RoboBlitz
Hľa milé deti, rozprávka na dobrú noc. A nie hocijaká, ale o statočnosti, múdrosti, šikovnosti, záchrane sveta... (doplniť ďalšie klasické idealizmy podľa potreby), Unreal Engine 3 a fyzike. Posledná kontrola, či je všetko pripravené, vrátane podpory SM 3.0 a predstavenie môže začať.
Hľa milé deti, rozprávka na dobrú noc. A nie hocijaká, ale o statočnosti, múdrosti, šikovnosti, záchrane sveta... (doplniť ďalšie klasické idealizmy podľa potreby), Unreal Engine 3 a fyzike. Posledná kontrola, či je všetko pripravené, vrátane podpory SM 3.0 a predstavenie môže začať.
#pic1#
Kde bude tam bude, bude raz jedna stanica niekde v Galaxii, ktorú budú obývať iba dvaja roboti. Blitz, tak znie vznešené meno technikovo, ktorý všetko stráži a znudený je životom svojim. Ani točenie sa okolo pravej nohy počas miliardy let (podľa vzoru Marvin) ho nezbavilo pocitu, že má jeho pobyt na tomto svete nejaký zmysel. Rozprávač o tom už vie, ale samotný Blitz stále tápa v neistote a očakáva (hoci si to neuvedomuje) nečakaný útok zlých pirátov z vesmíru. Ten nakoniec príde, a na Blitzovi (keďže chce zachrániť svoju česť) ostáva, aby nastavil 6 súčiastok megalomanskej uber-imba-wtf-zbrane®, s ktorej pomocou môže zachrániť svet? Nie, len jeho stanicu... a svojho robotieho kamoša.
#pic2#
Nezvyčajne pojatý úvod mal slúžiť na zoznámenie so zápletkou hry, pre tých, čo neradi čítajú medzi riadkami – hlavný hrdina hry = robot Blitz, ktorý bude v úrovniach rozdelených do 6 celkov zachraňovať svoj domov, vesmírnu stanicu.... A verte alebo nie, zachraňovanie to bude skutočne zábavné. Náplň jednotlivých misií je variabilná, hoci základné prvky sa nemenia – trochu akcie + „hádanky“ založené na fyzike. Slovo hádanky som dal do úvodzoviek úmyselne, keďže sú to jednoduché záležitosti, ako preniesť niečo niekam, prip. Prepnúť nejaký ten spínač a dostane sa aj aplikáciu optiky – odraz svetelného lúča. V praxi to vyzerá asi takto – v jednej misii som mal za úlohu opraviť pás na prepravu barelov, takže som sa dostal na inkriminované miesto, kde som po kratšej obhliadke zistil, že zaťažením určitej plochy by sa pás vyrovnal. Nasledovalo krátke hľadanie vhodných predmetov, ktorými sa nakoniec ukázali byť sudy. Prenesenie dvoch sudov, vyváženie pásu, nepriatelia na obzore, krátka akčná vsuvka a môžeme vyvažovať druhý pás. Dalo by sa povedať, že všetko z vyššie spomenutého sme tu už mali a Roboblitz teda ničím neohúri.
#pic5#
Celkový výsledok však pôsobí celkom originálnym dojmom a má na tom svoj podiel aj prostredie, samotní roboti a pár zaujímavých nápadov. Prenášanie predmetov, kedy sú Blitz aj daný predmet považovaní za samostatné objekty a tak v prípade kolízie s prostredím môže dôjsť k strate kontroly nad objektom – nie je to nič veľkolepé, už to tu bolo, avšak v RB to posúva hratelnosť o krôčik vyššie. Podobne aj špeciálny p2p lúč, ktorý dokáže spojiť dva predmety, ponúka množstvo možností na experimentovanie, sám som sa dlhu dobu bavil tým, že som nepriateľov neničil, ale som ich z cesty „odstraňoval“ mierovo – sledovali moje počínanie neškodne zavesení na stene. Opäť dôkaz, že implementácia fyziky do hry bola opodstatnená. Perličkou sú záverečné boje s bossmi, ktoré sú založené na využití prostredia, takže iná cesta ako prekabátenie k víťazstvu nevedie.
#pic3#
Počas jednotlivých misií hráč môže zbierať kredity, ktoré si môže zameniť za nové zbrane a vylepšenia. K dispozícii sú 4 zbrane, vylepšenie konštrukcie a pridanie mega skokov (druhý upgrade aj s rádoby matrix efektom). Je potešiteľné, že dané vylepšenia nie sú v hre len na krásu, ale sa dajú aj reálne použiť, silnejšie zbrane logicky uľahčujú likvidáciu protivníkov a mega skoky umožňujú dostať sa na miesta dovtedy nedosiahnuteľné. Všetko je to pekné, 18 (resp. 19) úrovní znie ako slušný počet, bohužiaľ realita je iná a skúsenejší hráč nemá po 4-5 hodinách čo robiť. Autorom hrá do kariet však fakt, že hra je určená (aj) deťom, ktorých by väčšia obtiažnosť mohla odradiť (hoci je možné, že problémy nastanú aj teraz). Pre náročnejších je teda určený druhý stupeň obtiažnosti, ktorý sa líši tým, že každú smrť odmení reštartom príslušného levelu.
#pic4#
Technické spracovanie si určite zaslúži pozornosť. Ako som už spomenul, hra je postavená na najnovšom engine z rodiny Unreal Enginov – teda na jej 3 verzii. Napriek tomu nedosahuje grafické spracovanie nejaké zázraky. Takže žiadne technologické demo, kde je samotná hra na príťaž, tu je skôr obrátene. Určite však patrí medzi to lepšie, čo sa objavilo. A pozitívne je, že sa to hýbe (a pekne vyzerá) aj na slabších konfiguráciách. RoboBlitz vychádza na PC aj na XBOX360 a perličkou je, že na XBOXe (kde je distribuovaný cez XBOX Live!) dosahuje veľkosť hry 50MB. Na PC je to o „niečo“ viac. Zvuková stránka hra je zvládnutá bezproblémovo. Štýlová hudba neurazí a použité zvuky neprekvapia.
Vo výsledku je RoboBlitz celkom zaujímavou hrou, ktorá by aj napriek kratšej hernej dobe (čomu zodpovedá aj cena – $14,95) nemala ujsť žiadnemu hráčovi, či už z rady mladších alebo starších. Rozhodne odporúčam.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|