15.04.2006 00:49, Last Jedi, Komentárov: 0
Ankh

Ankh

Obrovský prepychový palác s výhladom na rieku Níl, tie najchutnejsie pokrmy a najlahodnejšie nápoje na aké ste si mohli pomyslieť, služobníctvo včetne sporo odených krásavíc, ktoré vám splnia každé vaše želanie. Toto všetko by mal Assil, keby bol faraón, Assil je však mladý približne 20-ročný (aj keď svoj presný vek počas hrania nepriznal) syn faraónovho architekta a vôbec to nemá v živote jednoduché. Stala sa mu totiž jedna taká nemilá vec. Pri párty organizovanej v pyramíde nechtiac rozbil niekoľko urien uchovávajúcich ostatky jedného zo zosnulých faraónov. To by nebolo tak strašné, keby to neprebudilo múmiu, ktorá na nič nečakala a Assila ihneď prekliala smrtiacou kliatbou a nechtiac ho „obdarovala“ posvätným symbolom ankhom a rozsypala sa na prach.

Obrovský prepychový palác s výhladom na rieku Níl, tie najchutnejsie pokrmy a najlahodnejšie nápoje na aké ste si mohli pomyslieť, služobníctvo včetne sporo odených krásavíc, ktoré vám splnia každé vaše želanie. Toto všetko by mal Assil, keby bol faraón, Assil je však mladý približne 20-ročný (aj keď svoj presný vek počas hrania nepriznal) syn faraónovho architekta a vôbec to nemá v živote jednoduché. Stala sa mu totiž jedna taká nemilá vec. Pri párty organizovanej v pyramíde nechtiac rozbil niekoľko urien uchovávajúcich ostatky jedného zo zosnulých faraónov. To by nebolo tak strašné, keby to neprebudilo múmiu, ktorá na nič nečakala a Assila ihneď prekliala smrtiacou kliatbou a nechtiac ho „obdarovala“ posvätným symbolom ankhom a rozsypala sa na prach

Do tejto nezávideniahodnej úlohy však Assila nemecký vývojársky team deck 13 nestavia samého, ale postupom času sa k nemu pridá dcéra arabského veľvyslanca Thara, ktorá sa tak v určitých častiach hry stáva druhou hrateľnou postavou. Treba dopredu povedať, že nejde o žiadny zohraný zidealizovaný pár, takže občas sa medzi týmito dvoma hlavnými postavami vyskytnú dialógy humorného charakteru.

#pic1#

Autori si dali za úlohu nadviazať na humorne ladené, klasické adventury z dielne LucasArts ako napríklad Monkey Island alebo Sam & Max a môžeme povedať, že sa im to celkom darí aj keď samozrejme klasike sa nevyrovnajú. O humorné sitúacie, či už v dialógoch s mnohými postavami v Káhire a v púšti, alebo v rôznych situáciach, do ktorých sa Assil dostane. Príkladom môže byť aj Assilove vydávanie sa za člena jednotky SWAT ( snake waving and charming, čiže v nedoslovnom preklade ide o zaklínača hadov ) za účelom získania grálu pre jedného z obchodníkov, alebo nešťastný pád z nosa sfingy, pričom Assil sa zachytí iba náhodou za balzamovací papier a visí tesne nad indickou klincovou postelou, ktorá je súčasťou tovaru obchodníka suvenírov. Obchodník využije možnosť a začne s Assilom kšeftovať ohľadom kúpy indickej postele a povie, že ju odsunie až keď ju Assil kúpi. Samozrejme tieto scény vyzerajú ovela lepšie v hre ako iba takto spomenuté v texte.

#pic2#

Taktiež sa oplatí vypočuť si rozhovory medzi otrokárom závislom na banánových koktejloch s papierovými dáždničkami a jeho otrokom, ktorý tvrdí, že pricestoval z budúcnosti a je presvedčený, že jeho potomok bude Ben Hur. Čitatelom Douglasa Adamsa (autor stopárovho sprievodca po galaxii) môže vyčariť úsmev na tvári odpoveď džina na dôchodku na otázku zmysel života, vesmíru a všetkého jeho odpoveď 42. Treba však dodať, že humor na ktorom Ankh stojí nemusí sadnúť každému, ale predsa len je z neho cítiť stará lucasartsovská atmosféra. Za mínus možno považovať postupný pokles koncentrácie vtipných momentov postupom hry, ako by autori väčšinu vtipov vyčerpali už do prvej polovice hry, napriek tomu sa dá aj v neskorších pasážach natrafiť na nejaké perly.

#pic3#

Assilove putovanie za zrušním kliatby ho zavedie do ulíc už spomínanej Káhiry, do Faraónovho paláca, do púšte a púštnej oázy, alebo napríklad aj na dno rieky Nílu, alebo do automatickej úmývačky tiav na (takmer) opustenom stavenisko v Gíze a na mnoho ďalších pre Egypt typických lokácií. Takmer nič čo by prekvapovalo, ale zároveň nič, čo by sa dalo považovať za nudné a otrepané. Do uši vám a Assilovi bude znieť typická orientálna hudba, ktorá perfektne podkresluje atmosféru komixovo zobrazeného Egypta ( viď. Screenshot so sfingou), čím sa dostávame ku grafike, ktorá sa netají pestrou paletou farieb a komixovou paletou tvarov postáv, alebo objektov. 3D spracovanie Ankhu vôbec neškodí, za čo môže určite aj výborne spracovaná statická kamera, takže sa vám nemôže stať, že by pred vami kamera niečo "tajila" v rohu lokácie. Hra sa na radosť adventuristov ovláda klasicky point 'n' click myšou a nie medzi vývojármi čoraz populárnejším ovládaním klávesnicou.

#pic4#

Za jediný takýto neduh sa dá považovať občasné splynutie predmetu s prostredím, čo sa mi však stalo počas celej hry iba zo trikrát, napríklad pri odtrhnutí konára z uschnutého stromu, ktorý vyzeral celý rovnako a nikoho by na prvý pohľad nenapadlo, že niektorý konár je aktívny na odtrhnutie. Prevenciou proti poldňovým zákysom hráčov adventúr na jednom bode, je logické riešenie takmer všetkých hádaniek a kombinovanie predmetov. takže vďaka tomu je postup a herný zážitok veľmi intenzívny, s čím bohužiaľ súvisí veľmi krátka hracia doba 8 hodín. Človek si tak privykne na logickosť problémov, že zabudne na nejaké nelogické riešenie, ako sa stalo práve mne, keď som potreboval zohnať oblečenie pre Tharu a namiesto kúpenia nového, alebo prinesenia jej vlastného oblečenia z jej domu (!?) do ktorého mal Assil voľný prístup som jej musel priniesť textilný transparent, ktorý bol vyhlásenim nejakého nezmyselného zákona faraóna. Toto je našťastie ojedinelým prvkom nelogickosti a sileného humoru a za celú hru som sa s ním stretol asi dvakrát.

#pic5#

Ankh nie je typ revolučnej adventúry, ktorá by dokázala urobiť dieru do hráčskeho sveta, ale nejde ani o nijaký nepodarok, ale o dobre odvedenú prácu. Cenné percentá hre strháva najmä krátka hracia doba, zopár nelogickostí a ústup rozhovorov a humoru v poslednej tretine hry a ten neodpustiteľný pocit po dokončení hry, že autori mohli z realizácie nápadu dostať predsa len čosi viac. Napriek tomu každému adventuristovi príde v dnešnej, pre adventúry nie až tak priaznivej dobe Ankh ako štavnaté sústo, ktoré vás nechá zaspomínať si na zlatú éru začiatku 90.rokov., keď vládli svetu adventúry od Sierry a LucasArts.

Deck 13 si vytíčili cestu správnym smerom, ak ju budú nasledovať a zdokonalovať sa, máme sa na čo tešiť.

#tab#


Zdroj: gamesweb

Last Jedi
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012