15.02.2006 00:46, Tóno Tokoly, Komentárov: 0
Singles 2 - Triple Trouble

Singles 2 - Triple Trouble

Teda väčšinou sa držím od hier v ružovo-fialových prebaloch s veľkým ružovými nápismi a srdiečkami namiesto bodiek nad „i“ stranou, ale keď sa vám votrie do pozornosti niečo také, ako Singles 2... mno čo všetko by človek nespravil pre recesiu...

A hneď na začiatok by bolo fajn si ujasniť predovšetkým jednu vec:

Nie!

Nie, názov nie je tým, čím sa zdá byť. Jediná „hriešna“ trojka, ktorú za celú hru uvidíte, bude tá, ktorá bude spolu bývať pod jednou strechou a tým to hasne. Slogan k Singles 2 je len dobre premysleným reklamným ťahom, ako nalákať nič netušiaceho (podľa možností nadržaného) hráča, aby si tento „skvost“ zaobstaral. A ak vás tento začiatok neschladil, tak čítajte ďalej.

Kde bolo tam bolo...

...bola jedna ako z lacnej telenovely vystrihnutá dejová línia. Teda technicky vzato dve, však nenechajte sa obalamutiť. Jednou z noviniek Singles 2 totiž je, že okrem klasického voľného režimu hry, ktorý je nám už známy z ešte známejších Sims (a toto meno tu padne ešte požehnane ráz), je k dispozícií aj tzv. „story-mode“. Na začiatku máte na výber medzi dvoma postavami: Joshom a Annou. V prípade Josha vám štýlovo odetý majiteľ miestneho baru – Magnet – vyrozpráva príbeh o svojom kamarátovi Joshovi, ktorý sa len pred časom presťahoval, nádejný muzikant, úžasná kariéra pred sebou, príjemný život, dokonalá priateľka, ktorá mu dokonca vybavila aj schôdzu s ľuďmi z hudobného vydavateľstva. A on v deň schôdze ......zaspal. Dráma, rozchod, dráma. Josh si teda hľadá nové bydlisko. Stretne milú aziatku Kim, ktorá taktiež hľadá- tretieho spolubývajúceho. Vysvitne však, že tretia spolubývajúca nie je nikto iný ako Anna. A Josh ju chce späť. A teraz to riešte... Ako? Prostredníctvom „mini-questov“ rozdelených do niekoľko kapitol hlavnej dejovej línie. Škoda, že tieto až na zopár nápaditejších sú všetky ladené štýlom „zaobstaraj“, či „dostaň sa v onakej schopnosti na úroveň aby si--" atď. Dobre, že skôr ako si na tom človek zničí nervy sa hlavná dejová línia skončí (ako inak než absolútnym cliché happy endom) a hra sa prepne do voľného režimu, kde človek nevie od radosti kam skočiť skôr, pretože musí naraz ovládať tri postavy namiesto jedného Josha. A v prípade Anny? To isté, akurát že role sa doslovne vymenia a Anna je zrazu tá nádejná hudobníčka a tak ďalej... komické, až groteskné, pretože Anne zjavne pôvodná zápletka nesadne. Pôsobí to dojmom, že hra za Annu je tam prihodená „len, aby bola; len, aby sa nepovedalo“. Podotýkam ešte fakt, že milovníci hry s rovnakopohlavnými párikmi si na svoje veľmi neprídu, teda ako sa to vezme, pretože do jedného bytu môžete nasťahovať práve len jedného singla a dve „singlice“. Niekde v tomto momente sa začne človek spytovať seba sa, pre koho sakra je táto vlastne určená? Otázka je však zle formulovaná, pretože má znieť: „Aký je vlastne účel celých Singles 2?“ A odpoveď bude celkom prostá-

Kopulovať a....... kopulovať.

Sims, či neSims? To je otázka...!

Ak totiž Singles niečo evokujú, tak je to práve spomínaná celosvetovo úspešná klasika od MAXIS. A tej sa ťažko niečo vyrovná. Obidve hry toho majú dosť spoločného a samozrejme aj odlišného (pretože púhe kopírovanie by Rotobee asi len tak neprešlo) a je ťažké povedať, či v pozitívnom alebo negatívnom slova zmysle. Podobne ako v Sims, aj váš singl má nejaké tie základné životné potreby, ktoré musíte uspokojiť, ako aj nejaké tie sociálno-komunikačné potreby. Tieto sa v Singles rozdeľujú ešte do ďalších troch tried a to: Priateľstvo (aneb bežná komunikácia), Romatika (aneb, kompliment sem, červená knižnica tam) a Erotika (aneb to vážne vysvetľovať netreba). Akákoľvek interakcia v Singles vám navyše vyobrazí vedľa názvu aj obrázok, ktoré potreby sa ňou uspokojujú, dokonca v prípade hygieny sa aj rozlišuje medzi čistením zubov, sprchovaním, či bežným použitím záchodu. Nespomínam to len tak. Je nanajvýš dôležité, aby váš Singl bol spokojný, lebo ak nie je, jednak odmieta akúkoľvek sociabilnú činnosť, a na konci dňa sa to môže negatívne prejaviť na „dennom zhrnutí“. Na základe spokojnosti dostáva Singl expy, ktoré sa po dosiahnutí určitej úrovne menia na body priraditeľné k tej ktorej schopnosti, alebo k postupu v profesijnom rebríčku (podobne ako aj v prvom diely). Tu by tie pozitívne odlišnosti aj končili. Rovnako ako v Sims, aj v Singles 2 sa dá zariaďovať bytík nábytkom, ktorí má podľa cenovej relácie svoje atribúty, takisto môžete rozširovať svojej postave šatník (pričom sa šaty aj špinia, ergo ich treba prať. Zaujímavé...). Však na výber sú v Singles bohužiaľ len tri byty typovo odrážajúce svoju úroveň: prízemný bytík a lá Red Light District, byt na poschodí s verandou a priestranný apartmán na streche. A pokiaľ je atmosféra v byte už hustá a neznesiteľná (singlovia dokážu byť značne žiarlivý), naskytá sa tu spestrenie v podobe Magnetovho nočného baru, ako ďalšej lokácie, kde sa dá vždy zbaliť nejaký ten nový „flirtík“.

Čiže sequel či skôr datadisk?

A čo sa vlastne zmenilo od prvého, taktiež príznačne „Flirt up your life“ nazvaného prvého dielu? Skoro Nič? Hra si zachováva svoju pôvodnú plytkú náturu, vyzerá graficky o trošku lepšie no stále rovnako a máme tu samozrejme zopár pridaných herných elementov, ale všetko sa to stále točí a smeruje k jednému ultimátnemu cieľu. Kopulovať a....... kopulovať. S menšou obmenou. Ale nič prelomové, čo by sa nedalo nebadateľne pozmeniť a v zase v novom cukríkovom prebale postaviť na pulty o taký rok, dva.

Vizuálno

Ako bolo už spomínané, od prvého dielu sa toho veľmi nezmenilo. Teda ak sa mierne zplastičnenie modelov dá vôbec rátať ako zmena. Singlovia stále prechádzajú jeden druhým akoby sa nechumelilo, pri bozkávaní otvárajú pseudo-vzrušene ústa na priestor pred sebou, takže výsledný efekt silne pripomína konverzáciu dvoch kaprov a samotní singlovia telesnou stavbou a proporciami pripomínajú skôr krabicoidné modely idealizovane typizovaných Barbies a Kenov. A aj to je ich tam prednastavených len pätnásť.

„Nehezky“ Česky

Český preklad, v ktorom sa hra objavila na našom trhu, si dal tú námahu nadabovať až tú jednu osobu (Magneta), ktorá rozpráva v celej hre inak ako žvatlavou singlovštinou (obdoba simovštiny), ale aj to len v úvodnej animácií. Tu niekde sa však svedomitá práca končí, takže nech vás neprekvapia rôzne hrúbky a preklepy (dokonca aj jedno - dve miesta, kde bol úplne „zachovaný“ pôvodný text) sporadicky roztrúsené po celom zvyšku hry. Najviac asi pobaví hláška „tt_objectinuse“, ktorú na vás počítač vypľuje v úhľadnej krabičke, pokiaľ ste sa rozhodli hýbať s práve používaným objektom.

A čo z toho všetkého vyplýva?

Singles 2 je hra, ktorú treba brať s veľkou rezervou a hlavne triezvym nadhľadom. Pokiaľ tak človek urobí, má reálne šance, že sa bude celkom baviť. Ale vydrží mu to asi len do tej chvíle, kým nespravíte všetko (a každého) čo hra ponúka.

Tóno Tokoly