SiN Episodes: Emergence
Myšlienku epizódneho hrania sa pokúsila presadiť už firma Quantic Dream v podobe Fahrenheitu, nakoniec však od tejto idei upustili a prvý herný seriál začala až adventúrka Bone. Ďalším odvážlivcom, ktorý vstupuje na neznáme pole je sága SiN, ktorej prvú epizódu Emergence podrobíme kritickému pohľadu...
Myšlienku epizódneho hrania sa pokúsila presadiť už firma Quantic Dream v podobe Fahrenheitu, nakoniec však od tejto idei upustili a prvý herný seriál začala až adventúrka Bone. Ďalším odvážlivcom, ktorý vstupuje na neznáme pole je sága SiN, ktorej prvú epizódu Emergence podrobíme kritickému pohľadu...
#pic1#
Ešte predtým, než sa dostanem k samotnej hre, sa môžeme spoločne zamyslieť nad určitými atribútmi epizódneho hrania. Hlavná idea je ponúkať hráčom zábavu na 3-8 hodín vo forme samostatných, podľa možnosti ucelených, epizód. Tie potom za budgetovú cenu (cca 600-800 Sk) ponúkajú hráčom na celom svete hlavne v elektronickej forme, avšak mnohokrát sa dočkáme aj krabicového vydania. Hlavné kúzlo (pre výrobcov) spočíva v relatívne malých nákladoch – engine máme jeden, na ňom postavíme celú sériu, príbeh je hotový, tak ho rozdelíme na pár častí, ktoré prepojíme nejakým dejovým zvratom a čo musíme reálne robiť? Akurát navrhnúť zopár úrovní a dať to dokopy, nič čo by sme za 6 mesiacov nezvládli. Za rok vydáme dve epizódy, ktoré stoja približne ako jedna klasická hra, náklady sú menšie, v ideálnom prípade zisk väčší. Ďalej sa ušetrí čas, už po prvých pár epizódach sa dá zistiť, či sa oplatí pokračovať a HLAVNE, recenzenti nemôžu kritizovať, že je to stále to isté v bledomodrom – je to predsa seriál!
#pic2#
Ten, kto hral pôvodný SiN, sa bude cítiť na začiatku SiN Episodes: Emergence (ďalej už len S:E) ako doma. Hneď v úvodnom intre sa totiž hráč stane svedkom určitej konfrontácie medzi sexi Elexis a hlavným hrdinom Johnom Bladeom. Patrilo by sa spomenúť, že dohranie starého SiNu nie je podmienkou, keďže príbeh S:E na ten pôvodný nenaväzuje. Prakticky, rozdiel medzi skupinami hráčov je asi ten, že zatiaľ čo jedna skupina bude vedieť „vo co go“ hneď v prvej sekunde, ostatní to pochopia po piatich sekundách. Hoci, nie je čo chápať – Elexis je tá zlá a ako som už spomenul Blade je náš záchranca. Medzi tieto charaktery sa ešte priplietli dva nové – Elexisin poskok Viktor Radek a rady HardCorps (čosi ako polícia) posilnila Jessica Cannon, ktorá je aj napriek krátkemu pobytu v tíme veľmi odvážna, resp. zaslepená svojim cieľom. Samotný príbeh nebudem nejako extra rozoberať, prakticky sa opakuje hlavná idea SiNu – Elexis je bohatá dosť na to, aby ovládala mesto + ako bonus robí pokusy na.... mlčím. Ešte k príbehu Emergence dodám jednu poznámku – hlavná idea prenasledovania Viktora je spracovaná do konca a na ďalšiu epizódu sa autori snažia hráča navnadiť určitým dejovým zlomom, bez ktorého by sa hra obišla. Hra áno, avšak seriál by získal trhlinu.
#pic3#
Hneď v úvode na hráča dýchne atmosféra Half-Lifu 2, čo je hlavne podmienené použitím rovnakého enginu – Source Enginu. Čo to znamená v praxi je snáď jasné. Prepracované animácie tváre aj samotných postáv, skvelá fyzika a grafika. To sú hlavné piliere, na ktorých hra stavia. Ono, tá atmosféra nie je daná len vizuálnou stránkou, ale aj štýlom vyprávania príbehu, kedy si pár prvých minút môžete nechať o zbrani len snívať a podobne ako v HL2 budete v úvode hry neozbrojený unikať pred nepriateľmi.
#pic4#
Samotné hranie je mierne rozporuplné. Zo začiatku je všetko v pohode aj na strednú obtiažnosť, avšak neskôr značne prituhne. Približne prvú polovicu som prešiel bez použitia savovania, bohužiaľ sa však druhá časť zvrhla na masochistické používanie save/load taktiky každých 30 sekúnd. Práve nevyvážená obtiažnosť je jedna z hlavných chýb celej hry. Pravdepodobne to ma na svedomí novinka v podobe „challenge“ prvku, ktorý upravuje obtiažnosť hry podľa štatistík a nie vždy funguje stopercentne. Medzi ďalšie mínusy môžeme započítať blbých a naskriptovaných nepriateľov. Ono, nič proti skriptom, keď sa používajú v obmedzenom množstve je to dobre a môže to pomôcť lepšej atmosfére, ale S:E by sme kľudne mohli nazvať manifestom skriptov. Hlavne v spojitosti so save/load štýlom hrania to príde dosť unavujúce, frustrujúce a hrateľnosť tým rozhodne stráca na kvalite. Čo ďalej? 3 zbrane + granát. Slovom tri, čo je žalostne málo. Pištoľ, brokovnica, automatická puška. Zlú povesť mierne vylepšuje fakt, že sa v hre nachádza sekundárny mód streľby, ktorý má v prípade pištole účinok zrovnateľný so sniperkou, v podobe brokovnice vystrelí 6 brokov naraz a automat má primontovaný granátomet. Čo naopak treba pochváliť je zábavná hrateľnosť (minimálne prvú polovicu), využitie fyziky (hoci nie na takej úrovni ako v HL2, čo je dané absenciou čohosi, čo by fungovalo ako „gravity gun“ ) a zo tri miesta, kde treba trošku porozmýšľať. Grafiku som už vyššie pochválil, skutočne, Source Engine dokáže divy, hudba tiež patrí k svetlejším stránkam projektu. Design misií mi prišiel podobný ako v HL2 pre vonkajšie misie a vnútorné mapky pôsobili dojmom F.E.A.R.u. Celkovo však k prostrediu poznamenať, že nie je jednotvárne – navštívime doky, továreň, laboratória, tunely... avšak, nič nové pod slnkom.
#pic5#
Sin Episodes má potenciál, treba však odstrániť zopár chybičiek a verím, že ďalšia epizóda získa lepšie hodnotenie. Ono, Emergence nie je zlá hra, obsahuje však zopár závažných rušivých elementov. Ďalej pravdepodobná cena na Slovensku bude v závislosti od obchodu cca 690-790 Sk, čo je vcelku dosť za hru na jedno – dve odpoludnia (podľa obtiažnosti). Hoci sa po prejdení hry odomkne špeciálny mód, mne osobne stačilo hru prejsť jeden raz, nejako som nemal chuť si to zopakovať na „jeden záťah“. Absencia multiplayeru tiež nepoteší, hoci sa plánuje nejaký patch, dátum vydania nie je známy a mal by byť zadarmo pre všetkých vlastníkov S:E. Napriek kriticky ladenej recenzii však môžem hru odporučiť každému fanúšikovi FPSiek.
#tab#
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|