16.10.2006 01:03, JC, Komentárov: 0
FlatOut 2

FlatOut 2

Zástupy divákov jasajú, ďalšia rádová závodná hra je pripravená na pitvu. Alebo sa snáď rozprávač mýli a FlatOut 2 bude niečím výnimočným? To sa samozrejme dozvieme až na konci príbehu, ale už teraz môžu znalci prvého FlatOutu zbystriť - je ako nebolo, v pozitívnom slova zmysle. Hor sa teda do závodu s počtom znakov.

Zástupy divákov jasajú, ďalšia rádová závodná hra je pripravená na pitvu. Alebo sa snáď rozprávač mýli a FlatOut 2 bude niečím výnimočným? To sa samozrejme dozvieme až na konci príbehu, ale už teraz môžu znalci prvého FlatOutu zbystriť - je ako nebolo, v pozitívnom slova zmysle. Hor sa teda do závodu s počtom znakov.

#pic1#

Mierne divný úvod mal za úlohu naznačiť určité aspekty, čo asi možno čakať, logicky však neprezrádzať príliš veľa, keďže hlavná časť dnešného rozboru je to, na čo by sa mal potencionálny čitateľ zamerať. Zjednodušene povedané, FlatOut 2 je (prekvapujúco) pokračovanie hry FlatOut, ktorá sa v dobe svojho vzniku hlásila k závodnícky orientovaným hráčom. Zhrnúť pôvodný FlatOut do pár viet nie je žiadna ťažká prekážka – v podstate to bolo o búraní, deštrukcii, jazdení, deštrukcii, rozbíjaní, ale hlavne o zábave. Podobné prísady si so sebou priniesol aj druhý diel, takže zrovnaniu jednotlivých dielov sa nevyhneme.

#pic2#

Čo robilo FlatOut výnimočným? Pravdepodobne koncept hry. Nebola to ďalšia hra, „čerpajúca“ námet z filmov typu Fast´n´Furious, ale „iba“ klasická hra, kde strašne uber vytunované autá nahradili kusy, ktoré by niektorí častovali prívlastkami ako haraburda, šrot a podobne. Čo vlastne aj predpovedalo ich budúcnosť, pretože, ako som už vyššie naznačil, ťažisko hrateľnosti sa presunulo na deštrukciu. Trate preplnené všetkým možným, sa vyznačovali veľkým stupňom demolovateľnosti a podobne „krehké“ autá, ktoré mnohokrát došli do cieľa v základnej, odplechovanej verzii (alebo nedošli vôbec), to boli hlavné základy, pod ktorými sa ukrývala zábavná hra. Okrem klasických závodov, boli v ponuke deštrukčné závody, ďalej „špeciálne“ disciplíny ako napr. skok do výšky/skok do diaľky cez predné sklo a možnosti ukončili závody na špeciálnych tratiach. Veru tak, všetci sa radovali, ale našli sa aj kritici s oprávnenými sťažnosťami na chýbajúci multiplayer a cheatujúcich PC protivníkov. A tak sa vývojari z BugBear Entertainment zavreli do kancelárii a kutili...

#pic3#

Až vznikol druhý FlatOut, ktorý si dal za úlohu odstrániť všetky nedostatky staršieho brata, čo sa mu, smelo oznamujem, podarilo. Obsah je prakticky totožný (viac info nižšie), pribudol mulitplayer, ktorý je podporovaný systémom GameSpy, hoci česká verzia má problémy s pripájaním sa na niektoré verzie, a podarilo sa eliminovať cheating CPU súperov. V tomto momente by som mohol prestať písať, ohodnotiť hru a ísť si po svojom. To sa však nestane, namiesto toho si pozrieme na FO2 trošku bližšie. Základom je samozrejme kariéra, ktorá slúži aj na odomykanie jednotlivých vozov z celkového počtu 34. Zaujímavosťou oproti pôvodnému FlatOutu je rozdelenie kariéry na určité podtriedy, konkrétne sú v hre autá kategórii „derby, športové a cestné“. Výkonnosť jednotlivých kár stúpa postupne s triedami, pričom každá z tried ponúka iné jazdné vlastnosti. Autá sa dajú tunovať a tak upravovať jednotlivé vlastnosti, čo sa určite hodí. Podobne ako je viac tried áut, tak aj trate sú rozdelené podľa povrchu. Je mi to blbé, že sa opäť musím opakovať, ale povrchy majú logicky rozdielne vlastnosti. Les, púšť, farma ponúkajú predovšetkým nepríjemný povrch, ktorý dá okúsiť pár šmykom hlavne „derby“ autám. Asfalt potom zastupujú mestské lokácie a závodnícke okruhy. Suché vymenovávanie jednotlivých aspektov hry bohužiaľ nedá pocítiť výbornú atmosféru, ktorá sprevádza každý závod a je hlavným motorom hry. Poriadne adrenalínom nabité závody, veľa zrážok so súpermi (teraz aj bodovo ohodnotené), ničenie okolitých tratí alebo rezanie zákrut vo vysokých rýchlostiach... to sa nedá opísať, jednoducho to treba zažiť.

Zvyšné „bonusy“ ako derby arény, disciplíny a špeciálne trate si svoje miesto v hre samozrejme zachovali, pričom (okrem iného) disciplíny boli vylepšené z hľadiska ovládania (a rozšírené o nové "kusy", napr. priame kopy). Okrem štýlových áut, ktoré nebohého vodiča posielajú vpred jeho osudu bola do hry pridaná možnosť ovládať figurínu aj po „výstrele“, čo je z hľadiska určitých disciplín dôrazný krok vpred, ktorý dokáže pomôcť dosiahnuť vysoké skóre.

#pic4#

Technické spracovanie je na vysokej úrovni, grafika sa určite posunula smerom vpred, neostáva nič iné iba chváliť. Pritom sa hra svižne hýbe aj na starších zostavách a samozrejme majitelia silnejšieho železa majú možnosť tomu „utnúť“ v nastavení. Zvuková stránka veci sa nedočkala moc veľkých zmien z hľadiska zvukov motorov. Tie znejú stále dosť realisticky. Hlavný bonbón pod zložkou „zvuk“ sa ukrýva v „nadupanom“ soundtracku. Kto si spomína na jednotku, určite zaspomína na skladby, hlavne nezávislých hudobníkov, ktoré však dokázali poriadne podporiť atmosféru závodenia a obstáli aj pri samostatnom počúvaní. Situácia sa opakuje aj teraz, hoci treba poznamenať, že vo vylepšenom vydaní. Autori teraz licencovali známych mená, a tí z vás, virtuálnych jazdcov, ktorí si spomenú ako vám pri hraní NFS:Underground 2 vyhrávali do rytmu Rise Against s ich skladbou Give It All, budú mať pri hraní FlatOutu 2 pocit menšieho déjà vu. Okrem tejto skladby sa na hernom soundtracku nachádza ďalších 24 skladieb, ktoré, podobne ako v prípade FO1, spåňajú svoju úlohu na 1+.
Na záver technického bloku dodám, že hra je poháňaná hviezdnou silou. Nie, nehovorím o hernom vylepšení na nitro, ale o špeciálnej, nechválne známej ochrane StarForce.

#pic5#

Čo dodať na záver? Na FlatOute som vyzdvihol najmä perfektnú atmosféru, ktorú podporujú všetky herné zložky, avšak rovnako musím vyzdvihnúť cenu hry. 299 Sk je bezkonkurenčná cena za takúto hru. Podobná ponuka sa určite opakovať nebude, pochybujem, že by EA vydali ich nový diel Need For Speed za takú cenu. Pochybujem, že z hľadiska pomeru cena/výkon niekto prekoná tento tromf, zatiaľ sa FlatOut 2 javí ako jasný kandidát na kúpu roka, minimálne pre všetkých, pekelnej jazdy chtivých fanúšikov PC hier. Kto je teda znudený klesavou kvalitou série NFS nech neváha a privíta nekorunovaného kráľa arkádových závodov.

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012