21.07.2006 00:56, Dj.Bobor, Komentárov: 0
Hard Truck Tycoon

Hard Truck Tycoon

Hier, ktoré sa môžu honosiť slovíčkom tycoon v názve, je poslednej dobe čoraz viacej. Bohužiaľ väčšina z nich skončí v prepadlisku herných dejín, pretože ich hrateľnosť je takmer nulová (napr. nedávno vypustený Prison Tycoon). Je veľmi zaujímavé sledovať vývoj a postupný úpadok tejto, kedysi tak slávnej, hernej odnože.

Ocitáte sa v 60. rokoch minulého storočia, práve v dobe, keď sa v celých USA rozvíja, pre ne tak dôležitá, obrovská dopravná sieť. Ujímate sa roly majiteľa novej dopravnej firmy, ktorá sa nesnaží o nič iného než, presadiť sa na trhu medzi silnou konkurenciou. Asi Vám tento príbeh znie známo. Je to z jediného jednoduchého dôvodu: je použití skoro v každej hre tohto zamerania. HTT sa však predsa len líši a to svojou výhradnou orientáciou na cestnú dopravu. Možno sa to zdá byť šikovne vymyslené, originálne zameranie, ale nenechajte sa zmýliť! Práve tento aspekt je najväčším kameňom úrazu, pretože v priebehu hry nemáte dostatok možností na rozvoj a hra začne byť veľmi rýchlo stereotypná. Poďme však pekne po poriadku.

V prvej rade je treba správne zmapovať terén, následne vybrať suroviny, na ktoré sa zameriate, a nakoniec miesto odkiaľ a kam ich budete voziť. Pretože sa jedná o ekonomicko-dopravnú stratégiu, tak pri opomenutí jednej z troch vyššie uvedených zložiek nasleduje krach spoločnosti. Po rozmyslení plánu stačí postaviť u niektorej z tovární nakladaciu rampu a môžete to rozbehnúť „vo veľkom“. Keď už som spomenul samotné budovanie - v HTT sú všeho všudy štyri budovy, autori naviac pridali štyri druhy ciest. Zdá sa vám to málo? Mne taktiež, ale to je, milí čitatelia, naozaj všetko.

Ešte je tu, samozrejme, prítomná investícia do nákupov kamiónov. Tie musíte vyberať podľa druhov prepravovaného tovaru, pretože na počítačové hry potrebujete úplne iný typ kamiónu, než napr. na papier, či potraviny. Vaša firma prechádza postupným vývojom, zo začiatku si vystačíte s obyčajnou dodávkou – netrvá to však dlho a už potrebujete veľký ťahač, dokonca i s prívesom. To, čo autori hry stratili na stavbách, opäť získali tu. Ponuka truckov je veľmi solídna. A to už nehovorím o možnostiach rôznych vylepšení, napr. zväčšenie kabíny alebo kúpa nového motoru.

Kamión samozrejme nebudete ovládať osobne. Z toho vyplýva nábor zamestnancov v druhej fáze. Bohužiaľ tu tiež nečakajte žiadne novátorstvo. Líšia sa iba svojím skillom a obmedzením, ktorý kamión môžu riadiť. Tu som narazil na jednu z mnohých nelogickostí. Keď má niekto oprávnenie riadiť veľký ťahač, tak prečo nemôže riadiť malú dodávku? Autori si pre nás pripravili ešte jeden malý dezert, a to ručne nastaviť jednotlivé trasy pre všetkých vodičov. A to je, čitateľ, čuduj sa, všetko. Po tridsiatych minútach sa budete nudiť takým spôsobom, že to slabšie povahy vzdajú a radšej odinštalujú. Keď nad tým spätne uvažujem dovolím si tvrdiť, že samotní autori spravili hru nudnú naschvál, aby si uľahčili prácu s tým, že normálny človek aj tak pri nej nevydrží viac ako hodinu. Toto moje tvrdenie podporuje hneď niekoľko indícii. Tak za prvé hra obsahuje iba tri mapy plus jeden troj minútový tutoriál, z ktorého sa aj tak nič nedozviete. Hra síce disponuje niečím čo sa volá generátor máp, ale v podstate je to len generátor rozloženia stromov, pretože jednotlivé vygenerované mapy sa líšia jedine rozložením stromov. Za druhé hra Vás počas hrania neustále upozorňuje hláškami na všetko len nie to podstatné a tak sa Vám často stane, že Vaše kamióny v lepšom prípade stoja v garáži alebo v horšom prípade jazdia naprázdno a vy to zistíte až na konci mesiaca z červených čísel na Vašom účte, čo už je väčšinou neskoro. V prípade, že Vám toto všetko neprekáža a hráte dlhšie ako spomínanú hodinu hra sa Vám snaží „spríjemniť“ hranie rôznymi bugmi ako napríklad neustále sa kaziace auto, ktoré víde zo servisu prejde polovicu stanovenej trasy potom sa pokazí takže musí ísť nazad do servisu kde za jeho opravu zaplatíte nemalé peniaze. Následne sa znova vyberie po stanovenej trase kde zase dostane poruchu a takto sa to stále opakuje až pokiaľ dané auto nepredáte a nekúpite nové.

Že by aspoň grafické stvárnenie za niečo stálo? Ani nápad! Grafika hry totiž, ako všetko, pokrivkáva za konkurenciou. Hra nemá prakticky žiadne detaily, možná niekedy cesty alebo stromy, ale to je asi tak všetko. K tomu si ešte pridajte neuveriteľne dlhé načítavacie obrazovky, pri ktorých by sa vynímal nápis VZDAJ TO! a hudbu, za ktorú by si jej autor zaslúžil zvieraciu kazajku a ľudia, ktorí mu ju dovolili v hre použiť protialkoholické liečenie, pretože takéto rozhodnutie by v triezvom stave nespravil nikto. Jediným plusom v technickom spracovaní je česká lokalizácia, v ktorej sa táto hra u nás predáva.

Hra obsahuje aj mutliplayer, s ktorým zatiaľ našťastie nemal tú česť zoznámiť sa, pretože som nemal odvahu sa spýtať niekoho či by si so mnou tento „zázrak“ nezahral.

HTT sa vyložene nepodaril. Hra ponúka pomerne málo možností, príliš rýchlo omrzí. A grafika… no, tá je vyložene príšerná. Navyše táto hra nepoteší ani priaznivcov kamiónovej dopravy, tí nech radšej siahnu po niečom lepšom. A myslím, že pre nás všetkých je kráľom Transport Tycoon.

Dj.Bobor

Aktuálne hodnotenie článkov: 4 / 10