Diskusia

Vďaka ti, Call of Duty!

Vďaka ti, Call of Duty!

Prečo je táto séria hodná nášho uznania a trvalého zápisu do historických análov?


Pridať komentár
Všetky príspevky
WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 09:00
chinaski...COD: Black Ops považujem za najatmosférickejšiíu FPS poslednej dekády... Boris to nemyslis vazne? Preboha co povazujes za dekadu?
Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 09:21
BladeVo svojom pod-zanri casual FPSiek urcite. Dekada je 10 rokov :).
Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 09:59
chinaskiMetro 2033, Singularity, Halo Reach su podla mna v tej istej kategorii a to su len hry co ma napadli za posledny rok. Tie maju urcite lepsiu atmosferu (Este s Halo by si ma mozno ukecal ale dvojica predtym stopercentne). Netvrdim, ze je Black Ops lepsie vyladene a kvalitnejsie spracovane (hlavne voci Metru 2033) ale atmosferu mu moze len zavidiet.
Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 12:19
BladeTak to si si ich zial, zle zaradil ;). CI tebe sa zda ze Metro je rovnako pristupne masam, ako CoD? Alebo take Halo Reach... neviem ale mne ta hra pride o dost narocnejsia, nez seria CoD. Skratka, nemyl si dojmy z pojmami a pozorne si este raz precitaj clanok - v nom totizto rozoberam seriu COD z hladiska jej "casualovosti". Este raz opakujem, Black Ops je pre mna najatmosferickojsou FPSkou vo svojej kategorii - teda kategorii, kde spada napriklad seria Resistance ci nedavny Homefront. Lebo ked ty si ku Call of Duty prirovnal Metro ci Halo, tak to potom mozme ku Call of Duty rovno prirovnat aj Deus Ex: Human Revolution. A to skratka logiku nedava. Neda sa porovnavat hrusky s jablkami.
Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 14:38
chinaskiNeviem, delit zaner FPS na casual a necasual sa mi zda uz len ospravedlnenie si toho, aby som mohol dat CoD vysoke hodnotenie. Navyse ak teda za casual hry povazujeme koridorovky ktore si napisal tak si trufam povedat ze minimalne Resistance alebo aj Killzone su co sa tyka atmosfery na tom lepsie ako CoD Black Ops. Ja sa ani netajim tym, ze som voci CoD zaujaty, pretoze si myslim, ze kazi trh s FPS a vedie ho do uplne slepej ulicky ale dokazem pochopit, ze niekoho to bavi, navyse multiplayer MW2 chytil aj mna. Ale proste s tym najatmosferickejsim casual FPSkom nesuhlasim a suhlasit nikdy nebudem. To je degradacia ostatnych hier, ktore sa aspon tvaria ze singleplayer nie je len privesok k multaku.
Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 14:46
BladeVsak v pohode, ja ti tvoj nazor neberiem. Ale zeby to bola degradacia inych hier.. nie si tak trosku predpojaty? Aha ved jasne, sam pises ze si zaujaty. Tam uz ani netreba nic ine dodavat.
Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 14:59
BladeVidis, ty si presne ten typ hc hraca ktory ked vidi co i len kusok pozitivneho na margo CoD, uz mu stupa tlak. A pritom sa stavim, ze ked vysiel prvy diel, tak si ho zral tak ako v danej dobe kazdy. Aspon ja nepoznam v okoli ziadneho hraca, ktory by nemal rad prveho CoD.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 15:09
chinaskiNielen prvy, ale aj druhy diel ma bavil a zabavil som sa aj pri prvom Modern Warfare. Ale vzdy som mal viac rad Medal of Honor. Som HC hrac, ale viem objektivne zhodnotit prinos kazdej hry. Na poli multiplayeru je CoD co sa tyka inovatora svetelne roky pred konkurenciou. ale ostatne veci co tvrdis nie su pravdive.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 15:15
BladeNoo, tak ked ta bavil Medal a prve diely Call of Duty, preco ta nebavia aj tie nove? Ved si toho nazoru, ze sa ta seria nepohla dalej a ze ostala v slepej ulicke.. tak kde sa stal zlom ze ta to prestalo bavit? Lebo mna ked nieco bavi, nejaky zaner.. tak ho len tak z cista jasna neopustim. A prosim ta pripomen mi, ktore veci su nepravdive... lebo vies, to ze ty ako HC gamer mas nejake vedomosti este neznamena, ze ich mala aj masa novo-vzniknutých hráčov, teda ludi, ktori sa k hram dostali az s prichodom novej ery konzol.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 15:23
chinaskiZlom nastal prave v tom, ze ta seria zaspala, nicim sa nevyvijala a nicim sa ani nevyvija (myslim single samozrejme). Prvy diel bol vtedy zaujimavy, bolo tu toho malo podobneho. Druhy diel ma bavil zasadenim, ale uz varil z vody. Modern Warfare ma bavilo lebo to bol po Black Hawk Down jeden z mala zastupcov zanru modernej vojny. Ale potom zasa koniec vyvoja a len dalsie varenie z vody. Keby si napisal ze Vdaka Ti CoD za sucasny obraz MP v hrach ani neceknem, ale to co mu prisudzujes ty (autoheal, quicktime eventy) to nie je pravda.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 15:31
BladeEste raz sa ta spytam - cital si ten clanok? Kde tvrdim, ze tie veci vynasla seria Call of Duty?? Ja len pisem ze ona vdaka svojej popularite ich presadila tak, ze sa zacali masovo pouzivat aj v inych hrach. Punktum. Nie je o com, nikde som nenapisal ze CoD priamo vdacime za spominane ficury - nikde.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 15:32
chinaskiA ja ti len vravim, ze za to, ze sa rozmohli moze portovanie na konzoly, nie CoD. Tie veci by tu boli aj bez toho.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 15:37
BladePortovanie ale coho? Lebo vyjadrovat sa vseobecne je naozaj jednoduche - ale portovanie coho? No predsa Call of Duty. A preco Call of Duty? Lebo bola popularna. Si myslis ze keby portovali nejaky neznamy titul bez poriadnej hrackej zakladne a bez potenciamu, lamali by si s user-friendly ovladanim nejako hlavu? Pochybujem. Prave to meno tej znacky sposobilo, ze sa tie herne mechanizmy rozsirili. A to ci by tu tie veci boli aj bez toho.. jasne, to mozme povedat o hocicom ked uz sa to stalo. Aj mouselook bol pred prichodom Future Shocku vec absolutne nerealna a hla.. dnes je to neoddelitelna sucast FPSiek. Vyvoj sa mohol uberat kludne inym smerom, to nikdy nevies.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 15:48
chinaskiBlade sorry ale pozri si ako dopadli prve porty CoD na konzoly. Ci to boli hity alebo prepadaky a tiez mali tebou spominane veci. Ovela vacsim priekopnikom ako CoD je na konzolach Halo a ver mi nemam ho o moc radsej ako CoD. Activision zachranilo len to ze preniesli konflikt v case na moderne bojisko. Nic viac a to tu tie principy o ktorych sa bavime davno fungovali. CoD je na nich vystavane, a su jej poznavacim znamenim, ale napisat, ze tej serii mame za ne vdacit je mylne, podla mojho nazoru.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 15:58
BladeHalo a priekopnikom? Kolko sa predalo povodnych Xboxov dokopy? Kolko sa predalo PSdvojek? Kde bolo dostupne Halo? Len na Xboxoch (a PC). Kde boli dostupne Call of Duty konzolove mutacie? Aj na Xku, aj na PS2, aj na PC. Takze ktora znacka mala vacsi odbyt a viac potencialnych kupujucich? To su proste cisla a cisla ta nepustia.. tak ako tie iste cisla nepustia Acitivision, ktory si bol velmi dobre vedomy, ze seria Call of Duty je zlate tela a tak ho "pretlacal" kde sa dalo. A to je aj dovod, preco ju mozem smelo oznacit za priekonika vo veci spominanych hernych ficur. Lebo tieto funkcie priniesla najvacsiemu poctu hracov, cim ich bez problemovo a sirokospektralne presadila na trhu. Nikde som nepisal ze ich vynasla, iba pisem, ze jej vdacime zato, ze ich vo svete presadila. Lebo samotnemu Halo by sa to urcite nepodarilo. Na to totižto nie je dostatočne mainstreamovým. A okrem toho, nebavime sa len o konzolach, ale o sfere herneho biznisu ako celku.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: WTF? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 16:05
Bladev podstate je zbytocne pokracovat v tejto debate - zaujatemu CoD haterovi to skratka nema vyznam vysvetlovat. Sam hodnotim Black Ops na urovni 7/10 pretoze az na tu fantasticku atmosferu mi ta hra prisla prilis automatizovanou.. ale uzil som si ju fakt ako mal ktoru inu - again, vdaka atmoske. Simple. A kedze spominane ficury su v radoch mainstreamu automaticky spajane s fenomenom Call of Duty, je nad slnko jasne, ze mnoho z hracov sa k nim dostalo prave prostrednictvom tejto serie. Neviem co je na tom nepochopitelne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 18:18
chinaskiPrvykrat s tebou dnes suhlasim :) nema zmysel pokracovat. Kazda doba ma svojho Buddy Hollyho a Elvisa Presleyho...
mm? reagovať
Pridal: Blacky, 19.09.2011 14:38
Blackynie je tak davno co som tu cital o brutalnom nadhodnocovani serie Call of Duty a teraz zase toto? ...ako pisal chinaski WTF?
Re: mm? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 14:48
BladeLudia, zabudli ste pozorne citat - vynasam niekde seriu CoD do nebies? Iba pisem, ze nam priniesla mnoho inovativnych hernych prvkov a ze preto ju netreba hned hadzat medzi herne odpady. To ze ma pre mna Black Ops vynikajucu atmosferu este neznamena, ze je to aj rovnako bombasticka hra... kopec hier malo super atmosferu ale hratelnost, ktora nestala ani za staru backoru. Takze do buducna si laskavo pozorne prestudujte text, lebo potom to vyzera ze ste si precitali len prvu vetu a uz tu penite.
Re: Re: mm? reagovať
Pridal: Blacky, 19.09.2011 14:53
Blackyja som samozrejme cital cely text a nepenim neboj :) len az teraz som si uvedomil ze si rozpraval hlavne o atmosfere a nie o hratelnosti ...
Re: Re: Re: mm? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 14:56
BladeVidis? Ja v texte nikde netvrdim ze CoD je z hladiska hratelnosti king, ja nikde nerozoberam kvalitu serie - iba dovody, preco sa presadila a co nam priniesla. Napr. typickym prikladom atmosferickej ale nezabavnej hry nech je napr. seria Killzone. Ta ma aj napriek solidnej vojnovej atmosfere neskutocne nudila. CoD Black Ops je casualovka a tak aj k nej treba pristupovat... nic viac ani nic menej.
Re: Re: Re: Re: mm? reagovať
Pridal: chinaski, 19.09.2011 15:06
chinaskiJa som text samozrejme cital tiez a nesuhlasim s nim, tu atmosferickost som len vypichol. Tiez nepenim, len si myslim, ze to co Ty tu prisudzujes serii CoD bola skor nutnost preportovania FPS na konzoly. (vid napr auto health, co je mimochodom vymysel serie Halo), rovnako tak quicktime eventy, checkpointy atd. CoD sa so vsetkym tymto dostala tiez do slepej ulicky odkial vybocila az tym, ze zachytila vlnu "moderneho boja". Ano som zaujaty, ale to mi nebrani pozriet sa na situaciu objektivnym okom. Tie veci co pises by tu boli, ci by tu bola seria CoD, alebo nie.
Re: Re: Re: Re: Re: mm? reagovať
Pridal: Blade, 19.09.2011 15:09
BladeO tom mozeme polemizovat ze co by tu bolo a nebolo.. faktom ale je, ze masivne to rozsirila prave seria Call of Duty. A co sa tyka tej "nutnosti" preportovania - to je holt evolucia, ci sa ti to paci alebo nie. Zatial sa ale zda, ze sa to ludom paci a kuvikaju len ludia, ktorí si nevedia zvyknut na to, ze uz nie sme v 90-tych rokoch. A sorry ale ked si zaujaty, ako sa mozes pozret na situaciu objektivnym okom?
som si nevsimol reagovať
Pridal: MickTheMage, 01.10.2011 18:56
MickTheMageAch, az teraz som spozoroval tento clanok (finisujem pdf-ko) a tato seria je skutocne hodna analu...to je presne miesto kam patri. Hlavne vdaka srackovym hram ako Black Ops - co je absolutne dno FPS zanru. Tam jednoducho nie je miesto na debatu. Je to zla, zla hra so vsetkym co k tomu patri. A podla prvych zaberov sa bude MW3 snazit toto dno prerazit :)
Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012