23.08.2006 00:59, JC, Komentárov: 0
The Ship

The Ship

Reality show - tento výmysel masovej kultúry sa v poslednej dobe teší veľkej obľube. Svoj podiel na tom má aj slovíčko reality, ktoré indikuje potencionálnemu divákovi, že to čo bude sledovať, je čisto-číra realita. Bez skrášľovania. Hoci, nie je to kompletná realita, čo nám televízie ponúkajú. Podobne, ako napríklad minca, ktorá má rub a líce, aj realita ma dve časti. Tú príjemnú a tú odvrátenú, „zlú“. Samozrejme, nikoho nenapadne púšťať do éteru nechutnosti (čo považujeme za nechutnosti?), ale na druhej strane, PC hráči sú zvyknutí, a tak prvá „zlá“ reality show môže začať. Vitajte na palube! Cestovná kancelária Outerlight vám praje príjemnú a ničím nerušenú cestu...

Reality show - tento výmysel masovej kultúry sa v poslednej dobe teší veľkej obľube. Svoj podiel na tom má aj slovíčko reality, ktoré indikuje potencionálnemu divákovi, že to čo bude sledovať, je čisto-číra realita. Bez skrášľovania. Hoci, nie je to kompletná realita, čo nám televízie ponúkajú. Podobne, ako napríklad minca, ktorá má rub a líce, aj realita ma dve časti. Tú príjemnú a tú odvrátenú, „zlú“. Samozrejme, nikoho nenapadne púšťať do éteru nechutnosti (čo považujeme za nechutnosti?), ale na druhej strane, PC hráči sú zvyknutí, a tak prvá „zlá“ reality show môže začať. Vitajte na palube! Cestovná kancelária Outerlight vám praje príjemnú a ničím nerušenú cestu...

#pic1#

Strih. JC, ktorého sleduje kamera, sa práve prebúdza a obzerá vôkol seba. Rozmýšľa, ako sa dostal tam, kde je. Nič nedáva zmysel. Jediné, čo si pamätá je kasting na nejakú reality show, zvyšok je rozmazaný. Hrdina nakoniec podíde k stolíku, kde je lístok s menom obeti. „Ulov svoju obeť“, stojí napísané priamo pod menom. Taktiež nechýba údaj o poslednej lokácii, kde sa obeť nachádzala. JC stúpajúcu nervozitu zaháňa prieskumom kajuty, kde sa z ničoho nič prebudil. Skriňa, kufor, šuflík, to všetko obsahuje predmety. Rôzne druhy oblekov ho donútili pousmiať sa, ale keď si všimol lesknúcej sa katany, zistil, že daný lístok sa nenachádza na stolíku len tak, pre nič za nič. Nepríjemné myšlienky sa rozhodol zahnať čítaním biblie, čím uspokojil jednu z mnohých „potrieb“. To bolo všetko čo stihol predtým, ako zaznel gong a dvere kajuty sa odomkli. Zvrhlá hra o ľudské životy sa začala. JC však ešte nevedel, že jeho cieľom je okrem chladnokrvnej vraždy aj úloha prežiť. Bol lovcom a zároveň aj lovnou zverou...

#pic2#

Mierne prozaický úvod mal za cieľ priblížiť atmosféru aká na hráča „vybafne“ pri prvom hraní. Veľká mnohoposchodová loď, neurčitý počet pasažierov (skutočne sú to pasažieri?) a posádka lode, ktorá sa tvári, že sa nič nedeje. Hoci The Ship nemá žiadny dej, a vyššie napísaný text je len výplod mojej fantázie, od začiatku je jasné, o čo v hre ide. Mix napínavej akcie zmiešanej s prvkami Sims však vyzerá lepšie na papieri ako v reáli. Poďme však postupne. Idea je jednoduchá a bola už naznačená v úvode. Zabiť a nebyť zabitý. Hlavný cieľ každého kola, ktorého náplň ostáva s menšími úpravami totožná – potulovať sa po lodi, v ideálnom prípade priamo po stopách, ktoré čas od času zobrazí hra, ako lokáciu budúcej obete. Loď je však pomerne živá, a tak na chodbách stoja stráže, ktoré dávajú pozor, aby ženy s nákupnou horúčkou, vymetajúc jednotlivé obchodíky a bary ostali v bezpečí. Samozrejme, nič nie je samoúčelné a aj ženský butik môže skrývať smrtonosnú zbraň, alebo naopak, nič nie je lepšie ako poklábosiť s barmanom pri poháre vínka. Možno posledného pred smrťou.

#pic5#

Ešte stále je všetko v poriadku. Okrem hráča samotného sa loďou promenádujú aj ostatní hráči, či už v zastúpení botov alebo, v lepšom prípade, ľudí. Práve vo forme ostatných hráčov prichádza poriadny úder medzi lopatky herného systému. Ideálne a ako si to asi predstavovali aj samotní tvorcovia, by hra mala vyzerať asi takto: hráči sa kľudne prechádzajú po lodi, uspokojujú svoje potreby napr. čítaním kníh, komunikáciou s inými postavami, pitím, návštevou WC, spaním... keď tu z ničoho nič príde lovec a usmrtí svoju obeť v najneočakávanejšej chvíli. Realita je však iná – hráči behajú po lodi ako divé stádo, pri kontakte s ostatnými hráčmi chvíľu postoja z dôvodu identifikácie (pokiaľ hráč stretne iného hráča, je nutné byť pri ňom určitú dobu, až sa objaví meno) a potom pokračujú v chôdzi. Problém je v tom, že ta chôdza je štýlom „pospiatky“, keby nedajbože na mňa zaútočil. Toto paranoidné správanie v „spolupráci“ s otrasnou animáciou pohybu postáv „pospiatky“ doslova ruinuje hru. No a čo, že sa dajú stráže uplatiť, že sa dá zabiť aj úplne elegantným spôsobom, že hra obsahuje Sims prvky, keď to v celku nefunguje? Podplácanie stráži nemá zmysel, 99% zabíjania sa deje v opustených koridoroch, naaranžovanie nešťastnej smrteľnej náhody taktiež nemá zmysel, lebo viď. prvú časť tejto vety a Sims prvky? Za 5 kôl sa stačí raz vyspať a koniec rozprávky. Možno keby sa rýchlejšie dostavoval pocit nedostatku, že by hráči museli čosi robiť, starať sa o svojho avatara a popritom sa báť o jeho život, ale takto? Takto sú tam úplne zbytočné. A pritom stačilo tak málo. Keby... keby... keby.

#pic3#

O technickom spracovaní sa moc toho povedať nedá. Podobne ako ostatné „úspešné“ módy, ktoré začínali v dobách Half-Life 1 ako voľne šíriteľné, aj The Ship sa s príchodom HL2 dočkalo svojho komerčného remaku. Herný systém bol o niečo vylepšený, mnoho materiálu (hlavne takmer žiadne zvuky a štýlová hudba, ktorú treba pochváliť) je prevzatých práve z pôvodného módu a celé je to hodené do slušivého Source enginu. Treba však poznamenať, že Ship má najhoršiu kvalitu grafiky zo všetkých oficiálnych hier. Nároky na hardware tiež nezodpovedajú koncertu, ktorý hra predvádza. Aj v tomto smere by to chcelo viac optimalizácie. Mierne komiksový nádych nepovažujem za chybu, hoci nie každému bude vyhovovať.

#pic4#

Zhrnúť svoje dojmy je pomerne zložitá úloha. Na jednej strane perfektná hra „na papieri“, v realite však veľmi nestabilná záležitosť, ktorej kvalita a zábavnosť stojí a padá na spoluhráčoch. Serverov nie je veľa, hoci nie je problém nájsť nejaký plnší. Na hľadanie ideálneho servera s „vyspelými“ hráčmi to však nevydá. Hra je zatiaľ dostupná iba cez distribučný systém STEAM (cena 20$), čoskoro by sa však mala objaviť na pultoch obchodov aj krabicová verzia. Snáď dovtedy autori zapracujú a vychytajú hlavné nedostatky herného systému. Do tej doby nemôžem dať jasnú odpoveď, či kúpiť lístok na plavbu alebo nie.

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012