01.09.2005 00:42, martin, Komentárov: 0
Starsky and Hutch

Starsky and Hutch

V sedemdesiatych rokoch bežal v amerike populárny seriál Starsky and Hutch. U nás bol vtedy tvrdý komunizmus a o podobnom seriále sa nám mohlo len a len snívať, preto u nás nie je veľmi populárny. Napriek tomu je dobrým námetom na jednoduchú akčnú hru, čo využila firma Minds Eye Productions a vytvorila akčnú hru, kde hlavnú úlohu hrajú autá, zbrane a, samozrejme, dvaja protagonisti seriálu.

V hre sa teda vžívate do role Starskyho a Hutcha a plníte misie, ktoré sú priamo inšpirované filmovým scenárom. Hra je úplne lineárna a hráčovi neponúka žiadne možnosti na rozhodovanie kam ísť a čo robiť. Jednoducho spustíte misiu, prečítate si krátky briefing a razom ste hodení do akcie. V nej ovládate červený Ford Torino (ale neskôr aj iné vozy) a vašou úlohou je zatýkať zloduchov (úplným zničením ich auta), ochraňovať svedkov, sledovať autá a...tým vlastne náplň misií končí. Pravdou je, že je to pomerne malý výber, ale treba si uvedomiť, že bez možnosti vystúpiť z auta v oblasti dizajnu misií veľa vody nenamútite. Navyše čo autori odobrali na rozmanitosti úloh, to pridali na rozmanitosti ich priebehu. V celkom osemnástich misiách (tri série po šesť misií) si teda zašoférujete množstvo áut, prejdete za plnej premávky celým mestom Bay City, vyskúšate si veľa skokov a adrenalínových momentov a v priestore medzi misiami uvidíte 36 animácií dokresľujúcich dej. Znie to síce ako vystrihnuté z reklamy, ale taká skutočnosť naozaj je. A to práve vďaka geniálnemu systému bonusov a sledovanosti. Sledovanosť tu supluje časový limit. Na začiatku máte cca 100 bodov a z nich cca každú polsekundu jeden ubudne. To by vám samozrejme na splnenie misie nestačilo a preto vám hra dáva množstvo možností, ako túto sledovanosť dopåňať. Základom je zostrelovanie ikoniek sledovanosti, ktoré pridajú trochu bodov. Ďalšou možnosťou je prevádzanie nebezpečných a divácky pútavých skokov či prejazdov. Body tiež pridávajú zásahy zbraňou do naháňaného vozidla a tiež jeho efektné blokovanie a ničenie nárazmi. Na oplátku je vaše vozidlo v podstate nezničiteľné, i keď sa po nárazoch viditeľne poškodzuje. Každá misia tiež ponúka sekundárnu úlohu, napríklad zničenie daného počtu krabíc, preskočenie určitého množstva prepravných vozidiel a pod. Ich úspešné splnenie sprístupňuje takzvané TV Špeciály. Hra tiež sleduje maximálne skóre sledovanosti, od ktorého sa odvíja výsledná medaila, ktorú po prejdení misie získate. Na otvorenie ďalšej epizódy musíte mať potrebný počet medailí.

Spomínal som tu aj bonusy a preto ich trochu rozvediem. Všade po meste sa povaľuje množstvo ikoniek, ktoré po zostrelení ponúknu dočasný efekt. Nájdete tu obligátne zrýchlenie, zapnutie majáku (odstaví premávku), zlepšenie prilnavosti kolies, zdvojnásobenie bodového zisku, zdvojnásobenie účinkov zbrane a niektoré iné. Zvláštnu úlohu tu hrá hviezda, po ktorej zostrelení sa spustí špeciálna predpripravená udalosť, napríklad sa zavrú závory a pustia vlak, žeriav spustí na zem ťažké prepravné kontajnery, pustí na scénu obrovský kamión a podobne. Pri ich správnom načasovaní môžte spôsobiť súperom nemalé škody. Ďalšie špeciálne bonusy sú napríklad kľúče (odomknú tajné vozidlo), huggy žetóny (sprístupňujú herné bonusy) alebo aj účinnejšie zbrane s obmedzeným strelivom. V meste sa ďalej nachádzajú aj ľudia, ktorých ohrozovanie vám sledovanosť (paradoxne) zníži, to isté platí pre nárazy do budov a civilných áut. Využívať môžte aj rôzne plošiny na skákanie, výbušné barely a aj rôzne skratky.

Osemnásť misií sa môže zdať málo a veru že ich po pár hodinkách pohodového hrania aj zdoláte, keďže obtiažnosť sa drží pomerne nízko. Preto hra ponúka aj zopár ďalších možností na jazdenie. Jednak je to režim voľná jazda, kedy môžte nerušene prezkúmavať mesto, i keď tu nie je ani zďaleka toľko možností na vybláznenie sa ako napríklad v GTA. Ďalej sú to spomínané TV Špeciály, kde nájdete závody po meste cez checkpointy s ďalšími tromi súpermi, strelecké závody a špeciálne kaskadérske závody. Ak vás zaujíma aj pozadie seriálu, môžte zavítať aj do sekcie Skrinka, kde je viacero materiálov, ktoré sa ho týkajú, napríklad fotogaléria zo seriálu, rozhovor s Huggy Bearom a ďalšie. Poslednou možnosťou zčasti nahradzujúcou chýbajúci multiplayer je režim, kedy sa strieľanie ovláda myšou a tak si môžte k hraniu pozvať aj kolegu, ktorý sa o strieľanie bude starať.

Grafické a audio spracovanie hry je dostačujúce, i keď len priemerné a nemôže sa rovnať ani GTA: SA, ktoré dnes ale už tiež nie je "top notch". Absolútne ma ale prekvapil fakt, že hra obsahuje aj profesionálny engine Havoc, ktorý sa stará o fyziku aj v takých hrách ako Half-Life 2! Vďaka nemu sa autá správajú naozaj reálne (na pomery arkády) a samozrejme aj všetky pohyblivé objekty v hre. Práve preto má akcia vždy spád a v pohybe vyzerá výborne.

Pri hodnotení zohľadňujem hlavne zaradenie hry a jej výbornú cenu. Neponúka toho tak veľa ako drahé AAA tituly, ale kvalitne pobaví a za cenu 299 Sk sa určite oplatí, samozrejme to však nie je nič pre stratégov 8D.

martin