Rainbow Six: Covert Ops
Tak ja neviem, ale na začiatok každej svojej recenzie dám zopár úvodných viet, aby som sa rozbehol a mohol konečne písať jadro. Zo začínaním recenzií mám totiž dosť veľké problémy. Neviem sa zbaviť tohoto štýlu. Tak .Aj teraz som sem hodil zopár „starterov“, ale už k veci ...
Tak ja neviem, ale na začiatok každej svojej recenzie dám zopár úvodných viet, aby som sa rozbehol a mohol konečne písať jadro. Zo začínaním recenzií mám totiž dosť veľké problémy. Neviem sa zbaviť tohoto štýlu. Tak .Aj teraz som sem hodil zopár „starterov“, ale už k veci.
Rainbow Six : Covert Ops (RSCO) je pokračovaním slávnej série Rainbow Six a Rainbow Six : Rouge Spear. Keď som si RSCO požičiaval z XXLky (týmto všetkých XXLákov pozdravujem), myslel som si, že RSCO je pokračovaním prvého dielu triológe Rainbow Six. Prvý diel sa mi totiž veľmi páčil (až tak, že som ho 3x celý prešiel) a ja som chcel zisiť, čo pekného prinesie jeho pokračovanie (keď si tak však v hlave premietam rozsah RSCO, tak radšej datadisk ako pokračovanie). To, že RSCO je pokračovaním Rouge Spearu som si všimol až keď som si RSCO nainštaloval. Rouge Spear sa mi bohužial do rúk nedostal, a tak budem RSCO porovnávať s prvým dielom trilógie (nehnevajte sa).
Oproti prvému dielu doznal RSCO obrovské zmeny. Ak čakáte, že sem teraz napíšem, že RSCO má úplne nový engine, ktorý sa v 640x480 hýbe skoro plynule „už“ na 1,2 GHz mašine, tak sa mýlite. V grafickej oblasti nenastali žiadne zmeny (ak predsa áno, tak sú dokonale skryté, lebo ich neni vidno). Engine ostáva zachovaný, a teda ostáva zachovaná aj neskutočná výkonnosť (RS1 sme zapli na 133 MHz Pentiu s Voodoo2 na 640x480 a šlapalo to krásne ...). Celkové spracovanie prostredia je rovnaké ako v predchádzajúcich dieloch. Ako som písal v recenzii na prvý diel: Grafika je jednoduchá, bez zbytočných „super“ efektov (ako napr: Polopriesvitný sopel v ľavej nosnej dierke druhého člena tretieho týmu). Myslím si, že autori presne vedeli čo robia, keď do enginu nezakomponovali také srandičky ako rôzne transparentné efekty, alebo lens-flare (po slovensky: šošovko-zábleskové [týmto chcem pozdraviť všetkých slovenských JAZYKOVÝch ZÁKONodarcov])(Obsah zátvorky pred touto zátvorkou je na 100% správne napísaný). Takéto efekty by totiž oči hráča odvádzali od dobre zašitých teroristov. Strašne rád by som vám priblížil dokonalosť enginu RSCO, ale to proste treba vidieť (šak tu máce obrázky).
Na začiatku som však spomínal, že sa veľa vecí oproti starším dielom zmenilo, takže prejdime k tým zmenám. Snáď najpotešujúcou zmenou bolo vylepšenie AI (skratka od artificial inteligence - po slovensky: umelá inteligencia -> Genitív -> umelej inteligencie). AI bola totiž kameňom úrazu predošlých dielov. Rainbow Six bol myslený ako simulátor bojových akcii špeciálneho komanda. Problém bol v tom, že úroveň spracovania samotného aktu zabíjania bola oveľa nižšia ako u priemernej 3D strieľačky. Prvý diel Rainbow Six totiž nerozlišoval, či ste teroristu trafili do hlavy, do brucha, do nohy, do ruky, do zbrane (áno, stačilo, ak trafíte vytŕčajúcu hlaveň samopalu a terorista sa chytil za srdce a umrel. [asi sa zlakol, alebo čo]). Nech ste strelili kamkoľvek, terorista sa buchol po hrudi a odpadol. Žiadne odstrelené ruky, nohy, alebo dokonca hlava. To sa mi zdá ako príliš veľký nedostatok pre hru s takýmto zameraním. Ďalším obrovským nedostatkom bolo, že ak sa vám nejakou náhodou podarilo teroristu nezabiť na prvý výstrel, väčšinou sa vôbec netrápil faktom, že na neho niekto vystrelil a pokojne stál ďalej na mieste a čakal kým znovu nabijem a zabijem ho! To už je naozaj dosť sila. Tento nedostatok sa tvorcovia pokúsili kompenzovať tak, že teroristi (ak boli otočení smerom k vám) na vás strieľali hneď ako zbadali čo len kúsok z vašej postavy. Výsledkom bolo, že vás často zastrelil niekto za rohom tak, že vy ste z neho nevideli ani pixel.
RSCO neopravuje všetky tieto BUGy (a to je chyba), ale aspoň čo to sa zmenilo. RSCO síce tiež nerozlišuje oblasti zásahu a opäť môžete zabiť teroristu tým, že mu odstrelíte hlaveň z brokovnice, ale zdá sa mi, že šanca, že niekoho zabijete výstrelom do hlavy je vyššia, ako keď strieľate len tak od brucha (aj do brucha, alebo napr. aj do samopalu). Zlepšila sa však hlavne inteligencia teroristov. Ak nejakého zraníte, tak sa v 99% prípadoch skrčí a beží preč, pričom sa skrýva za rôznymi prirodzenými prekážkami a ešte k tomu reve z celej sily na posily. Príjemným zistením bolo pre mňa aj to, že tých posíl sa naozaj dočkal, že to nebol jeden terorista, ale traja, ktorí sa cestou stretli, a že nebežali stredom lúky, ale dvaja išli prikrčení rovno na mňa a jeden ma dokonca obehol a zastrelil od chrbta! To už je celkom fajn. Bohužial sa takejto reakcie nedočkáte vždy. Stalo sa mi totiž napríklad aj to, že mi asi pol metra od takého škaredého rusa došli náboje do mojej Spas-12ky. Miesto toho, aby ma na fleku odstrelil sa tento rus skrčil a čumel mi rovno do tváre. Ja som zatiaľ nabil všetkých deväť nábojov. Aj keď som na neho zamieril, tak len pozeral a nič nerobil. Celkovo sa však inteligencia protivníkov dosť zvýšila, ale ešte stále je príliš malá. Vlastnosť teroristov strieľať 100% presne na ľubovolnú vzdialenosť ostala, a tak sa nečudujte, ak vás niekto odpáli brokovnicou po tom, ako ste trafili sniperkou tesne vedľa neho preto, lebo ani sniperka nemala na takú vzdialenosť dostatočný zoom.
Čo ma však hnevá je najviac je AI členov vášho vlastného týmu. V RSCO je síce k dispozícii rozsiahla plánovacia a prípravná časť, ale je vám na dve veci(domyslite si), lebo počítačom ovládaní členovia vášho týmu sú neskutočne sprostí a aj keď im zadáte postup s maximálnou ostražitosťou, tak ich do minúty niekto odpáli. Ľudskému mozgu sa predsa len nič nevyrovná. Keď som tu už spomenul to plánovanie, tak sa zmienim, že pred samotnou akciou si môžete všetko dopredu pripraviť. Vyberiete si ľudí do týmu, pridelíte im výstroj a potom môžete zostaviť plán postupu (klasický systém waypointov). Môžete pritom nastaviť počítačom ovládaným členom rýchlosť postupu, stratégiu, môžete im prikázať vyhodiť dvere do luftu, hodiť granát, eskortovať zajatcov, a dokonca, a to je novinka, môžete nechať členov týmu sniperovať, alebo obraňovať nejakú pozíciu. Narozdiel od obraňovania nejakej pozície je sniperovanie absolútne nepoužiteľné, pretože počítačom ovládaný vojak, ktorému dáte príkaz sniperovať a vybavíte ho najmodernejšou sniperkou si automaticky prepne zbraň sa hlúpu devinu a odmieta strieľať zo sniperky. Vlastne celá plánovacia časť je úplne zbytočná, lebo na počítač sa nedá spoľahnúť. Jediné, čo má zmysel, je dávať príkazy priamo v bojisku, alebo sa prepínať medzi týmami a všetko podľa možností urobiť osobne. Je to škoda, že to takto dopadlo, lebo plánovanie (a ja niesom z tých čo vydržia takéto somariny robiť dlho) je naozaj perfektne urobené a ponúka veľa možností na realizáciu.
Je mi to ľúto, ale keď som sa tu tak rozkecal, tak mi nedá nespomenúť ďalší zlý ťah tvorcov RSCO. Na krabici sa totiž píše, že hra obsahuje 9 nových misií. Táto informácia je síce pravdivá, ale 6 z tých 9tich misií je tréningových a ich zvládnutie je otázkou 1 minúty. RSCO teda obsahuje len 3 kompletné misie, a to je veľmi málo. Na najťažšej obtiažnosti som bol z hrou hotový za 2 hodiny (v tých dvoch hodinách je zahrnuté plánovanie, opakovanie misií, výdatný obed, dve cik-pauzy, jeden zúrivý telefonát EDOvi...).
Aby som tu však nevytváral dojem, že RSCO nemá čo ponúknuť tak vás aspoň poteším, že tie tri misie sú dosť ťažké (najmä, ak si dáte obtiažnosť elite, ako ja). Nenechajte sa pomýliť časom, za ktorý som RSCO prešiel ja. Ja som totiž absolútny Rainbow Six maniak. Aj napriek tým nedostatkom v AI má RSCO niečo, čo ma núti znova a znova hrať tie isté levely a znova a znova zabíjať tých istých teroristov. RSCO má totiž úžasnú hrateľnosť. Dá sa prirovnať k Half-Lifeovi. Nikto nevie prečo, ale z milióna 3D strieľačiek sa každému najviac páči Half-Life. Nikto nevie prečo, ale je to tak. Raz za čas sa totiž objaví hra, ktorá chytí úplne všetkých hráčov na svete. Môžem vám povedať,že RSCO je práve taká hra.
P.S. Ak sa vám nepozdáva, že som tu písal len také konkrétne veci, a že celá recenzia je len akýmsi porovnaním s predchádzajúcimi dielmi, tak mi prepáčte, ale RSCO je myslený ako datadisk a ja môžem opísať len novinky, ktoré prináša a nie opisovať celú trilógiu RS. Ak vás táto hra zaujala, tak si prečítajte recenziu na Rainbow Six (určite existuje, lebo som ju písal). Ak sa vám zdá štýl tejto recenzie chaotický a nevhodný, tak mi prepáčte, ale experimentujem, lebo všetky moje recenzie boli na jedno kopyto a už som potreboval zmenu.
Rainbow Six: Covert Ops |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
Poskytlo: XXL Multimédia, 2. posch. nad Bontonlandom, Michalská 25, Bratislava Email: Michalska25@xxl-multimedia.sk web: www.xxl-multimedia.sk Tel.č.: 07/ 54650353 |
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|