08.02.2001 00:02, Martin Náhlovský, Komentárov: 0
Road Trip

Road Trip

Láska na dálku je i v dnešní dobe mobilních telefonu a Internetu hodne ošemetnou záležitostí. V materské škole si najdete holku, na základce si s ní hrajete na doktora nebo na tatínka a na maminku, v patnácti ji pripravíte o venecek a po strední Vás osud zavane skoro dva tisíc mil od ní. Slíbíte si navzájem vernost až za hrob, každý den jí píšete, voláte, mailujete a ujištujete ...

Líbily se vám Prci, prci, prcicky? Jestli ano, nemeli byste váhat a ihned vyrazit do kina...

Láska na dálku je i v dnešní dobe mobilních telefonu a Internetu hodne ošemetnou záležitostí. V materské škole si najdete holku, na základce si s ní hrajete na doktora nebo na tatínka a na maminku, v patnácti ji pripravíte o venecek a po strední Vás osud zavane skoro dva tisíc mil od ní. Slíbíte si navzájem vernost až za hrob, každý den jí píšete, voláte, mailujete a ujištujete, jak ji porád milujete a ona Vám každý den píše, volá, mailuje a ujištuje o tom, že jste ten jediný a nejlepší. Jenomže své si krome duše žádá i telo a vy, pokud chcete dostát svému vernostnímu slibu, si musíte o nejakém sexu nechat jen zdát.

Samozrejme je fajn, když hrdinkou takových erotických snu je vaše Láska, ovšem horší je, když v nich roli dobrého milence plní nekdo jiný než Vy sám. Tak presne do takového stadia dospely sny jistého Joshe, studenta univerzity v Ithace. Jeho dívka Tiffany, o které je presvedcen, že mu je souzena, studuje ve tri tisíce kilometru vzdáleném Austinu. Joshovi se v poslední dobe nedarí s Tiffany spojit (telefonicky samozrejme) a zacíná propadat nejcernejším myšlenkám na zradu své milé, v nichž ho ješte utvrzuje její spolubydlící, která mu se škodolibým úsmevem lící, že „tady Tiffany zase nespala.“ Pritom po Joshovi každou chvíli vyjíždí velmi puvabná blondýnka jménem Beth, a tak zacíná být jen otázkou casu, kdy Josh, nejistý si láskou Tiffany, spáchá ten nejtežší delikt - neveru.

K aktu dojde (trikrát) po jednom z odvázaných vecírku, kdy v rámci jakési aukce dívek Josh za prispení kamaráda E.L. vydraží Beth pro sebe. Asi by tahle jednorázová bokovka vyšumela, nebýt menšího nedopatrení. Beth nahrála své nocní hrátky s Joshem na videokazetu a jistý Joshuv kamarád poslal tohle video omylem Tiffany. Mezitím se Joshovi Tiffany ozve a omlouvá se, že nedala o sobe takovou dobu vedet. Zemrel jí dedecek a ona chtela být sama. Josh ted musí smrtonosnou zásilku zadržet stuj co stuj. Výlet po silnici za kazetou muže zacít… Jízda plná starostí, kterou absolvuje spolu s Joshem trojice jeho kamarádu je základním pilírem snímku. Tvurci se zjevne nechali inspirovat príbehem, který jsme meli možnost videt ve filmu Nebezpecná zásilka. Tam se Paul Ruud domnívá, že mu zahýbá prítelkyne, a tak za aktivní spolupráce cerné ovce školy, kterou ztvárnuje Reese Witherspoonová, posílá své milé

balícek s naoko použitým prezervativem a fotografiemi, jež zachycují jeho a Reese v polonahém objetí. Když záhy mladík zjistí, že se žádná dívcina nevera nekonala, vyráží s Reese pres celé Státy, aby dodávce zabránili. Tvurci Road Tripu se rozhodli, že podobnou story doplní dalšími dvema - vzápetí po chlapcích odjíždí Beth si vše s Tiffany vyjasnit - netuší ovšem, že byla omylem poslána do jiného mesta. Jediným, kdo zustává na koleji je Berry Manilow. Jeho úkolem je krmit jednoho pekne rostlého hada. S temito tremi dejovými liniemi se neseznamujete pouze Vy, diváci, ale prostrednictvím Berryho vyprávení i cerstve prijatí posluchaci ithacké fakulty, které Berry provádí po areálu.

Spolecným prvkem všech trí resp. ctyr linií a zároven základním stavebním kamenem celého filmu mela být smršt vtipných a nechutných scének, gagu a dialogu ponejvíce se týkajících sexu, nebot Road Trip je teenagerovskou komedií ve stylu Prci, Prci Prcicek, pouze s o neco málo staršími studenty. Úmyslne píšu „mela být“, protože se bohužel žádná smršt, uragán nebo tajfun nekoná. Dialogy mají k vybroušenosti hodne daleko (zlatý Zoufalec), scéna gagy dosahují povetšinou bodu trapnosti, a to nejen díky pocitu, že jste je už nekde videli - ted nemyslím u Vás doma (viz treba óóhromne tlustá cernoška v akci nebo dárcovství spermatu). Takže v první pulce filmu není vubec cemu se smát, ve druhé se s troškou toho nucení prece jen nad nekolika fórky ušklíbnete.

Nositeli rádoby humoru jsou samozrejme dve nejextrémnejší povahy: vypravec Barry s mírnou úchylkou v mezích zákona (Tom Green - komik, kterého mužeme videt v soucasnosti ve filmech Charlie´s Angels nebo Superstar) a predevším pak ukázkový nouma s velkým nosem, odstátýma ušima a postavou Somálce Kyle (debutující DJ Qualls). Ostatní postavy jsou spíše nevýrazné, vcetne Beth (Amy Smart), která si to u mužské cásti publika alespon trochu žehlí ukázkou svých predností. Ve filmu se vyskytuje rovnež Seann William Scott (E.L), jenž si naprosto shodnou roli „toho nejvíce zasveceného a zkušeného“ zahrál v již zminovaných Prcickách. Chcete-li videt toho dobráka, který film natocil, pak se pozorne dívejte na scénu v autobuse, kde na Beth zaútocí milovník ženských nohou. To je práve režisér a scénárista zároven, jmenuje se Todd Phillips a doposud kvalitne režíroval snímky dokumentární. Prejme mu, aby se stal stejne úspešný i s filmy celovecerními.

Road Trip

Herci: Tom Green, DJ Qualls, Amy Smart, Seann William Scott
Krajina: USA