09.07.2005 00:42, Cobra, Komentárov: 0

A4Tech NB-30

Ovládať Windows bez myši, to je masochizmus. To vie asi každý. Ovládať Windows s „guličkovou“ myšou je zastaralé. Ovládať Windows optickou myšou je bežná vec. Ovládať Windows bezdrôtovou myšou je In! In však nie je stála potreba meniť batérie v takejto myške. Prečítajte si recenziu na hlodavca, ktorý nepotrebuje žiadne batérie!

Ovládať Windows bez myši, to je masochizmus. To vie asi každý. Ovládať Windows s „guličkovou“ myšou je zastaralé. Ovládať Windows optickou myšou je bežná vec. Ovládať Windows bezdrôtovou myšou je In! In však nie je stála potreba meniť batérie v takejto myške. Dobre, existujú aj také, ktoré sa cez noc môžu dobíjať, no aj to nie je najpohodlnejšie riešenie a ich cena je často pre obyčajného človeka nepríjemná. A čo takto bezdrôtová, optická krysa, ktorá nepotrebuje pre svoje fungovanie batérie, jej design je na úrovni a jej cena neprekročí 700 korún?

Presne takýto kúsok leží teraz na mojom pracovnom stole a som s ním spokojný. Nesie označenie A4techNB-30 a je to revolučná myš. Do oka vám isto padne vďaka svojmu designu. Vrchná časť má striebornú farbu, boky, smerové koliesko a spodok sú vyrobené z červeného, priehľadného plastu. Ak sa s myšou pracuje, vyžaruje príjemné, červené svetlo a v noci doslova svieti. Jedným slovom efektné. Súčasťou balenia okrem myši a manuálu je aj špeciálna, na môj vkus však trochu malá podložka. Táto podložka sa cez USB pripojí k PC, myš sa na ňu položí a môžete ju veselo používať. Takže nakoniec úplne bezdrôtová nie je, ale inak by ani nemohla fungovať. Práve táto podložka je veľmi dôležitá, lebo iba na nej testovaná myš funguje. Systém pracuje na princípe elektromagnetickej indukcie, ktorú podložka „vyžaruje“. Podložka je teda akýsi vysielač a myš prijímač. Zabudnite na batérie, podložka si berie svoju energiu z PC. Inštalácia je veľmi jednoduchá. Zapojíte podložku do PC, položíte na ňu myš, počkáte kým ju systém rozpozná, nainštaluje a môžete okamžite pracovať. Nebudete potrebovať žiadne zdåhavé inštalácie z CD, reštart systému, nič. Smolu budú mať však užívatelia stále rozšíreného Windows 98. Tu si s myšou ani neškrtnete.

Všetky novšie verzie však podporované sú, vrátane paskvilu Windows ME. Ako sa s myšou pracuje? Skvele. Kým som ju nezačal testovať používal som starú, optickú myš od Microsoftu. Vyhovovala my a nemal som s ňou žiadne problémy. No až po vyskúšaní A4techNB-30 som zistil, aká bola moja stará myš pomalá a nepresná. Pohyb je absolútne plynulý a rýchly, až si na to človek musí zvykať. Žiadne zasekávanie sa a u optických myšiek obľúbené skákanie kurzoru v inej časti obrazovky ako ste chceli. Môj počiatočný skepticizmus voči tomuto zariadeniu okamžite opadol. Vo Windows pracovala absolútne bez problémov, pohotovo a presne, nemám žiadne výhrady. V hrách sa už situácia mení. Teda, aby som to uviedol na správnu mieru. Ak nie ste fanatický hráč CS 1.6, UT 2004 a pri hraní nestrávite podstatnú časť dňa bude vám táto myš vyhovovať aj vo svete hier. Ja osobne som ju testoval na GTA San Andreas a k pohodovému hraniu mi nechýbalo nič. Myš bola presná, reakcia rýchla, dokonca by som povedal, že herný zážitok bol oveľa lepší ako pri hraní s mojou starou myšou. Druhou testovanou hrou, bol starší kúsok Star Trek Elite Force 2. V multyplayer besnení som už narazil na menšie problémy. Ani nie tak v rýchlosti a presnosti, ale už som to spomínal, vo veľkosti podložky. Je proste menšia ako klasické podložky. A tak sa často stane, že ak spravíte prudký pohyb, čo pri takýchto hrách nie je nič výnimočné, myš proste skončí mimo podložky a je to „ v háji“. Aj keď myš okamžite dáte naspäť na podložku chvíľu jej to potrvá, kým zase začne fungovať. Neviem čím to je, ale je to veľmi nepríjemná vlastnosť. Ak ste fanatickým hráčom rozhodne na túto myš zabudnite a zaobstarajte si niečo lepšie a samozrejme aj drahšie. Ďalšou nevýhodou, hlavne pre mužov je veľkosť tejto myšky. Kto má väčšiu ruku si bude musieť na ňu dosť dlho zvykať. Naopak pre ženskú ruku je ako stvorená.

Výsledok je jasný. Design, presnosť, rýchle reakcie, unikátny systém bez potreby dokupovania batérií hovorí jednoznačne v jej prospech. Menšie rozmery myši a podložky, absencia podpory Windows 98, trošku hrubý pohyb smerového kolieska, nepríjemne dlhý „black out“ ak sa vám nejakým spôsobom zošmykne s podložky sú jasné negatíva. Ak však používate počítač hlavne na prácu, relaxačné hranie hier a chcete aby mám každý závidel zaujímavú „bezdrôtovú“ myš, 691 Sk s DPH naozaj nie je za tento kúsok veľa.

Cobra