13.03.2007 01:13, JC, Komentárov: 0
Dream Pinball 3D

Dream Pinball 3D

Dream Pinball 3D, ako už samotný názov napovedá, je ďalší z rady pinballových simulátorov, ktoré v rôznej kvalite sporadicky útočia na všetky herné platformy. Do ktorej kvalitatívnej kategórie sa zaradil Dream Pinball vám prezradí zvyšok recenzie.

Dream Pinball 3D prichádza so zaujímavou ponukou pre všetkých pinballu-chtivých. Načo ísť niekam do herne ukojiť svoj pinballový chtíč, keď sa to dá aj ľahšie a lacnejšie? Otázka, aké je riešenie predchádzajúcej rečníckej otázky je zjavné, keďže ho dáva samotný začiatok vety. Dream Pinball 3D. Ponuka ktorá stojí za zváženie. 6 pinballových stolov priamo u vás doma, nulové nároky na miesto v byte. Minimálne vstupné náklady a potencionálna zábava na desiatky hodín. Realita alebo fikcia? Samozrejme, že realita. Len aby nebola krutá...

Pred Dream Pinballom som už pár pinballových simulátorov (+nerátam oddychovky na gameboy/mobil, ktoré by som moc simulátormi nenazýval) skúšal a otvorene musím priznať, že najlepší herný zážitok dokázal navodiť práve recenzovaný kus. Fyzika si našla svoje miesto v hre a dokazuje to počas celej doby hrania, dalo by sa povedať, že je z ¾ tvorcom úspechu a skvelej hrateľnosti (v porovnaní s inými pinballovými hrami), ktorou sa môže Dream Pinball 3D pýšiť. Realistické správanie a špecifické balistické vlastnosti nie jednej, ale rovno 6! Druhov (oceľ, slonovina, dub, orech, mramor, zlato) guličiek, pričom každá sa správa ako by sa mala správať skutočne. ažšie, ľahšie guličky, to všetko ovplyvňuje materiál z ktorého je daná gulička vyrobená a samozrejme vyžaduje rôznu stratégiu od hráčov. Preto, keď sa už zdá, že je všetko zvládnuté, príde „Ball change“ a hráči môžu začať pilovať ich šikovnosti opäť. Samozrejme rôzne druhy guličiek nie sú v hre len na okrasu, ale sú patrične bodovo ohodnotené a ponúkajú možnosť získať bonusové body.

A body sú presne to, o čo v pinballových hrách ide. Neustála honba za stále lepším a lepším score je umocnená možnosťou poslať svoje dosiahnuté výsledky na server a potencionálne sa tak zaradiť medzi TOP100 pre každý zo stolov. Motivácia rozhodne nechýba. Keď som už spomenul tie stoly, hra obsahuje 6 rôznych prostredí – Rytiersky turnaj, Monštra, Vodný svet, Vojna Dinosaurov, Točiace sa rotory a reklamný stôl na pripravované RPG Two Worlds. Je potešujúce, že jednotlivé stoly sa nelíšia len prostredím, do ktorých sú situované, ale aj rozložením jednotlivých prvkov. Vďaka tomu je hranie na každom zo stolov špecifický zážitok. Samozrejmosťou sú rôzne kombá, bonusy, jackpoty, extra loptičky a ďalšie vychytávky známe aj zo skutočného pinballu. Aj chytľavosť...

S technickým spracovaním prichádza aj hlavný kameň úrazu. Nie, grafické spracovanie je špičkovej úrovni (na pomery pinball hier), obsahuje kadejaké vychytávky a skvelo sa na to díva, z tohto hľadiska jasne prevyšuje klasické štandardy podobných hier. 7 rôznych kamier kvalitné grafické spracovanie iba umocňuje, hoci niektoré kamery sa mi zdá, že autori pridali, aby sa mohli hráči kochať skvele vymodelovanými stolmi, keďže uhol pohľadu a vzdialenosť od stola nedáva šancu na dobrý prehľad čo sa vôbec deje. Klasická statická kamera, ktorá sleduje v jednom zábere celý stôl však ostala zachovaná a pravdepodobne o najčastejšie používanú kameru pri „vážnom“ hraní. Zvuková stránka tiež neobsahuje nejaké závažné nedostatky, hudba je v rámci normy, zvukové efekty sú na dobrej úrovni, okolité zvuky a hlasy pre jednotlivé stoly tiež pomáhajú dotvárať fajn atmosféru, takže ani z tohto ohľadu žiadne výčitky. Tie však prídu keď sa konverzácia strhne na otázku stability hry. Práve v tomto je Achillova päta Dream Pinballu 3D. Nie je nič „lepšie“, než keď hra spadne počas výborne rozohratej hry, ktorá ašpiruje na umiestnenie do TOP100. Dream Pinball 3D som hral na dvoch počítačoch, na oboch dochádzalo k rovnakým pádom s tou istou chybovou správou. Rýchly scan príslušných diskusii na internete ukázal, že podobným problémom trpí viac hráčov, takže je možné, že si to tvorcovia hry všimnú a opravia to v nejakom patchi. Na to sa však nedá spoliehať (keďže hra vo svete vyšla už dávnejšie) a tak za túto nepríjemnú, až otravnú, chybu strhnem hre pár bodov z výsledného hodnotenia.

Vo výsledku je Dream Pinball 3D veľmi dobrá pinballová simulácia, ktorú však zrážajú problémy s padaním hry. Nemožnosť pokračovať v rozohratej hre (po páde) môže byť značne frustrujúca, na druhej strane treba povedať, že hra nemusí padať na každom PC. Samotný obsah a spracovanie ma presviedča o tom, aby som nazval Dream Pinball 3D najlepšou pinballovou hrou, ktorú som hral. Pre fanúšikov pinballu nutnosť, pre ostatných dobrý tip na odreagovanie.

JC