01.08.2007 01:20, Dj.Bobor, Komentárov: 0
Pirates of the Caribbean: At Worlds End

Pirates of the Caribbean: At Worlds End

Varovanie: Nasledujúci text neobsahuje spoilery, avšak obsahuje citoslovce nadšenia,, pár politicky nekorektných poznámok, možno nejaké to sprosté slovo a taktiež nabáda k užívaniu psychotropných látok. Toľko krátke varovanie pred naším dnešním výletom do karibských vôd, ktoré brázdi ten obávaný, večne ukecaný pirát, ktorého snáď nikomu netreba predstavovať.

Varovanie: Nasledujúci text neobsahuje spoilery, avšak obsahuje citoslovce nadšenia,, pár politicky nekorektných poznámok, možno nejaké to sprosté slovo a taktiež nabáda k užívaniu psychotropných látok. Toľko krátke varovanie pred naším dnešním výletom do karibských vôd, ktoré brázdi ten obávaný večne ukecaný pirát, ktorého snáď nikomu netreba predstavovať.

Keď som pred necelými piatimi rokmi dopočul, že Disney chystá film založený na atrakcii z Disneylandu, považoval som to za vtip. Ako sa však ukázalo šeredne som sa zmýlil a film postavený na hláškujúcom pirátovi menom Jack Sparow, zožal obrovský úspech. Ubehlo pár rokov a pošahaný pirát sa vrátil a to nielen na filmové plátna a herné konzoly, ale bohužiaľ aj na PC. Pripravte si rum budete ho potrebovať.

Welcome in Caribbean baby

Pirates of the Caribbean: At Worlds Endje ako som sa pred pár minútami dozvedel, pokračovaním rok starej hry Pirates of the Caribbean: Legend of Jack Sparrow, s ktorou som sa našťastie zatiaľ nemal možnosť zoznámiť a po skúsenostiach s dnešným recenzovaním kúskom po tom už ani netúžim. Nerád škatuľkujem veci avšak v tomto prípade spravím výnimku, pretože na PoC:AtWE pasuje týchto škatúľ nebezpečne veľké množstvo.

Škatuľa numero uno nesie samozrejme označenie ,,Hra založená na filmovej licencii“, čo ešte vôbec nemusí byť zlé pokiaľ má zmienený film nejaký solídny základ. - príbeh, myšlienku, atď... Bohužiaľ večne šaškujúcí pirát, na ktorom je prakticky založená celá trilógia sem naozaj nespadá. Teda nie, že by noví piráti nemali nejaký príbeh, ktorý mimochodom ,,prekvapivo“ do bodky kopíruje, ale celkové poňatie týchto filmov je zamerané primárne na chvíľkové pobavenie čo najširšieho publika čo viac menej môže fungovať v kine, ale už nie v počítačovej hre a tak veľkú časť z približne 7 hodinovej hernej doby vypåňa nuda.

Čím sme plynulo prešli ku škatuľke číslo dva s názvom ,,Hack and Shlash“. Z tohto označenia sa odvíja celá hrateľnosť, ktorá je neuveriteľne stereotypná. Prečo? Pretože kurva (sľúbil som to sprosté slovo, ospravedlňujem sa tím, ktorí mi neverili), celú hernú dobu len stláčate dookola dva klávesy a bojujete proti nepriateľom, ktorí neustále vyskakujú v tom lepšom prípade z poza rohu alebo v tom horšom vyliezajú priamo zo zeme. Po tom ako hra usúdi, že ste ich už zmasakrovali dostatoční počet, Vám dovolí sa posunúť o malý kúsok ďalej kde si môžete celú procedúru zopakovať, prípadne Vám sem tam naservíruje nejakú väčšiu potvoru, ktorá taktiež nepredstavuje žiadnu väčšiu výzvu. Počas hry sa Vám postupne dostanú pod ruky rôzne známe postavy, ktoré sa však líšia jedine výzorom a hláškami, ktoré utrúsia po spacifikovaní nepriateľa. K zmienenému spacifikovaniu slúži primárne meč a nejaká ta sekundárna zbraň – bambitka, granát prípadne vrhací nôž, ktorej navolenie a následné použitie trvá neuveriteľne dlho, takže nám po triezvom zhodnotení zostáva suma sumárum jedna použiteľná zbraň.

Aby hra nebola až taká stereotypná pridali nám autori pár minihier – kocky a karty, ktoré sú však vo svojej podstate ešte nudnejšie. Celú situáciu trocha zachraňujú tzv. Jacknismi, pri ktorých väčšinou sledujete dianie na obrazovke a stláčate požadované tlačidlá v správnom poradí, zatiaľ čo Vaše alterego predvádza nejakú pomerne zábavnú aktivitu známu z filmov. Pre masochistov, ehm teda vlastne vytrvalých hráčov, si autori pripravili naviac ešte multiplayer, v ktorom sa buďto dvaja hráči bránia nájazdom nepriateľov prípadne bojujú proti sebe.

You don’t look good mate

Tretia a posledná škatuľka, do ktorej táto hra zapadá je ako to už u podobných produktoch býva Multiplaformovosť. PoC:AtWE je k dispozícií prakticky na každej mysliteľnej i nemysliteľnej platforme z čoho vyplýva, že si autori s featurami ako myš alebo nedajbože klávesnica vôbec nelámali hlavu, takže pokiaľ si nechcete pri hraní dolámať prsty nemáte inú možnosť ako siahnuť po gamepade. Ďalším veľmi zaujímavým krokom od autorov bolo umiestnenie grafickej stránky hry na úroveň jej PS2 verzie, takže zatiaľ čo si hráči na next-gen konzoliach, na ktorých je táto hra taktiež k dispozícií, si užívajú detailne vymodelované postavy aj levely v HD rozlíšení, hráči na PC sa musia zmieriť s predpotopným grafickým spracovaním, ktoré môžete vidieť okolo. Sakra (berte ako to citoslovce), veď aj PSP verzia vyzerá lepšie. Jednou svetlou stránkou technického spracovania sa tak stáva zvukový doprovod a dabing, ktoré verne kopírujú filmy a tak na nich nemali autori čo pokaziť.

Pre konečné zhodnotenie nám nezostáva už nič iné ako naukladať všetky škatule na seba a pomenovať výsledného strašiaka, ktorý nám vznikol za čisto komerčný titul postavený na filmovej licencii, ktorý sa nesnaží ničím zaujať, ale len zviesť sa na vlne úspechu filmov ako taký pravdepodobne nedokáže zaujať nikoho okrem skalných fanúšikov týchto filmov.

p.s. Eště som zabudol tie politicky nekorektné poznámky. Takže... Chodťe do Disneylandu rozmlátiť nejákú atrackiu, možno tým ušetríte svet od nejakého dalšieho uber cool hláškujúceho panáka.

Dj.Bobor