné. Samozrejme, problémy zo zasekávaním vojakov sú tu dosť časté.
Misie sa odohrávajú vo všetkých možných prostrediach. Jednak že aj cez deň, aj v noci ale s prostredí je tu púšť, les, bažina, hory, zima, leto, jeseň...proste všetko možné. Zo zaujímavých lokácií by som spomenul napr. Egypt, kde teroristi obsadia vykopávky a vy ich tam idete vyčistiť. Môžte si vyliezť na pyramídu a odtiaľ ich všetkých vyčistiť na diaľku, alebo to môžte vybaviť nablízko. Hra sa teraz odohráva nie len na povrchu ale aj v rôznych budovách alebo v podzemných tuneloch (a skoro v každej misii je aspoň jeden...myslím že level-designerovi sa tento nápad zapáčil až príliš). Je tu dokonca aj misia, kde musíte v noci vyčistiť ropnú plošinu od teroristov.
Zmenil sa aj spôsob začiatku jednotlivých misií. Teraz sa buď len tak niekde objavíte, ale častejšie Vás dovezie vrtulník (starý známy Black Widow) alebo prídete na člne Zodiac. Aj komunikácia s hlavným strediskom sa mi zdá byť rušnejšia ako v predošlých dieloch.
Zmenil sa aj zbraňový systém. Tieto zmeny sa mi nezdajú veľmi štastné a už vôbec nie reálne (niektoré). Teraz máte možnosť ísť do boja ako chlapík z dooma. Primary weapon, secondary weapon, sidearm, bazooka na pleci...žiaden problém. Zbraní unesiete neúrekom. Sniperka nadiaľku, tlmená MP5-ka nablízko...veď na zabitie stačí jedna rana...načo taktizovať - vačšinu postrieľam zdiaľky, zbytok dorazím zblízka, prípadne si to spestrím delostrelectvom alebo raketometom. Aby sa nepovedalo - pribudli nové zbrane, ako napr. špec. puška OICW Landwarrior (také All-In-One riešenie) alebo Steyr Aug a AK-47, čo je podľa mňa najväčšia hlúposť v hre.
Niežeby som nemal rád kalašnikov, veď v Counter-Strike je to moja najčastejšie používaná hra, ale podľa mňa sa do tejto hry vôbec nehodí. Veď viete si predstaviť, že americká elitná bojová jednotka používa prastaré ruské (a okrem toho obľúbené teroristické) zbrane ? Nevravím, že to nie je dobrý nápad, použíť AK-47 v multiplayeri ale v kampani nemá čo hladať, hlavne ak sa jedná o super-realistickú hru, ktorá, ako Novalogic tvrdí, používa rovnaký engine ako má americká armáda....no blbosť jak hrom, americká armáda hádam používa engine, ktorý nepozná ani fall-damage (ako sa dostanem zo strechy hangáru ? no veď skoč ! ale to je aspoň 5 metrov ! a čo ako ?) a v ktorom su umelí protivníci tak naivný, že najlepšou taktikou akú majú je panické pobehovanie. No čo už.
Misie sú pomerne rozmanité, ale také predsa boli aj v prvých dvoch dieloch. Buď niečo čistíte (teda samozrejme od prebitočných teroristov), alebo niečo hladáte, alebo hľadáte niekoho, koho buďto chránite alebo ho idete zatknúť. Občas hladáte nukleárne zbrane alebo tajné informácie.
Inteligencia ostatných, či už priateľov alebo nepriateľov je vysoko podpriemerná. Nepriatelia na Vás dosť často kašlú alebo sú dosť apatický, alebo povedzme rovno, hlúpy. Uvediem hneď častý syndróm - majme miestnosť, v ktorej je váš primárny cieľ. Do tejto miestnosti vedú len jedny dvere. Neexistuje iný vchod. V tejto miestnosti sú dvaja strážcovia. Ako budú otočený ? Bingo ! Chrbtom k dverám.... Nie vždy je to tak, občas sú otočený k Vám ale ich reakcie sú strašne pomalé, takže kým ich napadne, že by mali strielať, budú už dávno všetci mŕtvy a vy už na ceste domov. Občas sa však stáva (napr misia, keď idete do opusteného mestečka po vášho agenta), že zničoho nič sa vynoria mraky vojakov a vy nestíhate. Tam, odkiaľ ste práve prišli, a kde ešte pred minútou nikto nebol je zrazu 10 členná skupinka vojakov, ktorá Vás od chrbta sundá. Nie vždy je to tak, niekedy vojaci prídu reálnym spôsobom, napr. sa dovezú na pick-upoch (verili by ste že teroristi na celom svete používajú tie isté hnedé pick-upy ??) alebo prídu vo forme parašutistického výsadku, čo je bohovská sranda, pretože ich môžte všetkých postrielať, kým sú bezvládne vo vzduchu.
Celkovo sa mi Delta Force : Land Warrior páčil, moje výčitky voči nemu si môžete prečítať vyššie. Grafika je celkom pekná, teda aspoň v 1024x768 s dvojitým Anti-Aliasingom a vtedy sa to dá pekne hrať bez trhania. Keď sa už misia raz načíta, v priebehu doťahuje len vtedy, ak vstupujete do veľkej budovy alebo do podzemia.
Delta Force 3: Land Warrior |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
guco
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|