02.05.2006 00:50, JC, Komentárov: 0
Guild Wars: Factions

Guild Wars: Factions

Guild Wars nemalo ambície stať sa najlepším MMORPG. Konkurencia v podobe World Of Warcraft, prípadne Star Wars Galaxies bola príliš veľká. Ale aj tak GW skúsilo ponúknuť hráčom iný, svoj, pohľad na pole MMORPG. Bola iná a možno aj preto uspela. A možno uspela hlavne kvôli tomu, že je bez mesačných poplatkov, čo prilákalo mnoho hráčov. Teraz, rok od spustenia prvej kapitoly ságy Guild Wars prichádza stand-alone datadisk, označovaný aj ako druhá kapitola, s prívlastkom Factions. Podarilo sa mu udržať hernú kvalitu v tempe, aké nastolil predchodca?

Guild Wars nemalo ambície stať sa najlepším MMORPG. Konkurencia v podobe World Of Warcraft, prípadne Star Wars Galaxies bola príliš veľká. Ale aj tak GW skúsilo ponúknuť hráčom iný, svoj, pohľad na pole MMORPG. Bola iná a možno aj preto uspela. A možno uspela hlavne kvôli tomu, že je bez mesačných poplatkov, čo prilákalo mnoho hráčov. Teraz, rok od spustenia prvej kapitoly ságy Guild Wars prichádza stand-alone datadisk, označovaný aj ako druhá kapitola, s prívlastkom Factions. Podarilo sa mu udržať hernú kvalitu v tempe, aké nastolil predchodca?

#pic1#

Nebolo by zlé si na úvod zopakovať určité fakty. Guild Wars je, ako som už spomenul, iná než ostatné MMORPG. Ono, nájdu sa aj takí ľudia, ktorí budú tvrdiť, že GW MMORPG nie je. Bez ohľadu na daný fakt môžeme tvrdiť, že GW obsahuje dve hry v jednej. Na jednej strane je to PvE kampaň so svojim príbehom, previazaným misiami, ktorý sa dá dokončiť. S hráčmi sa hráč stretáva v mestách, kde môže naverbovať kamarátov, prípadne úplne cudzích ľudí na robenie úloh, alebo misií. Je tu možnosť hrať hru aj ako singleplayer, kedy ľudí nahradia počítačom riadení spoluhráči - boti. Práve fakt, že GW nekladie veľký tlak na kontakt s ostatnými hráčmi je jeho najväčšou vadou, ktorá sa dá odstrániť vstúpením do guildy. Celkovo systém guild zvyšuje GWčku životnosť. Ako protiklad potom pôsobí prepracovaná PvP časť, kde tisíce hráčov každý deň zvádzajú boje v rôznych módoch, či už na body, alebo pre zábavu, tréning. PvE a PvP nie sú zdanlivo prepojené, vtip je však v tom, že hraním PvE si hráč môže odblokovať vybavenie do PvP. Samozrejme sa to dá aj inak, toto je však asi najvhodnejšia varianta. Na vyššie uvedených princípoch stojí celý svet Guild Wars. Nabitý vedomosťami sa teda poďme pozrieť čo Factions ponúkajú.

#pic2#

Na prvý pohľad je toho dosť. Nový kontinent, príbeh, dve povolania, skilly, brnenia, zbrane atd. Krátko povedané – obohacuje pôvodnú hru o nové veci skoro vo všetkých smeroch (viď. nižšie). Architektúra nového kontinentu Canthy je prevažne zameraná na východnú kultúru. Uličky, mestá, budovy, kultúra – to všetko ako keby vypadlo zo starších ázijských filmov. Cantha je rozlohou menšia ako Tyria z pôvodného GW. Tento fakt oznámili tvorcovia hry už dávnejšie, pričom nezabudli dodať, že bude „plnší“. V praxi to znamená toľko, že jednotlivé lokácie sú preplnené nepriateľmi a hra skutočne v niektorých momentoch ponúka pravé bojové orgie. Treba však dodať, že to nie je žiadna prechádzka ružovou záhradou. Vzhľadom k prepojeniu pôvodných GW s Factions autori smerovali väčšinu hry na postavy s lvlom 20, čo je maximálny možný level, ktorý sa dá dosiahnuť. To sa dosť podpísalo na celkovom tempe hry – úvodný ostrov je jediná oblasť, kde sú nepriatelia na nižších úrovniach. Hneď po príchode na pevninu však nastanú ťažké časy hráčom, ktorí nemajú v obľube plnenie questov. Jediná záchrana môže prísť v podobe živých hráčov, pretože s botmi, ktorí sa dajú najať do party v každom meste, sa hra dosť komplikuje. To môže viesť k určitej averzii PvE časti, prípadne vyvolávať snahu dostať sa čo najrýchlejšie na miesto ďalšej misie. Tento pocit umocňuje fakt, že autori sa snažili do hry zakomponovať rovnaké množstvo questov ako do Guild Wars. Dve indície – menšia rozloha a rovnaký počet questov nám napovedajú ako to asi dopadlo – questy majú tendenciu sa vracať do rovnakej oblasti, ideálne po jej opustení, aby sa hráč opäť musel prebíjať. Takýmto štýlom je robená väčšina úloh a aj najortodoxnejší PvE hráč bude musieť v niektorých momentoch zaťať zuby.
Keď k tomu prirátam úvodný tutoriál, ktorý hráča podrobne zoznámi s úplne každým a logickým detailom... povedzme, že to budú mať nováčikovia neskôr dosť ťažké.

#pic3#

Čo sa však od minulého dielu vylepšilo je príbeh a spôsob prezentácie hlavnej línie. Story je opäť rozprávaná prostredníctvom in-game sekvencií, teraz sa však drží celú dobu jednej línie a nie je v tom taký zmätok ako v pôvodnej hre. Napomáhajú tomu aj retrospektívne príbehové slučky, ktoré hráča bližšie oboznámia s hlavným nepriateľom Shirom Tagachim. Shiro bol celkom fajn chlapík, ktorý mal budúcnosť pred sebou, mierne sa mu to však vyšmyklo z rúk a skončil ako skončil. O príbehu sa tu nebudem viac rozpisovať, pre PvE hráča je jedným z hlavných lákadiel, nerád by som ho teda zbytočne rozoberal. Za zmienku ale stojí reklamovaná vojna medzi Luxonmi a Kurzickmi. Oba národy sú architektúrou odlišné, Luxoni majú v obľube cestovať, ako prenosné domy im slúžia korytnačky. Žijú v oblasti zamrznutého mora a celkovo pôsobia príjemným dojmom. Naproti tomu Kurzici sú zalezení v ich tmavých lesoch, ktoré minimálne mne pripadali deprimujúce. K slovu sa tieto národy dostanú až pred koncom hlavnej kampane, kedy ich hráč musí spojiť, lebo iba potom je pripravený na záverečný súboj. Reč čísel hovorí, že za Kurzickov aj Luxonov sú dostupné dve misie. Prakticky obe misie sú rovnaké, akurát sa menia reálie podľa toho, za ktorú stranu sa plnia. Škoda, určite sa z tohto nápadu dalo vyťažiť viac. Na záver ešte menšie poznámka – po dohraní príbehovej časti má každý hráč možnosť získať zelený predmet podľa vlastného výberu z celkom bohatej ponuky.

#pic4#

Voľba nových povolaní padla na assassina a ritualistu. Prvý menovaný je majstrom dýk a kritických zásahov. Samozrejme má v zásobe viac trikov ako zneškodniť nepriateľa. Vlastnosti jeho brnenia mu nedovoľujú stáť v prvej lajne avšak jeho damage funguje na báze kontaktného boja, preto sa môže na určitú dobu teleportnúť. Ritualista je zas určený do zadných radov „vojska“ a jeho sila spočíva vo vytváraní tzv. spiritov, ktorí majú podľa typu obrannú alebo útočnú funkciu. Čo sa spracovania animácií týka, podarilo sa tvorcom krásne vykresliť jednotlivé povolania. Assassin je majstrom akrobacie, čomu sú prispôsobené jeho útočné kreácie, avšak skutočná čerešnička prichádza až s ritualistom, ktorý sa pri vyvolávaní duchov dostáva do rozličných póz (niektoré majú nádych breakdancu).

Ako som už na začiatku naznačil, nie všetko Factions rozširujú. Sľúbených ďalších lokácii typu Underwold & Fissure of Woe (obsahujú veľmi silné potvory + padajú tam dobré veci) sme sa nedočkali, hoci boli sľúbené (sú tu síce elitné misie s podobnými vlastnosťami, ale to je iná kapitola). Podobný dopadlo aj rozšírenie tzv. storageu – bedne, kam si môže hráč odložiť veci. Tieto nedostatky budú pravdepodobne v blízkej budúcnosti odstránené, avšak to ich neospravedlňuje a nie sú to jediné veci, ktoré mali prísť s Factions a neprišli. PvP časť sa dočkala jediného rozšírenia v podobe tzv. aliančných bitiek. Tie mali možnosť hráči vyskúšať už počas betatestu minulý mesiac a jedinou zmenou je rozdelenie 12 členov v tíme do štvoríc, čo vyžaduje určitú organizáciu, aby bola skupina vybalansovaná. V každom prípade, aliančné bitky majú do budúcnosti veľký potenciál hlavne čo sa týka bojov jednotlivých aliancií proti sebe. Doteraz je to len tak, že sa 3 náhodné štvorice dajú do jedného tímu (veľakrát sa jednotlivé štvorice nepoznajú) a bojujú proti ďalším štvoriciam.
Keď už spomínam tie bitky – dostávajú sa za ne (a za questy) tzv. factions body, ktoré môže hráč použiť vo svoj prospech a získať materiál, alebo ich darovať aliancii. Tá, pokiaľ má dostatok bodov, si potom môže kúpiť mesto. Vlastníctvo mesta umožňuje príslušnej aliancii urobiť menší ohňostroj a v prípade hlavného mesta sa otvára prístup do hyper-ťažkých elitných misií, hoci podľa posledných informácii plánuje ArenaNet sprístupniť tieto misie aj iným spôsobom.

#pic5#

Čo dodať na záver. GW Factions je na recenziu náročný titul. Niektoré veci, čo teraz kritizujem, môžu byť za pár týždňov minulosťou, pretože ArenaNet bude Factions vylepšovať. Situácia je však neúprosná a treba zhodnotiť to, čo tvorcovia hry poslali do obchodov. Pre hardcore hráča je Factions povinnosť, ktorého nejaká recenzia neovplyvní, keďže má hru už dávno predobjednanú a k hodnoteniu si kľudne môže pripočítať 10 – 20%. Klasickému hráčovi GW môžem Factions jedine doporučiť. Pokiaľ ho bavila pôvodná hra, zabaví sa aj pri GWF. Ale čo doporučiť úplnému nováčikovi? Na jednej strane sa hlásia prítulnejšie a viac do fantasy ladené GW, oponenta im robí mladší avšak problémovejší brat Factions, ktorý argumentuje lepším príbehom, 2 novými povolaniami, aliančnými bitkami. Rozhodnúť sa musí sám.

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012