True Crime
Presne v pravý čas prišla záchrana. Už som si myslel, že budem musieť čakať až do októbra na vidanie GTA: San Andreas, aby som utíšil hlad po hre takého žánru. Naštastie ma Win v pravej chvíli zachránil a pridelil mi na recenziu hru True Crime: Streets of L.A. (TCSOLA). Nesmierne som sa potešil, na takú hru som predsa čakal. Na druhej strane sa ma však zhostili pochybnosti – je TCSOLA hra schopná konkurovať výbornej sérii GTA? Odpoveď sa dozviete v ďalších odstavcoch.
Presne v pravý čas prišla záchrana. Už som si myslel, že budem musieť čakať až do októbra na vidanie GTA: San Andreas, aby som utíšil hlad po hre takého žánru. Naštastie ma Win v pravej chvíli zachránil a pridelil mi na recenziu hru True Crime: Streets of L.A. (TCSOLA). Nesmierne som sa potešil, na takú hru som predsa čakal. Na druhej strane sa ma však zhostili pochybnosti – je TCSOLA hra schopná konkurovať výbornej sérii GTA? Odpoveď sa dozviete v ďalších odstavcoch.
#pic1#
Po zdåhavej „štvorcédečkovej“ inštalácii som rýchlo nakonfiguroval grafiku, zvuk a klávesnicu a rýchlo som „odpálil“ novú hru. Vyskočilo na mňa nie veľmi presvedčivé intro. Po intre som sa vrhol na svoju prvú úlohu. Zhrozený som zistil, že tá nesympatická grafika z intra pretrváva v rovnako nízkej kvalite aj v hre. Teraz som prilial benzín do ohňa, ktorý sa už okolo grafiky TCSOLA rozpútal. Niektorí tvrdia, že je otrasná, iní tvrdia, že nie je zlá. A aj keď viem, že tým, čo som tu napísal, môžem vyprovokovať ďalšiu búrlivú diskusiu, musím si stáť za tým, že grafika TCSOLA je podpriemerná.
Treba si uvedomiť, že TCSOLA beží na rovnakom engine ako GTA: Vice City. To, či GTA:Vice City vyzerá dobre, alebo nie je na inú recenziu, dôležité je, že TCSOLA z daného enginu vyťažila menej ako GTA. A aj keď je podobnosť oboch hier (po grafickej stránke) viac než veľká, mám pocit, akoby sa tvorcovia TCSOLA snažili pestrofarebnú grafiku hry priblížiť šedej realite. Akoby chceli zmazať ten rozdiel medzi skutočným a vymodelovaným. Bohužial, cieľ bol dobrý, ale realizácia nie. A tak nemôžem grafiku TCSOLA nijak vyzdvihnúť. Zlý dojem ešte umocňujú zlé efekty (napríklad všetky svetelné efekty sú podľa mňa veľmi škaredé) a „podrazy“ ako je napríklad okopírovanie bloku budov a použitie v inej časti mesta a podobne. Navyše som sklamaný z toho, že sa nepodarilo odstrániť nežiadaný efekt známy aj z GTA – autá miznú a objavujú sa podľa toho, kam, sa práve pozeráte. Ak teda okolo vás prejde nejaké auto, keď sa za ním otočíte, je vysoká šanca, že tam už nebude, dokonca miesto neho možno bude iné auto.
#pic2#
Hry však nie su len o grafike, ale aj o príbehu, zábave, napätí a hrateľnosti. V týchto oblastiach TCSOLA nezaváhala a myslím že skoro vo všetkých aspektoch predčí GTA. Zo spomenutých najviac vystupuje príbeh. Ten je spravený veľmi rafinovane. Celý dej je rozdelený do 12-tich epizód, každá epizóda obsahuje do desať misií. To najlepšie je, že dej sa na dvoch miestach vetví a je len na vás, ktorou vetvou sa vydáte. Príbeh sa teda postupne rozvetví na tri vetvy, z ktorých každá má svoj vlastný koniec, a každá má iný počet epizód. Sami si teda určíte aj dåžku hry. Navyše niektoré epizódy ani vôbec nemusíte hrať. A čo je ešte neuveriteľnejšie, nemusíte prejsť ani všetky misie v danej epizóde. Každú si zahráte, a ak sa vám nejaká nie a nie podariť, jednoducho ju preskočíte. Dej sa potom upraví podľa vašeho úspechu v respektíve neúspechu v danej misii! Niekedy sa obajví alternatívna misia – jej obsah závisí od úspechu v respektíve neúspechu v tej predošlej! Celý príbeh je doplnený animáciami, ktoré sa taktiež „prispôsobujú“ vašemu vystupovaniu. Navyše je príbeh celkom pútavý a rôzne alternatívy nie su „nasilu pozliepané“, ale pôsobia prirodzene. Tieto fakty o príbehu neuveriteľne pozdvihujú kvalitu hry a veľmi príjemne prekvapili aj takého starého „gamera“ ako som ja.
Náplň jednotlivých misií je tiež zaujímavá. Keďže v TCSOLA ovládate policajta Nicka, bude sa aj náplň misií podobať policajnej práci. Aby však hra nebola príliš nudná, Nick nie je policajtom so zrovna ortodoxnými metódami. Do náplne práce bude patriť prenasledovanie a niekedy aj násilné odstavovanie vozidiel, zachraňovanie rukojemníkov, tajné plíženie sa do rôznych budov a areálov, masové zneškodňovanie teroristov a gangstrov strelnými zbraňami a šarvátky a bitky všeho druhu. TCSOLA akoby obsahovala niekoľko hier v jednej. Pri prestrelkách si človek pripadá ako vo Virtua Fighterovi, pri zakrádaní sa ako v Thiefovi, pri bitkách ako v Mortal Kombate atď. Bohužial, nie je možné aby som vám priblížil všetky menované typy misií, to by sme tu boli do večera. Za všetky však spomeniem bitky. Tie mi utkveli v srdci najhlbšie a som nimi veľmi nadšený.
#pic3#
Vždy, keď sa v TCSOLA schýlilo k bitke bez strelných zbraní, veľmi som sa tešil. Celý systém bitiek je v TCSOLA na takej úrovni ako v bežnej „bojovke“, ktorá je zameraná len na bitky. Môžete kopať, či udierať, skákať a blokovať súperove údery. Okrem rôznych bežných kopov a úderov sa postupne Nick naučí (o učení sa pojednávam neskôr) údery a kopy vzad, útoky na súpera, ktorý padol na zem a rôzne „kombá“, ktoré vyzerajú ako vystrihnuté z nejakého filmu Jackie Chana. Na výber je teda veľa spôsobov ako holými rukami zložiť protivníka. Ak vám to však nestačí, v boji sa dá použiť aj nôž, meč, sekáčik, sekera, rozbitá fľaša, alebo iné vražedné predmety. Tie sa dajú zobrať zo zeme (Nick si ich efektívne nohou vykopne do ruky), ostávajú ležať na zemi po zneškodnených protivníkoch a dokonca sa dajú po protivníkovi hodiť na diaľku. Do toho všetkého Nick neustále pokrikuje a uráža svojimi výrokmi v štýle filmov „Smrtonosná zbraň“ svojich proťajškov (už sa mi zunovalo písať slovo protivník). A aby bola atmosféra bitky ešte vierohodnejšia, okolité prostredie je vysoko interaktívne, takže ako sa tak rozháňate a kopete okolo seba, rozbijete stoličku, či stôl, odrazíte kus muriva, rozbijete vázu, prerazíte potrubie a tak všelijak podobne. No jednoducho eufória. Už veľmi dlho ma žiadna hra neuviedla do takého vytrženia ako bitky v TCSOLA.
Netreba sa však báť, že by TCSOLA stála len na bitkách. Aj prestrelky sú výborne spracované, môžete napríklad zbierať zbrane po padlých protivníkoch (už mi zase nevadí písať to slovo), prítomný je aj efektívny skok vpred, či do strany s prepnutím sa do bullet time-u (spomaleného času) dob
Kuki
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|