Heroes Of Might & Magic V: Hammers Of Fate
Špicaté elfské uši a dlhé, častokrát všemožne zapletené trpaslícke brady, znaky dvoch najvyužívanejších a najznámejších fantasy klišé súčastnosti. Ale veď kto by nemal rád pradávnu rasu žijúcu prevažne na ešte pradávnejších korunách tých najpradávnejších stromov, pre ktorých ľudský život znamená asi toľko ako zachvenie listov na vetvičke ich stromu pod účinkom slabého vánku. No ale týchto ušatcov nám priniesol Nival už v pôvodnej hre, preto je čas aby doplnili kolegovia z hlbokých podzemných miest, dychtiacich po bohatstve, ktoré im lono zeme ponúka. Tí čo nosia sekeru nízko za opaskom a dokážu si vychutnať medovinu tak ako nikto ( a preto jej aj tak veľa vypijú ). No a tak k nám prichádza datadisk, ktorý síce nesie motto „haj hou, haj hou, už trpaslíci jdou“ ,ale podtitul má predsalen o čosi pompéznejší – Hammers of Fate.
Ako som už v úvode spomínal, elfovia a trpaslíci su síce klišé, na druhej strane, ale s čistým srdcom musí každý fanúšik homamu ( a je absolútne jedno ktorého dielu ) uznať, že celý svet tejto hry bol vždy postavený práve na rôznych klišé. A nech sa hocijaký skeptik čuduje a krúti hlavou, ono to vždy výborne zapadalo a fungovalo, či už išlo o počiatky s roztomilou detskou grafikou ( pamätáte si ešte na fialového draka z prvého dielu? ) alebo vážnejšie pojaté grafické spracovanie z dielu tretieho. Celá séria by sa dala považovať za takú nie až tak detskú, na druhej strane nie až tak vážnu, či naturalistickú rozprávku. Ono najväčší podiel na úspechu a úžasnej hrateľnosti ma jednoznačne koncept, ktorý počas rokov dozrieval ako víno, až v nám treťom dieli ukázal, ako chutí ( relatívna ) dokonalosť.
#pic2#
No ale moment, my už sme pri dieli piatom, teda vlastne pri jeho datadisku. Po zahratí piateho dielu tejto znovuzrodenej série, sa každý hráč, ktorý už prežil s homamom niekoľko rokov, určite chytal za hlavu. A čo za to mohlo? Jednoznačne kampaň za ľudí, ktorá sa niesla v duchu obzčajného tutoriálu a kým sa hra rozbehla, hráč už presedlal do sedla jednotiek Sheoghu. Možno obdržali vývojári dostatok nespokojných ohlasov hráčov na ľudskú kampaň a možno si boli sami spätne vedomí svojej chyby a preto práve prvá z troch kampaní datadisku nás stavia do úlohy Godrikovej dcéry Freyi, ktorá je novopečenou veliteľkou gryfích vojsk a ukazuje nám nie príliš optimistické vyhľady ríše pod večne bdiacim okom Elrathovým. Táto kampaň je konečne plnohodnotná, v podstate takú sme už chceli v pôvodnom homame, navyšú sú tu aj takzvané „padlé“ do krvavo-červena zafarbené odnože známych jednotiek Havenu. Tie sa nedajú nakupovať v hradoch, ale hráč je nimi vybavený buď od začiatku misie, alebo ich môže nabrať počas svojho ťaženia strategickou mapou. Vo výsledku su to ešte účinnejšie verzie upgradovaných jednotiek ľudí, aj keď určite sa nedajú považovať sa úplne nové jednotky, skôr len za takú čerešničku na vrchole prvej kampane.
#pic3#
Druhá kampaň je asi najväčším „ťahákom“ datadisku a ukazuje nám tú v PR novinkách ospevovanú frakciu trpaslíkov. Osobne som sa stretol s nejednou skepticko reakciou v zmysle, čo je to za originalitu a nápad keď sa celá strana skladá akurát z jednotiek ako „ strieľajúci trpaslík, trpaslík so sekerou, trpaslík na medveďovi, trpaslík na mamutovi..“. Ono kým si človek datadisk nezahrá tak je logické, že nedocení variabilitu tejto novej frakcie, hlavne po účinkovej stránke, či už sú to klasickí trpaslíci vrhajúci oštepy alebo obrovia Théni, ktorý majú schopnosť teleportovať sa a potom svojím bleskovým kladivom spôsobiť reťazové zranenie nielen napadnutej jednotke, ale aj nepriateľským jednotkám v jej blízkosti. Samozrejme trpaslíci ponúkajú aj odlišnú runovú mágiu a ich podzemné mesto ( ktoré mne osobne pripomína známu LOTRovskú Horu Osudu ) so sebou ako lavína prináša úplne nové exteriery mrazivých hôr ľadového severu spolu so staronovými neutrálnymi jednotkami ako sú napríklad vlci, či mantikory. Dokonca aj náreky obdivovateľov systému karaván z dielu štvrtého boli vyslišané a farebné vozíky sa v datadisku smelo promenádujú po mape medzi hradmi a cvičiskami jednotiek v prírode. Hráči, ktorí už majú odohratú každu samostatnú scenario mapu a nechce sa im ručne piplať s mapami vlastnými ( hanba vám, ak sa takí medzi vami nachádzajú :) ) dostali jednoduchý mapgenerátor, ktorí zamestná vás a vašich susedov, priateľov a priateľky na daľšie bezsenné noci obľúbeneho syndrómu, ešte jeden ťah a končíme. Jediné čo môže niekomu u trpaslíkov vadiť je, že rozprávajú Ostraváckym nárečím, keďže datadisk je opäť celý v češtine včetne dabingu.
#pic4#
Tretia a záverečná kampaň sa točí okolo vnútorných klanových sporov temných elfov, bojujúcich do poslednej kvapky svojej či nepriateľskej krvi o holé podzemné brala, česť ( existuje niečo také ako česť medzi nimi? ) ,moc a samozrejme o pomstu, ktorá je vždy najväčším popudom ich konania.
Takisto ako každý kto si spomína na nesmierne zábavné, dlhé a zároveň pekelne náročné datadisky Armaggedon's Blade a Shadow Of The Death pre tretí diel série, si músi pri tomto datadisku smutne povdzychnúť. Dôvod je prostý, aj keď je náročnosť datadisku( mierne ) vyššia oproti pôvodnej hre, k náročnosti spomínaných klenotov medzi datadiskami sa rozhodne nemôže rovnať a to už len tým, že v takom Shadows Of The Death nešla nastavovať obtiažnosť a každý, kto prešiel poslednú misiu na úrovni „impossible“ mi dá iste za pravdu, že ten pocit bol nezabudnuteľný. Možno je to len povzdych „hardcore heroesáka“ ,ale predsa o tom vždy datadisky pre homam boli – nemazliť sa a napnúť sivé mozgové bunky na prasknutie. Každopádne urobiť v súčastnosti kvalitný datadisk je viacmenej neobvyklé a určite nie som jediný, kto je rád, že Nival patrí medzi tých ktorým sa to podarilo, aj keď pravda, nejde o nič objavné, či prelomové.
#pic5#
Last Jedi
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|