21.08.2006 00:58, Dj.Bobor, Komentárov: 0
Adrenalin: Extreme Show

Adrenalin: Extreme Show

Reality show. Tak toto slovíčko sa začína pomaly čoraz častejšie objavovať aj na Slovensku. Podľa niektorých ľudí je to fenomén, iný si o nich myslia, že sa jedná o ukážku toho kam sú ľudia pre získanie peňazí zájsť. Ja konkrétne reality show zo srdca neznášam. Ale keď sa mi dostala do rúk hra Adrenalin: Extreme Show, ktorá podľa slov jej autorov mala byť kombináciou reality show a automobilových závodov bol som celkom zvedavý čo si pod týmto označením autori vlastne predstavujú.

Bohužiaľ ako to už tak býva autori toho v priebehu vývoja veľa narozprávajú a ich slová sú niekedy na míle vzdialené od prezentovaného výsledku. Ale poďme pekne poriadku.

<

Po spustení hry a zhliadnutí videa so slimákom čumiacim do elektrickej zástrčky a následným záberom na výpadok prúdu v meste(reklamné video vývojárskeho týmu čo za hrou stojí) som sa nezmohol na nič iné ako výstižné: WTF?! Čo to sakra malo byť? Zbláznil som sa ja, alebo autori? OK, dáme im druhú šancu. Vstupujem do menu a volím jedinú možnú položku, ktorou je vytvorenie nového profilu. Po jeho následnom vytvorení Vás hra uvedie do televízneho štúdia, kde sú Vám vysvetlené základné pravidlá tejto EXTREME SHOW a tiež predstavení jej jednotliví súťažiaci. Tých je celkovo 12 a všetky sú ženského pohlavia. Bohužiaľ ak si myslíte, že sa jednotlivé dievčatá nejako líšia svojimi schopnosťami tak ako to autori tvrdia na obale musím Vás sklamať, pretože jediné čím sa líšia je ich výzor. Po tom čo si vyberiete jednu z týchto ,,krásavíc“ je na čase jej vybrať to pravé fáro, v ktorom bude súťažiť. V tomto prípade autori nesklamali a pripravili si pre Vás ohromných ,teraz sa podržte, 8 áut, ktoré naviac nemajú žiadnu reálnu predlohu. Ok, vravíte si veď nie je dôležité množstvo, ale to ako sa jednotlivé autá líšia. To som si spočiatku myslel aj ja, ale už po pár odjazdených tratiach som zistil, že všetky autá sa ovládajú rovnako stupídne a jediný rozdiel je medzi ich výzorom a ich maximálnou rýchlosťou. Keďže sa toto nepozdávalo asi ani samotným autorom, pridali do hry aj dnes tak populárny tuning a kombá, ktorými si môžete na trati polepšiť.

Ok, máme vodiča, auto, ale k správnej show nám ešte chýbajú sponzori a samozrejme diváci. Sponzorov získavate podpísaním zmluvy pred pretekom a následným splnením jej podmienok- skončiť prvý/druhý/tretí, prípadne dokončiť pretek alebo získať čo najviac bodov za štýlovú jazdu. Okrem týchto sponzorov môžete väčšinou podpísať zmluvy aj s reklamnými partnermi čím si môžete privyrobiť a získať celkom zaujímavé fotky(viď obrázky).

Kým získať sponzorov nie je ťažké, s získavaním divákov je to už trocha zložitejšie. Tých môžete získať dvomi spôsobmi. Prvým je buď športová alebo agresívna jazda. Tým druhým spôsobom sú rôzne ,,frajerinky“, na ktoré máte dokonca vyhradené zvláštne tlačidlo. Po jeho stlačení sa kamera prepne do takzvaného filmového módu a Vaša zverenkyňa začne robiť rôzne ,,cool“ veci k akým patrí vykláňanie sa z okna a mávanie do kamery prípadne maľovanie sa v rýchlosti 200km/h. Pokiaľ si myslíte, tak ako ja, že diváci nemajú pri závodnej hre žiaden zmysel a stačí byť vždy prvý v cieli šeredne sa mýlite, pretože ako v každej správnej reality show diváci hlasujú a súťažiaci s najmenším počtom hlasov na konci daného šampionátu vypadáva zo show. Inu nezáleží na akom mieste skončíte, ale na tom koľko divákov sa Vám podarí získať na svoju stranu. Keď už sme pri závodení, asi by nebolo zlé sa pozrieť aké druhy pretekov si to autori pre nás pripravili. Tých je hneď niekoľko a okrem tých základných, ktoré nájdete v každej závodnej hre sa tu nachádzajú také skvosty ako deathmatch, drift s nitrom, prípadne rýchlostné preteky, v ktorých nesmiete ísť pomalšie ako vopred určenou rýchlosťou. Tieto závody si užijete na viac ako 15 tratiach, ktoré sú umiestnené na rôznych miestach medzi, ktorými figurujú aj také lahôdky ako lietadlová loď alebo Louvre.

Grafické spracovanie Adrenalin: Extreme Show, ako vidíte z obrázkov okolo, tak ako vlastne celá hra nevybočuje z priemeru, neponúka nič čo by ste už niekde nevideli v lepšom prevedení. To však samozrejme autorom nezabránilo v tom, aby o hre tvrdili, že obsahuje veľkolepé špeciálne efekty, ktoré som však akosi nikde nespozoroval.

Hra obsahuje po vzore posledných dielov série NFS vlastný soundtrack, ku ktorému sa radšej nebudem vyjadrovať, pretože by som sa v tomto prípade nezdržal vulgárnych výrazov na margo niektorých interpretov, ktorí za vrchol hudby považujú zvuk šramačky alebo zvonenie telefónu kombinované s technom.

Adrenalin: Extreme Show sa u nás predáva v kompletne lokalizovanej českej verzii. Touto cestou by som chcel autorom tejto lokalizácie odkázať jednu krátku správu, ktorá ma napadla pri čítaní jednotlivých textov, ktoré hra obsahuje: ,,Už to raďeji nehulte!“.

Hra Adrenalin: Extreme Show nepatrí k vyložene zlým hrám a má určité kvality, a dokonca niekoľko zaujímavých nápadov, avšak sú na nej badať neduhy budgetových závodných hier medzi, ktoré patrí absencia fyzikálneho modelu jednotlivých áut alebo ich malé množstvá.

Dj.Bobor