NHL 2007
Príchod novej hokejovej sezóny už posledných pár rokov nevyvoláva očakávania iba u hokejistov a oddaných fanúšikov, ale taktiež aj v kanceláriách firmy EA a u hráčov, ktorí zvyknú každý ročník kupovať/hrávať. Situácia sa opakuje („prekvapujúco“) aj tento rok, stereotyp nie je narušený a my sa môžeme spoločne pozrieť, čo nové nám NHL07 prináša.
Príchod novej hokejovej sezóny už posledných pár rokov nevyvoláva očakávania iba u hokejistov a oddaných fanúšikov, ale taktiež aj v kanceláriách firmy EA a u hráčov, ktorí zvyknú každý ročník kupovať/hrávať. Situácia sa opakuje („prekvapujúco“) aj tento rok, stereotyp nie je narušený a my sa môžeme spoločne pozrieť, čo nové nám NHL07 prináša.
Okrem obligátnych vecí, ako je nová krabica, zmenené menu a zmena čísla 6 na 7, toho na prvý pohľad veľa nie je. Dokonca, pár prvých zápasov má tendenciu v hráčovi vyvolať pocit, že súdruhovia z EA niekde urobili chybu, a nepredané krabice s NHL06 iba obalili novým obalom. Niektorým tento pocit ostane natrvalo, keďže novú NHLku odpíšu, trpezlivejší v nej však možno nájdu solventný hokej s prvkami, ktoré z neho robia hrateľnú a zábavnú záležitosť. Možno som začal príliš rýchlo a niektoré veci nemusia dávať zmysel, preto sa na to pozrime podrobne.
#pic2#
Začnem rovno samotným zápasom, keďže práve k nemu väčšinou smerujú prvé kroky. Hneď po rýchlom loadingu je jasné, že nie všetko je v súlade s kostolným poriadkom. „Tá úvodná animačka predsa vyzerala takto nejako aj minulý rok,“ frfle si popod nos hardcore časť hráčov. Situácia sa nezlepší ani po skončení animácie, keďže prakticky všetko vyzerá presne rovnako ako pred rokom a skoro rovnako ako pred dvoma rokmi. A to si „kolegovia“ na XBOXe 360 môžu užívať next-gen grafiku. Niekto má next-gen, iný past-gen. Aby som len nekritizoval – áno, sú vylepšené animácie (áno, sú realistickejšie, trošku), viac polygónov a podobné srandičky okolo toho (a dá sa zostreliť flaška z bránky!!!). Druhý, závažnejší kameň úrazu prichádza s prvým vyhraným buly, teda, aby som to konkretizoval, prichádza akurát pre vlastníkov klávesnice, ktorí môžu gratulovať EA za najhoršie nastavenie ovládania za posledných pár rokov. Pochybujem, že by sa ujala poznámka o príprave k hre na klavíri. Na druhej strane treba dodať, že trendom posledných NHLiek bolo jasné smerovanie na hru s gamepadom, ku ktorému sa vzťahuje aj nejaká marketingová novinka, na jej meno si však nespomeniem. Aj tak by nikomu nič nepovedalo, preto sa radšej pozrime, ako funguje v hre. Promo videa s XBOX360 next-gen ™ verziou nás okrem grafiky kàmili aj revolučným ovládaním, kde sa ľavou analógovou páčkou ovláda pohyb hráča a pravou páčkou sa ovláda hokejka. Bolo to tam samozrejme rozobrané viac do detailov, bohužiaľ, nás to trápiť nemusí, keďže nič také PC verzia neobsahuje. Resp. obsahuje, ale v úplne inej forme. Ľavá páčka riadi pohyb hráča + čiastočne aj hokejky (čo nájde využitie hlavne pri prekonávaní brankára zblízka), pravý analog potom slúži na nahrávanie. Na prvý pohľad to síce neznie príliš zaujímavo, realita je však taká, že s „analógovým“ nahrávaním sa dá prihrávať rýchlejšie, čo ponúka možnosť vytvárať vcelku zložité kombinácie, ktoré sú často skazené tuposťou počítačom ovládaných hráčov.
#pic3#
Keď už som načal samotné zápasy, práve tie považujem za najväčší klad novej NHLky. Hoci je stále smerovanie EA viac k arkádovému pojatiu zápasov, než k simulácii, čo je hlavne vidieť na veľmi slabom zakomponovaní obrany do hry (resp. na dosť neefektívnom), považujem zápasy za najzábavnejšie za posledné tri roky. Brankári nie sú polo-bohovia, hoci dokážu raz za čas vyčariť veľkolepý zákrok, obecne sú však priestrelnejší, čo prináša väčšiu variabilitu situácii, z ktorých padajú góly. Je potešujúce, že dokážu vychytať aj one-timery, resp. dostať gól strelou od modrej. V určitých momentoch sú dosť deraví, hlavne pri „vyšachovaní“ zblízka, ktoré je pri určitom postupe so 100% úspešnosťou, čo celkom narúša kladný dojem. Určite je to však lepšie ako za posledné dva roky, kedy ma dokázali online zápasy poriadne znechutiť počtom a variabilitou „bugových“ resp. repetívnych gólov. Po odohraní viac ako stovky zápasov, či už proti počítaču alebo so živým protivníkom ostáva NHL stále na mojom disku. To sa posledným dvom ročníkom nepodarilo. Je to trochu paradoxné, že práve „najhorší diel“, ako niektorí nazývajú NHL07, ma baví z posledných troch rokov najviac.
#pic4#
Ponuka sa od minulého dielu prakticky nezmenila, pribudla možnosť samostatných nájazdov, hrať Dynasty mode (dočkalo sa určitých vylepšení) aj za európske ligy, ktoré sa dočkali rozšírenia v podobe Českej extraligy, čo určite naši susedia privítajú s otvorenou náručou. Na druhej strane, keby nebolo oficiálne, tak určite by sa v priebehu pár týždňov objavilo rozšírenie neoficiálne. Ďalšia potešiteľná správa (ako pre koho) je fakt, že NHL vychádza v kompletnej českej lokalizácii vrátane komentára. Na rozdiel od ročníka 2000 je tento komentár kompletný a je výsledkom práce Roberta Záruby a Petra Vichnara. Kvalitu musím pochváliť, určite nie je ideálny, ale po určitom čase sa dá na nerovnú intonáciu zvyknúť. Dá sa povedať, že oproti komentáru vo Fife pôsobí viac-menej prirodzene, čomu pomáhajú hlavne perly typu „klaksón oznámil koniec tretiny, je čas si zájsť na klobásu.“
#pic1#
Technické spracovanie som už vyššie načrtol, zhrniem teda, že grafická stránka hry je z 99% totožná s tým, čo sme pred rokom inštalovali. Pre laika by bol pravdepodobne problém rozoznať NHL06 a 07 od seba. Zo zvukovej stránky tiež nič nové a extra. Český komentár som už spomenul vyššie, pochválim teda ešte soundtrack, ktorý je zostavený z celkom počúvateľných pesničiek. Sieťový kód tiež oproti minulému roku urazil cestu k lepšiemu.
#pic5#
Hlavný problém v celej sérii spočíva v nulovom napredovaní (žeby vďaka nulovej konkurencii? bodaj by mal PES ekvivalent aj v oblasti hokeja...). Žiadne poriadne zmeny, nič, viac-menej všetky zmeny sú iba minoritného charakteru. Prakticky nulové zmeny v grafike sme už načrtli, podobne ako určité zmeny v hrateľnosti, ktorá sa aspoň pre mňa posunula smerom k lepšiemu (stále je však čo doháňať, hlavne z hľadiska realizmu hokeja a obrannej hry, ktorá je nerealistická a založená na silných úderoch). Celé to pôsobí tak, že autori pri tvorbe next-gen verzie nemali dostatok času na PC, resp. že väčšina snahy smerovala iným smerom a na našu verziu ostalo iba odstránenie a doladenie chýb posledného ročníka. Akcia spôsobuje reakciu, ktorá bude v tomto prípade iba mierne nadpriemerné hodnotenie. Nie, nová NHLka nie je zlá, je zábavná, hrateľná, trpí však určitou drzosťou autorov. Snáď sa budúci rok dočkáme skutočného (snáď už next-gen) dielu a nie iba vylepšenia, ktoré iní výrobcovia vydávajú vo forme patchu...
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|