22.03.2007 01:13, MickTheMage, Komentárov: 0
Teenage Mutant Ninja Turtles (TMNT)

Teenage Mutant Ninja Turtles (TMNT)

Aký je recept na zaručene dobrú hru? To nikto netuší, inak by vo svete nebolo toľko prepadákov, ale občas sa niekto o čosi pokúsi. Vezme sa úspešný koncept niektorej predošlej hry, premieša sa s kvapkou mutagénu a samozrejme nesmieme zabúdať na pár miernych kozmetických úprav. „Princ perzský nám ozelenel,“ zakričal ktosi z davu. Nebojte sa, to je Leonardo a zelená je jeho zdravá farba. Zelená je dobrá, vedeli sme to už ako malé deti. Naučila nás milovať pizzu, naučila nás kričať „Cowabunga!“ Jednoducho zelená je dobrá. Problém so zelenou je v tom, že bola v móde koncom osemdesiatych a začiatkom deväťdesiatych rokov. Avšak chystá sa jej veľký návrat. Spolu so štvrtým korytnačím filmom (tentoraz plne v rukách počítačovej animácie), prichádza i rovnomenná hra od Ubisoftu.

Nová korytnačia hra do veľkej miery kopíruje dej štvrtého filmu. Preto ak si nechcete skaziť zážitok, počkajte si na hranie až po zhliadnutí filmu. V New Yorku sa totiž začali objavovať rôzne druhy príšer, a je treba prísť na to, kde sa vzali a zatrhnúť im okupovanie mesta. Spočiatku sa hra zameriava na jednotlivé postavy korytnačiek, až neskôr sa opäť dajú dohromady, aby spoločne čelili novému nepriateľovi. Leonardo sa vydal na cestu kamsi do Južnej Ameriky, Raphael zase zobral hrdinský sólo job, ale to už možno prezrádzam aj samotný film. Príbeh sa odohráva v akejsi retrospektíve, posúvaný animáciami, v ktorých sa listuje v komixe a my počujeme ako korytnačky (spolu so Splinterom) rozprávajú svoj príbeh. Občas doplnený o krátku animáciu priamo z filmu. Nečakajte však silné dejové zvraty, predsa len korytnačky sú klasickou plošinovkou v tom úplne klasickom zmysle slova :-).

A teda skákanie, šplhanie, lezenie a preskakovanie patrí k hlavným disciplínám tejto hry. Netreba snáď prízvukovať, že je zvládnutá na výbornú. Veď predsa – ako som naznačil na začiatku – TMNT sú dedičom princa z Perzie. Všetky možné akrobatické kúsky nájdeme aj tu. Keďže korytnačky sú nindžovia, tak občas potrebujú aj bojovať. Boje sa vždy odohrávajú na vopred pripravených miestach. Skáčete, skáčete a zrazu spoza domu vyskočí parta hulvátov, členov klanu Foot, alebo inej hávede a začne sa boj. Ten je rýchly, dynamický a popravde pri ňom netreba veľmi rozmýšľať. Je to bezmyšlienkovité sekanie, ktoré je však i po stoosemdesiaty raz stále zábavné. Okrem toho, ak sú korytnačky spolu môže hráč využívať rôzne kombá, ktoré im poskytuje vzájomná spolupráca. To isté platí i pre skákanie po strechách, niekedy je totiž potreba, aby si chlapci trocha pomohli – hlavne pri prekonávaní väčších vzdialeností. Občas je potreba špeciálna vlastnosť niektorej z korytnačiek, aby sa mohlo pokračovať v úrovni. Ale nebojte sa, hra vás vždy upozorní, kedy koho použiť, takže žiadny nový stratený Vikingovia sa nekonajú – bohužiaľ. Je to jedná z vecí, ktoré mohli byť na tejto hre lepšie. Hráča totiž (až na pár výnimočných situácii) nič nenúti vzájomnú spoluprácu používať. Čo je škoda, možno je to tým, že hra je určená i mladším hráčom, a možno je to všeobecný trend jednoduchosti v hrách.

TMNT bola naraz vyvíjaná na niekoľko platforiem, a samozrejme, že na PC verzii je to poznať. Z grafiky v tejto hre nikto nepadne na zadok – a snáď to bolo treba napísať na začiatku, nech hráči ktorí si myslia, že dobrú hru robí iba grafika, nemuseli čítať až sem :-) – na druhej strane je príjemná, plynulá i na slabších strojoch, a teda si hru vychutná absolútne každý. Ono vlastne ani nie je poriadne po čom sa rozhliadať, resp. nie je na to čas. Bonusy, odomykanie „výziev“ sú závislé, okrem iného, na tom ako rýchlo dokážete prejsť úrovňou. Problém by to nebol, keby sa kamera správala slušne a tým čiastočne nekazila i ovládanie. Najväčším problémom tejto hry je práve kamera – jednak niekedy má vo zvyku nastaviť sa tak, že nevidíte kam máte skočiť, a jednak podľa otočenia kamery sa trocha upravuje i ovládanie smeru postavičky. Chaos? Nuž, gamepad problém s ovládaním rieši lepšie, ako klávesnica, ale aj tak sa vám pár krát stane, že zahučíte do nejakej jamy, len preto, že sa odrazu zmenil smer ovládania korytnačky.

TMNT je veľmi dobrá plošinovka, a tých je v poslednej dobe na PC platforme ako šafranu. Fakt je, že aj napriek svojím menším nedostatkom, dokáže hra človeka zaujať, chytiť ho a nepustiť až do chvíle kým ju nepokorí – a možno ani potom mu nedá pokoj. A je jedno či je to malý chalan, ktorý o nindža korytnačkách počul prvý raz pred troma rokmi, alebo starý veterán, ktorý by si rád odpočinul od všednej reality. Je to hra, ktorá pripomína staré klasiky ako boli Titus the Fox, či prvý Prince of Persia – plošinovka ako sa patrí. Ale predsa, pokiaľ nie ste fanúšikom zelenej, resp. vám nikdy nič korytnačky nehovorili, pokojne si od výsledného hodnotenia odrátajte päť až desať percent. A naopak, pokiaľ ich máte radi, tak si môžete ešte prihodiť päť percent navyše :-). Jednoduchá matematika a podarená hra.

A mimochodom, nejaká ta menšia frustrácia ku každej správnej plošinovke predsa patrí! :-)

MickTheMage

Aktuálne hodnotenie článkov: 7 / 10