11.07.2007 01:19, JC, Komentárov: 0
The Fall: Last Days of Gaia

The Fall: Last Days of Gaia

Náreky a výkriky sa ozývajú hráčskou obcou pri spomenutí indície – Fallout 3. Pokračovanie kultového RPG, ktoré pripravujú tvorcovia TES série, je skutočne ostro sledovanou záležitosťou, „život“ tvorcov visí priam na vlásku a hoci nikto zatiaľ nevie ako hra dopadne, jedno je isté – ešte si nejakú dobu počkáme. Dovtedy treba oprášiť prvé dva diely, alebo skúsiť niečo iné, napríklad aj práve recenzovaný The Fall...

Náreky a výkriky sa ozývajú hráčskou obcou pri spomenutí indície – Fallout 3. Pokračovanie kultového RPG, ktoré pripravujú tvorcovia TES série, je skutočne ostro sledovanou záležitosťou, „život“ tvorcov visí priam na vlásku a hoci nikto zatiaľ nevie ako hra dopadne, jedno je isté – ešte si nejakú dobu počkáme. Dovtedy treba oprášiť prvé dva diely, alebo skúsiť niečo iné, napríklad aj práve recenzovaný The Fall...

#pic1#

Priznám sa, že vývoj Fallu som sledoval so záujmom. Samotní autori priznávali inšpiráciu Falloutmi a po rozpade Interplayu k ním dokonca prešlo aj pár ľudí, predtým pracujúcich na už zmienených hrách. Výsledok uzrel svetlo sveta niekedy v roku 2005, avšak pre problémy s distribúciou sa na naše pulty dostáva až teraz (zhodou okolností v ideálnom čase – po začatí marketingovej kampane tretieho dielu Falloutov).

#pic5#

The Fall svoju inšpiráciu nezaprie a už od úvodných sekúnd je jasné, koľká bije. Intro, ktoré hovorí o zakladateľovi (resp. záchrancovi) nemá tak ďaleko k tomu, čo sme zažili pred niekoľkými rokmi v inej hre. Post apokalyptické prostredie je v podobne ladenej hre samozrejmosťou a tým by hádam aj vymenovávanie spoločných čàt mohlo skončiť, hoci náznaky sa nájdu aj v ďalších veciach (tvorba postavy, čosi ako perky...). Podstatou je však fakt, že akokoľvek je poznať inšpirácia, autorom sa nepodarilo (možno to bol aj zámer) vytvoriť takú hutnú atmosféru, aká je samozrejmá (alebo bola? Uvidíme čo prinesie tretí diel) pre sériu Fallout. Nedá sa to presne popísať, možno je to absenciou čierneho humoru (náznaky tu sú, ale nie je to ono), alebo „feelingu“ 50.-tych rokov v prostredí postapo prostredia. Každopádne som mal z prostredia v hre pocit, že by kľudne mohlo zobrazovať prostredie v nejakej zaostalej krajine (hoci hra je zasadená do zničených USA, konkrétne niekde medzi Arizonou a Texasom), kde gangy plienia všetko naokolo, a ich odporcovia sa spoločne zhromažďujú s cieľom zastaviť ich.

#pic2#

Podobne aj hlavný hrdina, ktorému uniesli sestru, vstupuje do odbojovej armády za cieľom pomsty a záchrany sestry. Aby mu nebolo smutno na cestách, naverbuje 5 spolubojovníkov, ktorí sú plne riaditeľní a ich využitie sa prakticky obmedzuje len na boje, ktoré prebiehajú podobne ako v Baldur´s Gate. Real-time s možnosťou kedykoľvek zastaviť čas a rozdať rozkazy. Boje však nedopadli optimálne, a sú dosť nudné, asi najslabší článok hry. Počet spolubojovníkov by mohol evokovať, že sa hra bude orientovať skôr na boj, ako je to v prípade Fallout Tactics alebo Jagged Alliance, avšak bojová a nebojová zložka je takmer vyvážená. A podobne ako napr. vo FT sa aj vo Fall vyskytujú ovládateľné vozidlá. Hlavné aj vedľajšie questy dokážu zabaviť na určitú dobu a je pozitívne, že sem-tam sa ponúkajú viaceré možnosti ako vyriešiť konkrétnu situáciu. K bojom ešte dodám, že k dispozícii je veľká paleta zbraní, niektoré sa dajú ďalej vylepšovať. Nedostatok munície, alebo iného tovaru sa dá klasicky doplniť u obchodníka, pričom obchod v hre funguje čisto na báze výmeny tovaru (teda žiadne peniaze ani iné platidlá). Boje a questy sú tým pravým ovocím pre zlepšovanie postáv, ktoré prebieha rozdeľovaním bodov do vlastností/špecializácii.

#pic3#

Rozhovory predstavujú štandard, ničím neprekvapia, hoci sem tam sa pár úsmevných poznámok nájde. Rozhodne však nečakať možnosti aké v tomto smere priniesol Fallout. V The Fall rozhovory slúžia hlavne na informovanie hráča, čo treba urobiť, prípadne mu ponúknu alternatívnu cestu pri riešení úlohy. Nič viac nič menej. Keď už spomínam rozhovory – hra je obdarená českými titulkami, a pôvodným nemeckým dabingom.

Prvá vec, ktorá však udrie do očí (hlavne hráčov náročnejších na grafiku) je rozlíšenie 800x600. Vek hry sa v tomto smere podpísal, na druhej strane, The Fall asi budú vyhľadávať hlavne fajnšmekri na poli RPG, ktorí grafiku stavajú až na druhé miesto. Voľne rotovateľná a zoomovateľná kamera spåňa svoj účel a nerobí problémy. Zvuková kulisa dosahuje optimum, akurát spomínaný nemecký dabing nemusí každému sedieť.

#pic4#

The Fall nie je Fallout. The Fall nebol zamýšľaný ako neoficiálne pokračovanie Falloutu. Naopak, The Fall sa inšpiruje sériou Fallout, podobne ako aj Mad Maxom a ponúka iný pohľad na post apokalyptickú tematiku. Kto teda bude kupovať The Fall s tým, že si popri ňom zaspomína na Fallouty a skráti si čakanie na tretí diel bude sklamaný. Kto si chce len skrátiť čakanie na tretí diel a má chuť na niečo s apokalyptickou príchuťou, ten môže byť príjemne prekvapený. Predsa len pomer cena (299Sk)/výkon (herná doba cez 20 hodín) hovorí jasne v prospech výletu do potenciálnej budúcnosti. Poistenie v cene.

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012