Alien Shooter 2
Druhé pokračovanie akčnej hry Alien Shooter sa riadi heslom svojho predchodcu – „očistiť matičku Zem od všetkého mimozemského slizu“. K tomu old-schoolová hratelnosť a nulové nároky na mozgovú kôru – o zábavu na víkend je postarané...
Druhé pokračovanie akčnej hry Alien Shooter sa riadi heslom svojho predchodcu – „očistiť matičku Zem od všetkého mimozemského slizu“. K tomu old-schoolová hratelnosť a nulové nároky na mozgovú kôru – o zábavu na víkend je postarané...
#pic1#
Alien Shooter 1 je pomerne ľahko prehliadnuteľná záležitosť, nezávislý titul, ktorý sa k nám čírou náhodou dostal vďaka prispetiu nemenovaného distribútora TOPCD. Hra bola inak distribuovaná pomocou internetových stránok tvorcov hry za o dosť vyššiu cenu. Neuznávam literatúru faktu, ale kvôli prepojitosti oboch dielov musím spomenúť gro spracovania jednotky. Tá v duchu nezávislých shareware hier prinášala jednoduchú, ale účelnú grafiku, pár zbraní, ale hlavne 3 kontajnery mimozemského odpadu (ok, možno to boli dokonca 4 kontajnery). Hra ako celok fungovala skvelo a zábava z nej priam sršala. Problémom bola krátka hracia doba, ale aj napriek tomu ohodnotili príslušné stránky tento titul veľmi pozitívne (mnohokrát sa hodnotenie vyšplhalo až k maximálnej hodnote).
#pic2#
Je otázne, kto prišiel s nápadom urobiť druhé pokračovanie ako klasickú, ambicióznejšiu hru. Či to boli sami autori, ktorí vychádzali z úspechu jednotky, alebo distribútor, ktorý mal možnosť hru hrať. To nás však trápiť nemusí, podstatné je, aký je výsledok. Zmena cieľového publika je poznať už od prvého spustenia hry. Jednoduchá, dalo by sa povedať, že až detská grafika (pokiaľ nerátame hektolitre krvi) je minulosťou, namiesto nej sa nám pokračovanie predstaví v modernejšom kabáte (ponúka sa zrovnanie s nedávno recenzovanými Shadowgrounds), ktorý podporuje tieňovanie a podobné bonusy. Nemôžem povedať, že hra vyzerá škaredo, grafika je na svoj štýl spracovaná skvelo, avšak nejaký next-gen rozhodne nemožno čakať. Zvuková stránka ostala prakticky nezmenená. Zbrane znejú rovnako, votrelci rovnako „skuvíňajú“, akurát muzika sa mierne zmenila, avšak stále je to rovnaký (tvrdší a vhodný) štýl. K technickému spracovaniu, ktorému som sa netradične venoval prakticky v úvode, je to snáď všetko. Okolité screenshoty snáď eliminujú prípadné nezrovnalosti.
#pic3#
V samotnom hernom systéme sa toho moc nezmenilo, pokiaľ však nerátam jedno „ale“. RPG prvky. Tie boli v AS1 iba naznačené v úplne najprimitívnejšej forme, ktorá sa kľudne dala ignorovať. A bolo to tak správne, lebo nikto nemal pochýb, čo že je to za hru. Teraz sa však, (opäť asi z dôvodu transformovania hry na „klasický“ produkt) a asi preto, lebo je to „in“ (čakám kedy urobia... hmm čo vlastne? Však už RPG prvky hádam napchali všade, aj do simulátora skokov na lyžiach) sa dané prvky rozvinuli na dosť dôležitý prvok hry. Obecne však môžem povedať, že najdôležitejšie sú aj tak implantáty (hoci sú založené na inteligencii, jedna z možností kam investovať body), ktoré dokážu dať jednotlivým vlastnostiam poriadny boost, samozrejme sa príslušnú cenu. Mnohokrát implantáty uľahčia samotné hranie, keďže bez nich je dosiahnutie vysokého stupňa špecializácie nemožné. Aby som sa ale vrátil späť k RPG systému – body sa dávajú do vlastností a zbraní, nebudem tu rozoberať čo robí čo, spomeniem len, že všetko je závislé od príslušných bodov – pokiaľ nemáte aspoň 20 bodov v automatických zbraniach, tak kalacha jednoducho do ruky nevezmete.
#pic4#
Apropo kalach. Zbrane sú rozdelené do 5 kategórii, v každej sa nachádza viac exemplárov, od najlacnejších (a najslabších) až po tie najsilnejšie. Pre lepšiu predstavu uvediem príklady – pištole reprezentuje napr. BERETTA GL15, zástupca brokovníc je brokovnica SR10, z automatov je to už spomenutý kalashnikov, z ponúkaných raketometov a plameňometov som vybral RPG-7V a poslednú kategóriu – plazmové zbrane, zastupuje „PLAZMOVÝ SAMOPAL SL2000“. Je jasné, že v hre sa objavujú aj skutočné, aj vymyslené zbrane. Určite vám však všetky budú vhodným spoločníkom pri deratizácii Zeme. Príbeh som moc ešte nespomenul, na rovinu, nie je o čo stáť. Klasická zápletka, niekde sa niečo po...kazí, a hurá zachraňujme Zem. V tomto prípade – M.A.G.M.A. Corporations a vy v hlavnej úlohe. Hlavná sila hry však spočíva v samotnej likvidácii potvor, ktorých som ja mimochodom počas hrania kampane poslal na onen svet 17550. Pri počte misií 15 to vychádza viac ako tisícka na misiu. Nulová inteligencia a obrovská kvantita príšer evokuje Serious Sama, akurát rozdielne spracovanie zabraňuje dojmu z lacného plagiátu (a na rovinu, nebol to SS kto prišiel s podobným štýlom ako prvý). Obrovské počty nepriateľov však v „spolupráci“ so stiesnenými priestormi spôsobujú, že sa sem tam nejaký ten emzák zasekne a točí na mieste. Ono väčšinou sa to ľahko prehliadne, keďže behom pár sekúnd je okolie vyčistené. Okrem hlavnej kampane, ktorá je mimochodom dosť krátka (niečo okolo 4 hodín, samozrejme v závislosti od štýlu hrania aj viac/menej) sa v ponuke nachádza „survive“ mód rozdelený do kariéry a klasického survive módu. Spoločnou črtou je malá mapa, otvorené priestranstvo, a kopa príšer hrnúcich sa zo všetkých strán. Pre súťaživé typy je určite pozitívum aj fakt, že všetky výsledky sa dajú odoslať online, pričom najlepších 50 je zobrazených v tabuľke.
#pic5#
Alien Shooter 2 priniesol presne taký zážitok, aký mohol hráč oboznámený s prvým dielom čakať. Zmeny v grafike a pridanie nových prvkov do herného systému nijak neovplyvnili skvelú akčnú zložku, ktorá dokáže byť pekne návyková. Nečakám, že AS2 zaujme každého, kto ho skúsi (a odporúčam vyskúšať aspoň demo), jedno je však isté – nepristupovať k nemu ako ku diablovke, nie to AS2 skutočne nie je. Za cenu (pravdepodobne) okolo 300-500 Sk (vrajže aj s pribaleným prvým dielom) v českej lokalizácii je to vhodný adept na víkendovú akciu (a pre tých, čo chcú byť v TOP50 aj na dlhšie). Milovníci podobných hier nech si prirátajú k výslednému hodnoteniu 10%.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|