Sensible Soccer 2006
Futbalového majstra sveta už poznáme, dnes nás bude trápiť otázka, ako to dopadlo na virtuálnom poli. Zažitej dvojici Fifa/Pro Evo pribudol konkurent v podobe hry Sensible Soccer 2006. Alebo nie?
Futbalového majstra sveta už poznáme, dnes nás bude trápiť otázka, ako to dopadlo na virtuálnom poli. Zažitej dvojici Fifa/Pro Evo pribudol konkurent v podobe hry Sensible Soccer 2006. Alebo nie?
#pic4#
Z určitého hľadiska áno, pretože Sensi je ďalším futbalom na trhu. Z druhého pohľadu sa treba však prikloniť k odpovedi „nie“, keďže základné stavebné kamene tohto futbalu sú z iného materiálu. Zatiaľ čo Fifa a Pro Evo hrá na realizmus, Sensible si vytiahol iné karty a snaží sa získať svojich fanúšikov predovšetkým rýchlou arkádovou hrou a vhodne tak vypåňa medzeru herného trhu. Práve tento fakt môže pomôcť predajnosti, pretože väčšinou sa kupci delia na dva tábory. Na príslušníkov Pro Eva, ktorí nekupujú Fifu a naopak. Sensi potom kľudne čaká v regáloch a dúfa že sa zvezie popri niektorej z vyššie spomenutých simulácii. Treba dúfať, že sa tak stane, pretože jedine úspešný predaj hry môže pomôcť vzniku SS 2007, ktorý už snáď bude plnohodnotným nástupcom série. Ale pekne po poriadku...
#pic5#
Sensible Soccer 2006 je, ako už mnohí pochopili z predchádzajúcej vety, ďalším dielom legendárnej série, ktorá už má podľa všetkého zlaté obdobie za sebou. Sensible World of Soccer ako znie názov najprepracovanejšieho futbalu minulého tisícročia ponúkol hráčom obrovské množstvo líg, mužstiev, hráčov – to všetko postavené na presných štatistikách a faktoch. Okrem klasických možností ponúkal aj prepracovanú kariéru, kde najväčšou výzvou bolo po pár rokoch starostlivosti o „dedinský team“, zdvihnúť trofej Ligy majstrov. Teda približne to, čo si pred seba stavia mnoho hráčov futbalových manažérov, ktorý bol v SWOS zabudovaný tiež. Obchod s hráčmi, trénovanie dorastencov, to všetko si okrem manažérskej časti mohol sám hráč aj „odkopať“ na tráve. Izometrická grafika, špecifické zobrazenie hráčov, chytľavá hrateľnosť – to všetko svojho času žalo úspechy. Preč s nostalgiou, je čas pozrieť sa pravde do očí.
#pic1#
SS 2006 dostal do vienka skoro všetky základné zvyky, ktoré robia tento futbalík Sensible Soccerom. Máme tu špecifické grafické zobrazenie, ktoré je podľa môjho názoru urobené skutočne bravúrne. Spojenie moderných technológii a nostalgického nádychu našlo výsledok v podobe cel-shadedovej grafiky (kto hral XIII vie o čom je reč, zvyšku bude musieť stačiť fakt, že je to tzv. „komixová“ grafika, viď. screenshoty). Práve zvolený štýl grafickej prezentácie v kombinácii s klasickou izometrickou kamerou sa podpísal na tom, že každému bude hneď od prvých sekúnd jasné – „toto je predsa Sensi“. Ani chytľavá hrateľnosť nedostala košom, a tak prvých pár zápasov budú hráči vo vytržení, že podobné faux-pas ako nastalo v prípade Sensible Soccer 98 sa nekoná. Bohužiaľ, nie tak úplne. Zápasy odsýpajú jeden za druhým, rýchla arkádovitá hrateľnosť drží hráča pri monitore, keď v tom zrazu príde vytriezvenie – „však je to nejaké ľahké“. Áno je, a práve AI je hlavnou príčinou celkového hodnotenia hry. Podobne ako minulé diely, ani SS06 neobsahuje možnosť nastavenia obtiažnosti hry, pretože prichádza iba s jednou. Lenže na rozdiel od minulých dielov (s výnimkou SS98) je AI stupidná a zatiaľ čo kedysi bol hlavný problém hrať tak, aby sa vyhrávalo, teraz mám nutkanie napísať, aby sa prehrávalo. Ale to je skoro nemožné. Dokonca aj keď hráč nevyvíja tlak, má AI problém čosi vymyslieť. Strieľa nepresne z diaľky a cesta ku gólu je veľmi tànitá. To však neplatí pre hráča, ktorému nie sú potrebné pätičky a iné fintičky, na ktorých je postavená celá hra. Stačí strieľať z poza šestnástky, ideálne loptu mierne „zakrútiť“ a bude to tam padať. Fanúšikovská komunita sa však o hru stará a tak sa na internete objavilo zopár patchov, ktoré AI mierne vylepšujú, hlavne upravujú kontroverzné tlačítko „sprint“, ktoré ruinuje hrateľnosť v zápasoch s CPU. Aký je význam veľkého množstva súťaží, za ktoré hráč získava odomykateľné bonusy, keď nie je hra samotná schopná hráča motivovať k hre?
#pic2#
Určitou výhovorkou za hroznú AI by mohol byť fakt, že je hra prezentovaná hlavne ako multiplayer futbal. Hra viacerých hráčov, to bola vždy silná stránka Sensiblu a rovnako je tomu aj teraz. Lenže, má to jeden háčik. Tvorcovia do hry neimplementovali žiadnu „modernejšiu“ odrodu ako je napríklad online multiplayer a tak si musíme, podobne ako pri starých SWOSoch vystačiť s hrou na jednom PC. No a teraz, kto ma okolo seba kopu Sensichtivých priateľov? Vývojári argumentovali tým, že bolo rizikové do tak neistého projektu, akým znovuzrodenie SS bolo, dávať extra peniaze na implementáciu online hry. Tejto featurky by sme sa teda mohli dočkať v budúcej hre.
#pic3#
Z ďalších nedostatkov určite treba spomenúť ignoráciu kariéry (možnosť hrať s vlastne vytvoreným teamom jednotlivé/všetky súťaže a tak získavať lepších hráčov ja osobne za kariéru v pravom slova zmysle nepovažujem...) a manažérskeho módu, ktorý je v hre zastúpený len výberom formácie a striedaním hráčov. Podobne aj zvuková stránka je úplne predpotopná, jediná znelka zahrá len v intre, zvyšok tvorí akurát píšťalka rozhodcu. Tejto časti by určite pomohlo odpútanie sa od predlohy. Ďalším rozdielom oproti starému SWOSu je neprítomnosť licencie. Zatiaľ čo kedysi niečo ako licencia tvorcov hry nezaťažovala, teraz je doba nemilosrdná a niet iných možností než komoliť mená alebo zaplatiť tučný balík za licenciu. Našťastie je tu komunita, ktorá vydala neoficiálny patch takmer hneď po vydaní, takže nie je problém všetko zosynchronizovať podľa skutočnosti.
Tak si to zhrňme... nový grafický kabátik, zachovanie chytľavej arkádovej hrateľnosti, berieme ako plusy, nulovú AI, absenciu progresívnejšieho multiplayeru ako mínusy. Suma súmarum dostaneme fajnový arkádový futbal na kratšie odreagovanie, dlhšie hranie zbytočne privedie pocit nudy, ktorá je výsledkom nulovej výzvy. Pre skupinu nadšených futbalových fanúšikov však nie je lepšej voľby...
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|