RPM Tuning
Nitro, turbo, zdvihový objem, príľnavosť, nízkoprofilovky, chrómované devätnástky, spoilery, nasávače a vinyly. To je zopár pojmov, s ktorými sa človek stretne pri tuningu automobilov. Ak sú vám tieto pojmy známe, poteším vás. Stretnete sa s nimi aj pri hraní RPM Tuning-u.
Nitro, turbo, zdvihový objem, príľnavosť, nízkoprofilovky, chrómované devätnástky, spoilery, nasávače a vinyly. To je zopár pojmov, s ktorými sa človek stretne pri tuningu automobilov. Ak sú vám tieto pojmy známe, poteším vás. Stretnete sa s nimi aj pri hraní RPM Tuning-u. Že vám nič nehovoria? Nevadí, RPM Tuning sa dá hrať aj bez toho, aby ste ich poznali a možno sa o nich čosi dozviete.
Need for speed: Underground 1 nie však 2 odštartoval prienik stále populárnejšieho auto tuningu do oblasti počítačových hier. Auto tuning sa razom spropagoval miliónom ľudí a jeho popularita raketovo vzrástla (už aj u nás sa na cestách pohybuje dosť upravených áut). V šlapajách Need for speed-u 1 a už aj 2 sa vybralo niekoľko ďalších hier, medzi inými aj RPM Tuning.
#pic1#
Hneď v úvode treba poznamenať, že RPM Tuning je v „inej lige“ ako napríklad spomínaný Need for speed 1 a o to viac 2. Tieto hry sú z hľadiska nákladov na výrobu, a teda aj z hľadiska výslednej kvality neporovnateľné. Nechcem hneď v úvode RPM Tuning zhodiť, len by som vás chcel upozorniť na to, aby ste nečakali hru takej rozsiahlosti a komplexnosti ako je Need for speed 1 alebo nebodaj 2.
Keď už vieme, čo nemožno od RPM Tuning-u čakať, poďme si povedať, čo nám naopak ponúka. Celková myšlienka hry je spoločná s inými hrami tohto charakteru. Vašou úlohou je získať si rešpekt medzi priaznivcami rýchlych áut ale hlavne medzi účastníkmi ilegálnych cestných závodov, ktorí na svojich „vytúnených“ (skvelé slovo, rýdzo slovenské samozrejme) autách kraľujú uliciam. Jediný spôsob, ako to urobiť je kúpiť si auto, začať sa účastniť spomínaných ilegálnych závodov, pomaly „túniť“ svoje auto a zaraďovať sa medzi elitu.
Za týmto účelom je RPM Tuning vybavený režimom hry „Adventure“, kde hlavný hrdina (a hádajte, kto ním je) na ceste za nájdením svojho ukradnutého auta postupne preniká do tunerských (a veru aj iných) kruhov v meste Los Angeles. V režime adventure záčínate s čerstvo kúpeným (zúfalo) sériovým autom, bez kontaktov a známostí, bez peňazí a bez slávy. Ale ako to už v hrách býva, všetko sa to začne rýchlo meniť a udalosti naberú rýchly spád. Na ceste za svojím ukradnutým autom sa stretnete s kopou zaujímavých ľudí, absolvujete rôzne ilegálne závody a turnaje (či už v uliciach mesta, na priľahlých „okreskách“ alebo na štvrť míľových kusoch mimoriadne rovného a kvalitného asfaltu v populárnych závodoch „drag“ alias „sprint“). Postupne (ako budete sporiť peniažky a ako sa vám jednotlivé vylepšenia budú odomykať) budete vylepšovať svoje auto tak zvonka, ako aj zvnútra a k tomu všetkému sa vám do cesty ešte pripletie aj jedna sympatická kočka.
Okrem režimu „Adventure“ sa v RPM Tuning-u ešte nachádza aj režim „Tune & Race“ v ktorom si môžete kúpiť niektoré z ponúkaných áut, účastniť sa závodov podľa vlastného výberu a postupne „túniť“ svoju „káru“. Tento režim je vlastne skoro totožný s režimom „Adventure“, lenže neobsahuje príbeh a naopak obsahuje možnosť voľby nasledujúceho závodu. Pod „možnosťou voľby“ sa však rozumie len výber jedného zo závodov z režimu „Adventure“! Nastaviť sa nedá ani len počet kôl! Ďalším a posledným režimom hry je „Quick Race“, ktorý je presne ako režim „Tune & Race“, ale nemusíte „túniť“ auto, stačí si vybrať z ponuky už „vytúnených áut“. V režime „Quick Race“ je možné hrať vo dvojici systémom „split-screen“, ktorý hádam popisovať nemusím.
#pic2#
A to je všetko, nič viac sa v RPM Tuning-u robiť nedá. Režim „Adventure“ sa dá zvládnuť za 8-10 hodín čistého času. Obtiažnosť patrí k priemerným, a ak stále vybavujete svoje auto priebežne sa odomykajúcimi vylepšeniami, nie je problémom vyhrať každý závod na prvý pokus. Ozaj, keď už hovoríme o tých vylepšeniach. Ako som už spomínal, „káru“ môžete „túniť“ zvnúra aj zvonka. V štýle Need for speed: Underground 1 alebo aj 2 môžete auto „prikrášľovať“ športovými nárazníkmi, spoilermi, kapotami, peknými nálepkami (vinylmi). Slovo prikrášľovať som zámerne dal do úvodzoviek, lebo tak ako v NFS: Underground 1 a hlavne 2, aj v RPM Tuning-u platí, že čim drahší a „exkluzívnejší“ doplnok, tým strašnejší a ohyzdnejší je jeho tvar a tým viac „mrší“ celé auto. Čo je ešte horšie, v RPM Tuning-u závisia od voľby týchto vizuálnych vylepšení aj jazdné vlastnosti auta, a teda v konečnom dôsledku musíte jazdiť na aute vybavenom tými najškaredšími doplnkami, aj keď ich tam mať nechcete. Okrem estetickej časti sa samozrejme bude „túniť“ aj technická časť. Prevàtavanie motora, pridanie turba či nitra, tvrdé športové struny, lepšie pneumatiky či dokonca pohon 4x4... to všetko bude na zozname. A tak sa zo sériového auta postupne stane „superšport“ s viac ako 500 konskými silami. Čo sa celého tuning-u týka, dalo by sa to zhrnúť jednou vetou. Čakajte to isté ako v Need for speed-e: Underground 1 prípadne 2, len v oveľa menšom rozsahu a s menšou voľnosťou.
Dobre, o veciach okolo samotného závodu toho bolo povedaného už dosť. Je zopár vecí, ktoré som vynechal, ale nie su to žiadne prevratné veci hodné pozornosti. A okrem toho nerád v recenziách hovorím príliš konkrétne, kazí to potom zážitok z hry. Poďme sa ale pozrieť na to, ako sa v RPM Tuning-u jazdí, lebo to je to, čo budete robiť zo všetkého najviac.
RPM Tuning je hrou arkádovou, čo znamená, že sa nesnaží verne kopírovať správanie sa auta v reálnom živote, ale toto správanie je upravené tak, aby sa hra ľahko ovládala a dobre hrala. Je ťažko opísať dojem, ktorý človek má, keď RPM Tuning hrá, ťažko opísať čím sa správanie auta líší od reálneho auta. Ak RPM Tuning fyzikálnym modelom (ale aj grafikou) niečo pripomína, tak to je Midnight Club 2. Keďže Midnight Club 2 nie je až taký populárny a odhadujem, že ste ho skôr nehrali ako hrali, porovnám RPM Tuning s našim známym Need for speed-om: Underground 2 a možno aj 1. V RPM Tuning-u sa všetko deje „pomalšie“, človek nemá taký intenzívny pocit rýchlosti, autá sa do zákrut hrnú nižšími rýchlosťami, „menej ochotne“ a sú skôr nedotáčavé (aj tie zo zadným náhonom). Veľmi ľahko sa však s využitím ručnej brzdy nechajú presvedčiť na výborne kontrolovateľný „powerslide“ (pre tých, ktorých obzor je zúžený na sériu hier označených skratkou NFS – powerslide = drift) akého sa v Need for speed-e: Underground 1 a rovnako aj 2 dočkáte len v disciplíne „drift“.
Ak máte v aute motor neúmerne silný k pneumatikám, ľahko dostanete v zákrute pretáčavý šmyk. Ak silno vrazíte do prekážky, auto zastane až „na nulu“ čo spôsobí celkom slušné zdržanie (na rozdiel od oboch Need for speed-ov: Underground, kde sa „opieraním“ o vonkajšie steny v zákrutách dá získať). Celkovo mám teda pocit, že RPM Tuning je o chlp bližšie k realite ako Need for speed: Underground 1 a zároveň 2. Zďaleka však nečakajte niečo tak reálne ako Richard Burns Rally alebo GTR. RPM Tuning je spravený tak, aby sa jednoducho hral a aby každý mal po chvilke tréningu pocit, že šoféruje ako majster sveta.
#pic3#
Za mimoriadne prospešný považujem fakt, že na rozdiel od napríklad Need for speed: Underground-ov (tentoraz oboch rovnako) sa v RPM Tuning-u dá odpútať od protivníkov a vytvoriť si ľubovolne veľký náskok. Kto hral Need for speed: Underground 1 či 2 veľmi dobre vie, že potom, čo sa dostal na prvú pozíciu, jeho protivníci „záhadne“ zrýchlili a nebolo možné sa ich striasť. Áno, zvyšuje to napätie celého závodu, ale zároveň vás to poriadne vytáča, najmä ak v poslednej zákrute niekoľkominútového závodu urobíte drobnú chybu a môžete ísť odznova. Osobne by som bol za to, aby sa sila protivníkov dala nastaviť a bola nemenná vzhľadom na vašu aktuálnu pozíciu (Mercedes Benz World Racing, GTR, ...). V RPM Tuning-u je síce nemenná, len keby sa dala nastaviť...
Celkovo sa mi RPM Tuning páčil. Rozhodne ponúkol viac, ako som za cenu 179 Sk (áno, iba toľko stojí) čakal. Nemôže sa však hrať na Need for speed: Underground 2 a ani 1, dokonca zaostáva aj za Midnight Club-om 2. Hlavným nedostatkom je fakt, že po prejdení režimu „Adventure“ už „nie je čo robiť“, hra obsahuje síce celkom rozľahlé mesto, ale trate sú predvolené a je ich málo. Rovnako málo je aj áut a skladieb, ktoré hrajú pri závode. Nedostatkom môže byť aj menej zaujímavá a detailná grafika, mne osobne sa však celkom páčila (vezmúc do úvahy cenu 179 Sk). Až absurdný je manuál písaný nezmyselným jazykom podobným češtine s kopou faktických aj gramatických chýb. Za všetky chyby spomeniem nasledovnú požiadavku na procesor: „800Ghz alebo rýchlejší“. To si ešte počkáme. K pozitívam patrí dobrá hrateľnosť, jednoduché ovládanie, pekná hudba v hlavnom menu !, radosť z tuningu a závodenia.
#tab#
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|