25.02.2007 01:12, Last Jedi, Komentárov: 0
Warhammer: Mark Of Chaos

Warhammer: Mark Of Chaos

Je to už deväť rokov, čo vyšla taktická ťahová stratégia Dark Omen, vychádzajúca z princípu a sveta fantasy Warhammera. Zatiaľ čo jeho fanúšikovia márne dlhé roky čakali ( a väčšina stále čaká na MMORPG z tohto sveta ) na nejakú tu hru založenú na ich obľúbenej stolnej hre, prívrženci sci-fi verzie Warhammer 40K sa dočkali viacerých slabších ( či už postaršie ťahovky postavené na koncepte panzer general alebo naozaj úboha FPS Fire warrior ) ako aj veľmi kvalitných kúskov na čele so strategickou dawn of war a jej rozšíreniami od Relicu. O tom, že práve strategické pole je najlepšia živná pôda aj pre fantasy variantu sa nás teraz pokúšajú presvedčiť autori kvalitnej realtime stratégie Armies Of Exigo – Black Hole Entertainment.

Je to už deväť rokov, čo vyšla taktická ťahová stratégia Dark Omen, vychádzajúca z princípu a sveta fantasy Warhammera. Zatiaľ čo jeho fanúšikovia márne dlhé roky čakali ( a väčšina stále čaká na MMORPG z tohto sveta ) na nejakú tu hru založenú na ich obľúbenej stolnej hre, prívrženci sci-fi verzie Warhammer 40K sa dočkali viacerých slabších ( či už postaršie ťahovky postavené na koncepte panzer general alebo naozaj úboha FPS Fire warrior ) ako aj veľmi kvalitných kúskov na čele so strategickou dawn of war a jej rozšíreniami od Relicu. O tom, že práve strategické pole je najlepšia živná pôda aj pre fantasy variantu sa nás teraz pokúšajú presvedčiť autori kvalitnej realtime stratégie Armies Of Exigo – Black Hole Entertainment.

Určite je dobré, si hneď na začiatok uviesť, že Mark Of Chaos je o bitkách, výstavbu základne a postupné piplanie sa s ťažbou zdrojov a následný tréning čo najväčšej armády sa teda nekoná. Na začiatku si hráč vyberie svoju cestu, buď „staré dobré“ Impérium ľudí a elfov alebo pre niekoho lákavejšiu cestu zla a chaosu. Potom sa vám už dostane len do rúk nejaký ten hlavný hrdina, ktorý musí určitým spôsobom naplniť svoj osud prostredníctvom kampane. Či už je to predurčený barbar Thorgar alebo rytier impéria Stefan von Kessel. Ak očakávate silne epický zážitok z kampane v štýle Dawn Of War či nebodaj Warcraft 3, musím vás sklamať. Práve príbeh patrí medzi tie obyčajnešie boje dobra a zla a mocných artefaktov či kúziel a miestami až preklínanej osudovosti. Tam kde Black Hole šetrili na scénáristovi sa nám to snažia vynahradiť konceptom prevzatým (aj keď pravdaže upraveným ) zo stolnej predlohy. Z toho napríklad vyplýva aj, že hrdinské jednotky budú mať takých 15 hit pointov namiesto v súčastnosti obľúbených 15 000..

#pic1#

Samotná náplň kampane spočíva nielen v postupnom naberaní nových regimentov do armády ( tie sa dajú získať úspešným splnením misie, nákupom v mestách, na ktoré hráč natrafí a podobne ) ,ale aj v ich trénovaní, lebo hrdina nie je jediný kto počas hry leveluje. Práve veteráni mnohých bitiek je to čo potrebujete na svojej ceste k úspechu, pretože výšší level nielenže posilňuje samotné jednotky v regimente, ale aj zvyšuje jeho kapacitu. Náročnosť síce nie je taká krvavá ako v prípade Dark Omenu, napriek tomu nemožnosť ukladať hru počas bitky a náročnosť bojov, kde sa neuplatní štýl „kto má väčšiu armádu, vyhráva“, ukazuje, že hru nemožno predsalen hrať zbrklo a jednoduchým poslaním armády na súpera misie rozhodne víťazne neskončí. Samozrejme platia strategické archetypy ako, že na obyčajnú pechotu najviac platí jazda a podobne, ale veľký význam ma správne využívanie hrdinských schopností, prípadne schopností samotných jednotiek a udržiavanie morálky, pretože pr nízkej morálke sa vojsko rozuteká ani nebudete vedieť ako. Morálka závisi od úspechu práve prebiehajúcej bitky. Jednoducho ak sa vám darí, čo znamená, že nepriatelia padajú a vašich zverencov neubúda, tak sa morálka zachováva, prípadne zvyšuje, umelo sa dá morálka podporiť nejakým tým artefaktom alebo skillom hrdiny či jednotiek.

#pic2#

Bitky sú naozaj detailné, graficky nádherne s obrovskou možnosťou zoomu a ani o krv nie je núdza, krvavé su bohužial pre veľa ľudí aj hardwarove nároky, ono síce nemusíte mať najnovšie delo, aby vám hra bežala v peknej grafike, za to sa na ňu načakáte pri veľmi dlhých nahrávacich dobách. Nepríjemné je aj, že prehodenie sa do windowsu mimo hlavného menu znamená zamrznutie hry. Mimo to sa však s nejakými nepríjimnými tehchnickými neduhmi nestretnete. V rámci spomínaných bitiek môžete využívať nerovnosť terénu pre lepšiu streleckú pozíciu , či zákryt, ale pravdupovediac, v praxi to nie je príliš často využiteľné. Určitým mínusom je aj veľkosť bojových máp – jedná sa o veľmi malé, niekedy nie príliš nápadité plochy. Taktickost bojov podporuje aj určený počet hrdinov a jednotiek, ktoré môžu do konkrétneho boja vstúpiť, čo znamená, že nikdy nemôžete jednoducho nazbierať armádu a použiť všetko a hra tak poskytyje ďalšiu možnosť taktizovania, že aké jednotky si hráč nakoniec zvoli a či sa radšej spolahne na samých veteránov, alebo sa pokúsi vytrénovať si nejakých ďalších nováčikov. Významným prvkom na zachovanie prehľadu v boji ( veď každý musí uznať, že pri velkých bojoch farebných jednotiek sa farby začnú prelínať a človek stráca pojem o tom , ktorá jednotka je vlastne jeho ) sú vlajky, každý regiment, či už nepriateľský alebo hráčov ma nad hlavou vlajku v svojich farbách spolu so základnými štatistikami ako je morálka, hit pointy, počet jednotiek a podobne. Tieto vlajky sa zobrazujú aj po okrajoch hernej obrazovky, ak sú nejaké jednotky práve mimo zobrazený výrez mapy, čím si hráč môže udržať aj prehľad o tom, čo sa deje mimo jeho bezprostredného pohľadu.

#pic3#

V príbehu sa hráč posúva po hernej strategickej mape, ktorá je osobitá pre každú kapitolu, pričom vždy pozostáva z niekoľkých povinných a niekoľkých nepovinných bojových lokácii a nejakých miest kde si môže hráč v chráme nakúpiť požehnania do najbližšej bojovej vravy, doplniť regimenty o padlé jednotky ( regiment je zničený len ak padnú všetci jeho členovia ) nakúpiť si, alebo predať artefakty a liečiace nápoje, vyzbrojiť jednotky, alebo zlepšiť ich štatistiky. Takisto ako v prípade hrdinových schopností ( každý hrdina má tri vývojové stromy ) ani penazí nie je nekonečno a hráč si musí vedieť správne vybrať. Isté je, že voľbou „z každého rožka troška“ sa nikam nedostane.

Temnú atmosféru, pre obyčajného človeka nie príliš lákavého sveta ( pochopiteľne, kto by chcel celý život drieť niekde na farme, len aby ho zabil prvý démon, čo sa k nemu zatúla, že? ) podporuje aj symfonická hudba z pera Jeremyho Soula a aj keď hra nemá také silné motívy ako napríklad Morrowind, jedná sa rozhodne o niečo viac než bežný hudobný doprovod.

#pic4#

Na záver teda resumé – Mark of Chaos nie je žiadny herný prelom, či revolúcia, jednoznačne ale patrí k tým najkvalitnejším realtime stratégiam zameraných primárne na samotné boje, aké na hernom trhu môžeme nájsť. Áno, má svoje chyby a scenárista má svoj plat akosi grátis oproti ostatným zamestnancom, napriek tomu klady viac než prevyšujú tých zopár prešlapov, ktorých sa autori dopustili.

#aut#
#tab#

Zdroj: gamesweb

Last Jedi
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012