09.02.2007 01:11, Last Jedi, Komentárov: 0
Bionicle Heroes

Bionicle Heroes

Každá generácia mala v detstve určitú „mániu“ po nejakých hračkách či veciach, ktoré boli vtedy v móde, či už to boli angličáky, transformery, stavebnica Merkur, alebo z neskorších pokémoni. Určitou stálicou na prevažne chlapčenskom „hračkárskom trhu“ je stavebnica Lego už niekoľko desaťročí. Samozrejme postupne prešla tak ako všetko ostatné určitými vývojovými štádiami. V súčatnosti snáď najpopulárnejšiou inkarnáciou tejto stavebnice sú práve Bionicle. Predsalen každý chalan vo veku 6 – 12 rokov má najradšej príbehy kde superhrdinovia bojuju proti superzloduchom a ak sú ešte z lega ( čiže zničiteľní a znovu poskladateľní ako aj možnosť vytvorenia si vlastného hrdinu či zloducha ) a v rôznych „hrôzostrašných tvaroch“ je to rozhodne veľké plus. No a práve nový počítačový počin v súčastnosti najlepších tvorcov áčkových titulov pre detské publikum – Traveller's Tales, sa zaoberá fenoménom Bionicle.

Nie je prekvapením, že táto firma sa ujala vývoja lego hry, pretože už majú na konte dva veľmi dobre diely Lego Star Wars. Ono sama podobnosť s hernými princípmi lego star war je jasná každému už po desiatich minútach ( ak samozrejme predtým lego star wars hrali pochopiteľne ) .

Možno najväčším rozdielom oproti porovnávaným hrám je v tom,. Že Bionicle Heroes je svojou náplňou zamerané len čisto na detské publikum a dospelejší hráč nemá veľkú šancu zabaviť sa. To vyplýva aj z toho, že latka náročnosti bola nastavená veľmi nízko aby pre mladšie deti nenastavali ťažké, frustrujúce situácie, čo poteší hlavne rodičov, ktorí chcú deťom pustiť hru preto, aby si na chvílu oddýchli, nie aby doslova museli za svoje dieťa hru prechádzať.

Hra samotná ponúka vcelku neobvyklú kameru nad ramenom Bionicla, ktorého hráč ovláda ( tento pohľad sa začal udomácňovať na Xboxe 360, kde v podstate Bionicle Heroes tiež vychádza ) pričom kurzorovými šípkami ovláda pohyb a myšou útok a použitie špeciálnej schopnosti. Spomínaný herný koncept prebratý z lego star wars spočíva v tom, že hra je rozdelena na jednotlivé kapitoly, ktorých je šesť, pričom každá z nich ma štyri podkapitoly, hráč si ichpostupne odomyká prechádzaním už odomknutých kapitol, okrem spomínaných kapitol na neho čaka ešte záverečný boss a tri bonusové levely, ktoré si môže odomknúť za nazbierané body. Zber bodov sme taktiež videli už v lego star wars a keď tam tento koncept odmenovania hráča a odomykanie bonusov fungoval na výbornu, prečo ho nepoužiť v ďalšej hre?

No ale tu nastáva problém, obsah zaobstarateľný za body v podobe lego súčiastok nie je vôbec taký atraktívny ako bol v spomínanom star wars titule. Prevažne spočíva vo vylepšovaní si štatistík svojich šiesti bionicle bojovníkov a nakupovaní špeciálnej plážovej výbavy. Táto výbava sa umiestni na špeciálne ihrisko a po použití konkrétnej časti výbavy sa spustí vtipná animovaná ( ingame ) sekvencia so zápornými protagonistami hry, ktorá pre nich skončí nejakou katastrofou ako vyletenie do vzduchu, či rozpadnutie sa na súčiastky. Treba dodať, že kvôli zameraniu len na nižšiu vekovú kategóriu sa na tom zasmejú naozaj len deti ( a celá hra je pojatá vo vtipnom detskom štýle a ani žiadny boss nie je ukráteny nejakej humornej situácie ) , pre ktoré ani nebude vôbec problém veľmi rýchlo nazbierať potrebné bonusové body.

Náplň jednotlivých levelov je jednoduchá, hráč prechádza lineárne úrovňe pričom zbiera body, likviduje nepriateľské lego postavy, občas použije špeciálnu schopnosť niektorého zo svojich hrdinov ( hráč ma hrdinov šesť pričom vždy začína s určitým počtom a ostatných si v každom leveli zaobstará zobratím potrebnej masky ) ako napríklad lezenie kolko po stene, skákanie, či prechod cez vodu, občas na konci levelu čaká nejaký boss na ktorého platí taktika prepnutia hrdiny do heroického módu, ktorý je dosiahnuteľný po nazbieraní určitého počtu bodov. V tomto móde hráč poskladá za pomoci špeciálnej schopnosti zlatú sochu, ktorá spôsobí bossovi zranenie, po pár takýchto útokoch je už len na hráčovi aby v správnych intervaloch, keď má boss vypnutý štít, útočil až nakoniec nepriateľa zneškodní.

Určitým mínusom je malý ( sedem ) počet ovládadateľný bionicle, keď si človek spomenie koľko rôznych postáv bolo v lego star wars, je to strašne málo. Druhým mínusom je nižšia atraktivita a zábavnosť levelov, čím rapídne klesá aj chuť do znovuhrania už prejdených úrovní a do tretice, na ovládanie si treba chvíľu zvykať, ale to príliš závažný problém nie je. Neviem ako malé deti ale ja tie techno vyhrávky čo hra obsahuje vôbec nemusím, zatiaľ čo orchestrálne melódie či prípadné gitarovky zneli o poznanie lepšie, hlavne téma heroického módu.

Vo výsledku je Bionicle Heroes chudobnejším príbuzným celý čas porovnávaných Lego star wars a aj keď určite mladé publikum zabaví, rozhodne nie na toľko ako jeho dvaja starší lebo bratia z dielne Traveller's Tales.