10.02.2006 00:46, JC, Komentárov: 0
Harry Potter a Ohnivá Čaša

Harry Potter a Ohnivá Čaša

Minulý rok bol pre „Potterofilov“ požehnaním. Konečne vyšla šiesta kniha, do kín sa dostala o niečo menej očakávaná filmová adaptácia štvrtého dielu tejto ságy. Ako sme si už zvykli, s filmom prichádza aj hra a štvrté pokračovanie nebude v tomto smere výnimkou. Chlapci z EA dokonca vyhlasovali, že Ohnivá Čaša prinesie nový štýl hrania, bude určená staršiemu publiku a obecne trošku rozprúdi krv hernej série, ktorá prešľapuje na mieste. Podarilo sa im to???

Minulý rok bol pre „Potterofilov“ požehnaním. Konečne vyšla šiesta kniha, do kín sa dostala o niečo menej očakávaná filmová adaptácia štvrtého dielu tejto ságy. Ako sme si už zvykli, s filmom prichádza aj hra a štvrté pokračovanie nebude v tomto smere výnimkou. Chlapci z EA dokonca vyhlasovali, že Ohnivá Čaša prinesie nový štýl hrania, bude určená staršiemu publiku a obecne trošku rozprúdi krv hernej série, ktorá prešľapuje na mieste. Podarilo sa im to???


Opakovanie je matka múdrosti, tak sa spoločne pozrime na históriu herných dobrodružstiev okuliarnatého čarodejníka. 1. diel Harryho Pottera s podtitulom Kámen mudrcu ponúkol hráčom plošinovku so všetkými jej aspektmi – skákanie, súboj s príšerami, zbieranie fazuliek a iných vecí. Nasledovala Tajomná komnata, ktorá bola v podstate rovnaká ako titulná hra. Zopár noviniek priniesol až Vězeň z Azkabanu (citujem názov z obalu hry, u nás vyšla CZ verzia) – najvýraznejšou bol fakt, že hráč ovládal okrem Harryho aj jeho dvoch „spolubojovníkov“ – Rona a Hermionu, avšak iba počas určitých levelov. Princíp hry však ostal nezmenený.

#pic1#

Návrat vo veľkom štýle?

Už demo Ohnivej čaše nám dalo možnosť vytvoriť si názor na nové pojatie hry. Tá sa zmenila z plošinovky na akčnejšiu hru typu Pán Prsteňov: Návrat kráľa. Rovnaká kamera, rovnaký štýl hry, iné prostredie, iná licencia a veci s tým spojené. Tak by sa v skratke dala porovnať táto dvojica. Izometrická kamera sleduje pohyb trojice hrdinov, ktorí bojujú, kúzlia a zbierajú fazulky. Harry & spol. zabudli skákať, avšak v škole nespali a naučili sa nové kúzla. Celkovo kúzlenie je teraz prepracovanejšie. Zásluhu na tom má najmä fakt, že čarovaniu sú priradené tri klávesy, každá s iným účinkom. Máme tu kúzlo, ktoré priťahuje všetky predmety v blízkosti, útočné kúzlo a posledné hmm... špeciálne. V podstate má dve funkcie – používa sa na interakciu s prostredím (dvíhanie kamenných blokov, pritiahnutie mostu...) a v boji podľa druhu nepriateľa a situácie v ktorej sa nachádza ho môže pritiahnuť, zdvihnúť prípadne uhasiť (napr. pri ohnivých salamandroch). Následnou kombináciou s útočným kúzlom tak vznikajú rôzne kúzla, ktorých celkový počet je cca 12. Pre lepšie pochopenie uvediem príklad – v súboji s čímsi, čo vyzerá ako jašterica, môžu nastať tri prípady: zabitie len útočným kúzlom, levitácia príšery a použitie útočného kúzla, omráčenie jašterice, následná levitácia a dokončenie súboja útočným kúzlom. Všetky spôsoby sú praktizované viac-menej rovnako avšak prezentujú rôzne kúzla, práve v tom je dôležitý stav v akom sa nepriateľ nachádza, či už je to premena kreatúry na sliepku, jej nafúknutie, alebo jednoduché zničenie len za použitia akčnej klávesy. Používanie mágie už nie je samoúčelné, pretože autori do hry implementovali prvky RPG. Každé kúzlo predstavuje stupnica, ktorá, keď ho hráč používa, sa dopåňa a hráč získava skúsenosti až pokiaľ nie je stupnica plná. V momente ako sa naplní, bude dané kúzlo ohodnotené titulom „Mastered“ a hráč v záujme získavania XP musí používať iné kúzla. Skúsenosti následne spôsobujú zvyšovanie levelu a s tým spojené odomykanie kartičiek. Tie v novom diely nemajú len vizuálnu funkciu, ale obsahujú rôzne vylepšenia, či už to je zvýšenie zdravia, alebo mocnejšie kúzla. Každá postava môže mať v jeden moment najviac tri aktívne kartičky, ktoré sa priraďujú pred vstupom do lokácie. Taktiež treba poznamenať, že oproti minulým dielom sú teraz na kartičkách vyobrazené momentky z filmu.

#pic2#

Hra, podobne ako demo, začína pri oslavách v metlobalovom tábore, ktoré však preruší útok smrťožrútov. Po úspešnom zvládnutí misie v tábore, ktorá slúži ako tutoriál, nás čakajú dve hodiny Obrany proti čiernej mágii. Ďalšie 4 úrovne nás zavedú do vonkajších priestorov hradu, Zakázaného lesa, kúpeľne prefektov a do skleníku. 3 turnajové úlohy rovnako ako aj záverečná konfrontácia s tým, koho netreba menovať, sú do hry tiež implementované. Oproti predchádzajúcim hrám chýba možnosť voľného pohybu po hrade medzi jednotlivými misiami. Tie si teraz hráč vyberá rovno v menu hry. Práve počet levelov predstavuje najväčší zápor hry, pretože sú malé a jedno dokončenie všetkých úrovní zaberie tak 3 – 5 hodín hrania. Tento fakt si uvedomili aj vývojári a tak do hry implementovali systém štítov. Ten funguje tak, že hráč musí nazbierať určitý počet štítov, aby sa mu odomkla ďalšia úroveň, pričom, keď hráč zoberie štít, level sa skončí. Suma sumárum, hráč bude hrať stále dokola tie isté lokácie, pretože štítov býva tak 8-10 v jednej časti. Našťastie sa táto taktika týka len 4 úrovní. Ďalšie zvýšenie hernej doby autori docielili bonusovými úlohami typu „nájdi miznúcu kartu“, „nájdi 5 gargoylov“ atd.. Ďalším záporom je počet nepriateľov, ktorý sa zastal na čísle 5. Máme tu nejaké jašterice, potom drevených panákov, ktorí mi pripomínali Pinocchia, ohnivých salamandrov a ďalšie známe príšerky. Hranie teda bude v neskorších fázach dosť stereotypné – lokácie sa opakujú, v nich sa opakujú nepriatelia, ktorí sa ešte dokonca objavujú vždy(!) na rovnakom mieste. Určité oživenie možno dosiahnuť zavolaním kamaráta/ky a následnou spoločnou hrou. Tzv. kooperativná hra patrí medzi najväčšie plusy nového Pottera. Druhý a tretí hráč sa môže hocikedy zapojiť do hry a spolu môžete prekonávať nástrahy jednotlivých úrovní. Rovnako je dostupná možnosť kedykoľvek sa odpojiť. Ešte by som rád spomenul, že hráč môže ovládať kohokoľvek z trojice. Výber prebieha pred misiou a počas nej je nemenný. Veľká trojka chodí stále spolu, a v prípade, že hrá len jeden hráč, ostatných dvoch ovláda počítač. A veru bohvieako mu to nejde. Postavy ovládané AI zaostávajú, čo je však ešte horšie v boji mnohokrát robia divné veci. Hlavne keď chce hráč trénovať určité kúzlo je hrať s AI utrpenie. Nie je ničím neobyčajným, keď hráč použije špeciálne kúzlo, príšera je bezbranná, teda pripraví ostatným dvom pôdu na záverečný útok, lenže tí medzičasom urobili to isté ďalším nepriateľom. To potom musí hráč prerušiť činnosť, zničiť kreatúry, s ktorými sa hrali počítačom riadení spolubojovníci a nakoniec sa vrátiť na svoj piesoček. Preto vás upozorňujem – keď nemáte s kým hrať, pripravte si nervy na všetko.

#pic3#

Čo sa týka technického spracovania, nesie sa v podobnom rozporuplnom duchu ako celá hra. Grafika je uchádzajúca, určite veľký pokrok oproti tretiemu dielu (postavy sa konečne podobajú na hercov), avšak je zarážajúce, že sa vôbec nedá nastaviť. Je až groteskné, že JEDINÁ voľba, ktorá sa nachádza v možnosti OPTIONS je zapnutie/vypnutie titulkov. Mne osobne hra bežala v 800x600, neviem, či beží na každom počítači tak, alebo sa automaticky nastavuje podľa sily stroja. Určite treba vyzdvihnúť spracovanie kúziel, ktoré je na vysokej úrovni. Radosť sa dívať na karneval farieb pri hektickom kúzlení. Dabingu sa zhostili herci a tak počas hrania na vás budú hovoriť známe hlasy. Hudba sa mi nezdá moc prierazná, jemne v pozadí dokresľuje atmosféru a počas hry som ju ani moc nevnímal.

#pic4#

Celkové zhrnutie bude zložité. Na jednej strane máme zábavný herný systém, provizórne RPG prvky, v opozícii je však zlá AI, malý počet levelov v kombinácii s ich neustálym opakovaním (to sa týka 4 lokácii, do tábora + na hodiny obrany proti čiernej mágii sa nedá vrátiť) robia z hry v určitých momentoch stereotypnú nudu. Pokiaľ však budú autori pokračovať v nastolenom trende a päťku dopracujú, hlavne čo sa týka počtu úrovní, odstránia ubíjajúci systém štítov, máme sa na čo tešiť. Teraz sa však nedá svietiť. Máme produkt predávaný za plnú cenu, a preto k nemu treba tak pristupovať.

#aut#

#tab#


Zdroj: gamesweb

JC
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 8.5 / 10
(Hodnotení: 2)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012