Joint Task Force
Vytvoriť v dnešnom svete vojnovú stratégiu nie je vôbec nič jednoduchého. Na jednej strane stoja zástupy hier čerpajúce z 2. svetovej vojny, na strane druhej zase malý dav titulov, ktorých vývojári to skúsili inak a pohoreli. Joint Task Force si bezpochyby kladie za cieľ posilniť druhú menovanú skupinu a ukázať, že ľudia stoja aj o iné príbehy, než iba o vylodenie v Normandii. Na to ako sa to tejto hre darí tieto ciele plniť sa preto pozrieme v dnešnej recenzii.
Vytvoriť v dnešnom svete vojnovú stratégiu nie je vôbec nič jednoduchého. Na jednej strane stoja zástupy hier čerpajúce z 2. svetovej vojny, na strane druhej zase malý dav titulov, ktorých vývojári to skúsili inak a pohoreli. Joint Task Force si bezpochyby kladie za cieľ posilniť druhú menovanú skupinu a ukázať, že ľudia stoja aj o iné príbehy, než iba o vylodenie v Normandii. Na to ako sa to tejto hre darí tieto ciele plniť sa preto pozrieme v dnešnej recenzii.
#pic1#
Joint Task Force vsádza na realizmus a to už od začiatku hry. Preto Vás určite neprekvapí, že jej príbeh sa točí okolo politiky a diktatúry, aktuálnej to témy v spojitosti s vojnou v Iraku. Vy ,ako veliteľ O'Conell a vaša vojenská jednotka, s názvom JTF, máte za úlohu vymietiť diktatúru a nastoliť poriadok po celom svete. Vašou spojkou, bude vždy základňa, z ktorej Vám pred misiou zadávajú úlohy. Aby hra pôsobila čo ešte realistickejšie jednotlivé úlohy sa počas misie dynamicky menia a taktiež sa k nim občas pridajú nejaké tie sekundárne úlohy. Čo môže znieť síce zaujímavo lenže v praxi sa každá misia zvrhne na typické prechádzanie z bodu A do bodu B kde musíte splniť danú úlohu, ktorou je spacifikovanie všetkého čo sa hýbe a následne sa presunúť do bodu C, prípadne bodu D a celý postup zopakovať. Aby ste toto presúvanie nemali také jednoduché autori si na Vás pripravili dve featury, ktoré nemajú v strategických hrách obdoby.
Featurou numero uno je postupné odhaľovanie mapy spojené s ich dizajnom, ktorý Vás väčšinou núti ísť len jednou jedinou cestou. Tento fakt sa snažia autori v celku šikovne maskovať v mestách za pomoci rôznych nezničiteľných barikád a budov (spomínal som už, že hra podporuje hardwarový akcelerátor fyziky?) prípadne rôznymi terénnymi prekážkami. Bohužiaľ v niektorých misiách je lineárnosť tak očividná, že to až uráža hráčovu logiku. Príkladom budiš misia, v ktorej som musel prekročiť rieku pomocou trajektu a to aj napriek tomu, že pár metrov ďalej stojí most, ktorý však autori dovolia hráčovi objaviť až v neskoršej časti misie. Čo to presne znamená? Že do časti mapy, v ktorej sa most nachádza, Vám nedovolia autori poslať jednotky a to aj napriek tomu, že Vám v ceste nebráni žiadna prekážka.
#pic2#
Druhou featurou je takmer nulová inteligencia vašich jednotiek, s ktorou ste zoznámení hneď pri spustení tutoriálu a to tým, že Vám je ponúknutá možnosť ovládať jednotlivé vozidlá, a teraz pozor, na šípkach. Pôvodne som vôbec nerozumel čo takáto možnosť v RTS stratégii vôbec robí a iba som sa nad ňou pousmial. Bohužiaľ hneď potom ako som získal pod velenie viac než jedno vozidlo a poslal ich na druhú stranu ulice som pochopil. Jednotky v hre majú tendenciu sa zasekávať prípadne si intuitívne vybrať tú najdlhšiu možnú trasu k danému cieľu.
Teraz si spojte tieto dve featury a máte akú takú predstavu aké peklo sa Vám bude odohrávať na monitore v neskorších misiách, keď dostanete pod velenie viacero jednotiek naraz.
Počas misií môžete naraziť aj na reportérov. Tí sú veľmi dôležitý jednak pre misiu, ktorú plníte a je to takztiež vítaný bonus na peniaze. Ak totiž reportér zachytí, ako pomáhate civilom a dodržujete vojenský kódex - nestrieľať po civiloch a zbytočné neničenie majetoku; tak získate extra peniaze. Naopak, keď budete ničiť a zabíjať všetko možné, môžu Vám byť peniaze zrazené.
#pic3#
Keď už som spomenul peniaze treba povedať, že JTF nie je klasickou stratégiou kde si budujete svoju základňu a následne staviate jednotky. Dodávky vojska uskutočňuje len veliteľ a to privolaním výsadkovej helikoptéry, ktorá náklad vyloží. Máte na výber, buď všemožne zameraných vojakov, zásoby, či ľahkú techniku prípadne ťažkú techniku. Nechýba Special-Ops komando, medik, ranger, sniper a pod. Počet výsadkov je limitovaný vždy 6ticou na jedno vyloženie. Na pomoc si tiež môžete privolať letectvo, ktoré je v neskorších misiách kľúčové.
K samotným bojom v JTF sa dá povedať, že prebiehajú svojím vlastním štýlom a viac menej automaticky, pretože Vaše jednotky si samy vyberú svoj cieľ a snažia sa ho zneškodniť. Na Vás je len vždy vybrať vhodný typ jednotky a poslať ju do danej oblasti. Tento postup môže viesť k myšlienke, že hra sa veľmi rýchlo stáva stereotypnou, avšak vďaka veľkému množstvu druhou jednotiek a ich zraniteľnosti plynúcej z realistického podania hry, tomu tak nie je ba naopak aj po pár odohraných hodinách sa stále pri hre vynikajúco bavíte.
Grafickej stránke JTF nie je prakticky čo vytknúť. Rozdielne prostredia i rozmary počasia sú spracované veľmi pekne a všetko vyzerá realisticky.
#pic4#
Náročnosť hier stúpa a to je aj prípad tejto hry. No nie je to až taká hrôza. Oveľa väčším problémom je, že hra je v podstate bez patchu, nehrateľná na 50% PC !!! Okrem sekajúceho zvuku a výrazne spomalenej hry, sa to skoro ani nehýbe a to ani na minime. Patch toto našťastie opravuje a tak hra, po jeho aplikácii už je normálne hrateľná. O fyziku sa stará fyzikálny akcelerátor Ageia PhysX. Tu sa pozastavím, hra síce na chod hry tento akcelerátor nepotrebuje, ale ani to jej nebráni Vám nainštalovať ovládače. Najhoršie, je práve to, že túto kartu v PC nemáte a tak defakto ovládače nepotrebujete, ale hra to akosi ignoruje a tak ich musíte mať pre spustenie hry nainštalované.
Aj keď to možno z predchádzajúcich riadkov nevyznieva pre JTF veľmi kladne musím uznať, že som po väčšinu času pri nej veľmi dobre zabavil a nebyť vyššie popísaných bugov pohybovala by sa moje hodnotenie oveľa vyššie. Bohužiaľ takto mi neostáva nič iné ako odporučiť túto hru len hráčom, ktorí majú pevné nervy a veľa voľného času.
#tab#
Dj.Bobor
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|