17.01.2007 01:10, MickTheMage, Komentárov: 0
Kobra 11 Nitro

Kobra 11 Nitro

Dvojice, detektívka, akcia, dvojice. Dempsey a Makepeace-ová, Bodie a Doyle, alebo Semir a Tom - protagonisti Kobry 11, však to všetci dobre poznáme z televíznej obrazovky. Kobra 11 sa síce môže len závistlivo pozerať na menované dvojice, ale na druhej strane sa už vysiela vyše 10 rokov. Čo je celkom slušné číslo. Z čoho nám vyplýva jasná matematika – keby nemal seriál úspech v sledovanosti, už by sa asi nenakrúcal. Nuž televízna branža je tuhý biznis. Aspoň si priznajme, že Kobra 11 patrí k tej kvalitnejšej časti nemeckej produkcie.

Čože to okrem Semira a Toma patrí k typickým kulisám seriálu Kobra 11? Výbuchy, diaľnica, výbuchy, automobilové naháňačky, a ešte raz diaľnica s výbuchmi. Triviálne. Chcelo by sa dodať, že absolútne nerealistické, holywoodsky nadstrelené výbuchy a búračky. Samozrejme, ako bonus trocha toho napätia a kriminálneho vyšetrovania. Takže si to teraz pekne zhrnieme. Máme úspešný televízny seriál, a niektoré úspešné televízne seriály občas dostanú do daru i nejakú tú hru. Priznajme si to hneď. Kobra 11 je typická budgetová hra, ktorá však mohla dopadnúť horšie.

Nie nadarmo som sa pokúsil zhrnúť všetko čo obsahuje tento seriál. Človek by totiž očakával, že sa z toho niečo dostane i do samotnej hry. Pravda, dostalo sa – diaľnica. Áno, je to právoplatná kulisa seriálu, je to hlavná náplň tejto závodnej hry. Závodnej hry – závodíte s časom, so zločincami, preberáte kontrolu nad neovládateľnými kamiónmi, pokúšate sa zastaviť nebezpečných vodičov, jednoducho náplň misií sa snaží byť pestrá a ukazuje potenciál tejto hry. O to je smutnejšie, že hra na vás naozaj pôsobí, akoby bola stvorená za čias Rímskej ríše. Midtown Madness 2 v plnej kráse! Naozaj, je to prvá myšlienka, ktorá mi napadla, keď sa mi táto hra začala hýbať na monitore. Grafika nie je všetko, tak čo teda zo seriálu ešte prináša. Zábery na efektné búračky, ktoré však nepôsobia efektne :-). Opäť musím poznamenať, že potenciál tu je (alebo skôr bol), keby to celé bolo dotiahnuté do konca. Výbuchy? Nuž, ťuknete silnejšie do okolo idúceho auta, ono smiešne podskočí a vybuchne. Výbuch doprevádza smiešny zvuk, ktorý ani ako výbuch nepôsobí. Samozrejme, i seriál na nás púšťa nerealistické výbuchy, ktoré však majú svoju vizuálnu silu. V Kobre 11 Nitro sa nič také nekoná. Druhou chybičkou na kráse je ovládanie samotných vozidiel. Týmto by som rád pozdravil všetkých, ktorí si myslia, že autá v Need for Speed plávajú po ceste. Zahrajte si Kobru 11 Nitro a uvidíte čo je to plávanie auta po ceste. Samozrejme, je to arkáda, ale pokiaľ je zameraná na vozidlá, chcelo by to aspoň sa s fyzikou auta trochu pohrať. Takto to vyzerá ako okresaná forma GTA, z auta vám aspoň odlietajú plechy. Pekne postupne. Lenže na jazdné vlastnosti to nemá vplyv. Vplyv to však má na samotnú hru a postup v nej. V mnohých misiách totiž nestačí len prísť do cieľa. Občas treba splniť aj nejaké sekundárne podmienky. Ako je minimálne poškodenie auta, zastaviť súpera do určitého časového limitu a tak podobne. Okrem toho hra sa snaží motivovať hráča, aby hral na vyšších obtiažnostiach, pretože na nižších sa neodomykajú žiadne autá a trate pre „voľnú jazdu“. I tu platí úmera, že čím vyššia obtiažnosť, tým šibeničnejšie podmienky, ktoré je treba splniť.

Kobra 11 má jeden závažný problém. So seriálom nemá takmer nič spoločné. Tom a Semir sú reprezentovanými svojimi autami. Aj to len naoko. Keďže autá v tejto hre nie sú licencované, a tak sa len „akože podobajú“ na svoje reálne predlohy. Mercedes nie je Mercedes a Bavorák sa len hrá na Bavoráka :-). Dokonca ani to policajné Porsche nie je... Jednoducho nelicencované napodobeniny. Kobra 11 Nitro má podobný problém ako American Chopper. Lenže v prípade druhej menovanej hry, v nej aspoň vystupovali chlapci z OCC a ich dobre známe motorky, a tak sa to s troškou sebazaprenia dalo i hrať. Teda v prípade, že bol hráč vážnym fanúšikom onoho seriálu o stavaní motoriek. I Kobra 11 Nitro dokáže na chvíľu zabaviť aj napriek nedokonalej grafike, lenže chýba jej akékoľvek spojenie so seriálom. Chýba jej duch seriálu. Hra je plne ozvučená v českom dabingu, takže snáď by vyhovovala tým mladším, ktorí sa len oboznamujú s hrami a počítačmi.

Kam s ňou? Po programovej stránke je hra takmer bez chýb, po grafickej stránke je strašne zaostalá, no a po hernej stránke je priemerná až podpriemerná. Hra z ktorej je cítiť nevyužitý potenciál. Možno keby mali autori viac času na vývoj alebo vyšší rozpočet, bola by to úplne iná hra. Lenže tu sa na keby nehrá. Škoda.

MickTheMage

Aktuálne hodnotenie článkov: 4.5 / 10