25.05.2004 00:37, Cobra, Komentárov: 0
Battlefield 1942: Desert Combat 0.7 mod

Battlefield 1942: Desert Combat 0.7 mod

Vojenský konflikt v Iraku veľmi veľa sympatizantov nemá. Prečo tomu tak je nemusím nijak zložito vysvetľovať. Z oslobodzovacej ofenzívy, ktorá mala za úlohu zvrhnúť diktátora Husseina sa stal Bushov druhý Vietnam. Denne počujeme o novom a novom krviprelievaní, príslušníci radikálneho vodcu Al Sadra denne pošlú na druhý svet niekoľko amerických vojakov, na druhej strane americký vojaci mučia irackých väzňov a spoločnosť len znechutene odvracia tvár a preklína amerického prezidenta.

Vojenský konflikt v Iraku veľmi veľa sympatizantov nemá. Prečo tomu tak je nemusím nijak zložito vysvetľovať. Z oslobodzovacej ofenzívy, ktorá mala za úlohu zvrhnúť diktátora Husseina sa stal Bushov druhý Vietnam. Denne počujeme o novom a novom krviprelievaní, príslušníci radikálneho vodcu Al Sadra denne pošlú na druhý svet niekoľko amerických vojakov, na druhej strane americký vojaci mučia irackých väzňov a spoločnosť len znechutene odvracia tvár a preklína amerického prezidenta. A pretože bussines sa neštíti ničoho, na túto tému vzniklo už niekoľko počítačových hier.

Tú, ktorú vám chcem predstaviť však nie je hra, ale totálna modifikácia populárneho akčného single/multyplayer hitu Battlefield 1942, ktorý sa už 2 roky teší obľube hráčov. A to najmä vďaka tomu, že zahrať si ju môže každý, nie len majiteľ rýchleho internetového pripojenia, lebo hrať ju môžete aj proti počítačom ovládaným botom. Princíp hry je jednoduchý, nájdete tu vlastne jediný mód a to Capture the Flag. Celé bojové pole, ktoré je založené na reáliách bojísk z druhej sv. vojny je rozdelené na niekoľko sektorov, ktoré sú pod vládou spojencov alebo vojsk tzv. Osy – teda nacistov. Obe strany sa snažia ovládnuť celú mapu a vyhrať tak. K dispozícii je obrovské množstvo zbraní, bojovej techniky či už pozemnej, vodnej či leteckej. V tomto ohľade hra ponúka naozaj gigantické možnosti a jej replaybilita je tak prakticky nekonečná. Lenže bojachtivý hráči už dlhšie apelovali, že by si chceli zabojovať v nejakom modernom konflikte a ktorý by bol vhodnejší ako minuloročná druhá vojna v zálive? Partia nadšencov presne podľa hesla „Od hráčov pre hráčov“ preto pripravila totálnu modifikáciu s názvom Desert Combat 0.7.

Jej veľkosť je úctihodných 600 MB, čiže nudiť sa na irackej púšti veru nebudeme. Inštalácia modifikácie prebehne absolútne bez problémov. Nájde si sama cieľový adresár hry, nainštaluje sa tak, že prepíše a vymaže pár súborov a môžete hrať. Ešte predtým si však skontrolujte, či máte aktuálnu verziu hry s poradovým číslom 1.6, inak nebude fungovať. A čo všetko ponúka? Dalo by sa povedať, že získate novú hru. Prerobené je skoro všetko od menu až po jednotky. Teda aby som bol presnejší, v hre ostali všetky staré mapy + 2 nové, o ktorých si ešte povieme, no miesto spojencov a nacistov proti sebe bojujú koaličné jednotky a iracká armáda. Tu urobili autori obrovský kus práce, lebo každá jednotka, vojenská technika vyzerajú ako ich reálne vzory v konflikte. Pôsobí to síce dosť divne, keď v zdevastovanom Stalingrade proti sebe pália Iračania a Apíci, ale tá atmosféra ta je neprekonateľná. Z pozemných jednotiek spomeniem prieskumníka, raketometníka, špeciálnu jednotku, z bojovej techniky či už americké tanky Abrams, iracké T72, americké bombardéry A10, iracké stíhače Mig29 či Su27 či klasické BVP vo službách Iračanov. alebo bojový Humvee americkej armády To všetko je len kvapka v mori oproti skutočnému počtu nových jednotiek. Všetko je prerobené do takých detailov, že sa človeku nechce veriť, že sa jedná len o modifikáciu. Spomínal som 2 nové mapy. Tá prvá sa odohráva v uličkách mesta Basra a jej hranie vám pripomenie scény z filmu Black Hawk Down od Ridleyho Scotta.

Ak chcete vedieť aké to je bojovať v uličkách mesta s ozbrojenými milíciami nepriateľa doslova o každý kúsok mesta, máte príležitosť. Táto mapa vás jednoducho dostane a len tak nepustí či ju už budete hrať proti botom alebo po sieti či internete. Druhá mapa má celkom iný charakter. Zo zaprášených uličiek sa dostanete do irackej púšte a k slovu sa dostane ťažká technika. Verte mi, robiť kobercové nálety na kolónu irackých tankov, ktorý pred chvíľou zničili konvoj Humvee stojí za to. V tejto mape som však objavil jeden bug. Kto by totiž čakal, že na vás začne strieľať z americkej F16 nejaký Ibrahim? Je to síce skvelý moment prekvapenia, ale často za to zaplatíte krutú daň v podobe mnoho skosených jednotiek. Inak ale nemôžem nič viac vytknúť. Síce inteligencia botov či už ako vašich spolubojovníkov alebo protivníkov je stále na úrovni nascriptovaných robotov, no istý progres sa tvorcom modifikácie predsa len podaril. Najväčšiu zábavu si užijete aj tak v multyplayer besnení. Keďže v oblasti kde žijem vďaka istému slovenskému telekomunikačnému monopolu stále môžeme o DSL iba snívať mal som možnosť vyskúšať si multyplayer len po sieti LAN. Nebolo to síce ono ako hrať proti stovkám hráčov z celého sveta, ale aj tak hra naberá úplné novú dimenziu ak hrajete spolu s reálnymi spoluhráčmi.

Po technickej stránke nemôžem hre nič vytknúť. Je pravda, že 2 roky starý engine už nevyvoláva v hráčoch grafické orgie, no aj tak sa podarilo z neho vytrieskať maximum a spracovanie jednotiek je prvotriedne. Až sa mi nechce veriť, že na svedomí to má len partia amatérov. Zvukom sa nedá takisto nič vytknúť, najmä vzdialené dunenie streľby ťažkej techniky navádza sem-tam pocit, ako keby ste boli v bojovom poli naozaj. Chytľavá je aj zvučka, ktorá hrá počas nahrávania hry, kde sa mieša bojová americká hudba z tónami z tisíc a jednej noci. Stabilita bola takisto výborná, nemusíte sa báť žiadneho zatuhnutia, či spadnutia systému.

Môj rozsudok je jednoznačný: Modifikácia Dessert Combat predstavuje poctivý kus práce, hodiny a hodiny skvelej hernej akcie a záruku, že žiaden vojnový fanatik nebude nespokojný. A keďže sa jedná o modifikáciu môžeme sa tešiť na stále nové a nové verzie, ktoré dúfajme budú stále lepšie a lepšie.

P.S. Ide iba o hru, nie je to žiadna propagácia násilia či nedajbože vojny. Všetci by mali pochopiť, že tento typ hier sa stal neoddeliteľnou súčasťou hernej scény a treba vedieť aj to, že to všetko sa odohráva za obrazovkou vášho PC. Reálna vojna, je niečo úplne iné a myslím, že by prospelo každému keby hluk streľby bolo počuť len z reproduktorov pri hraní.....

Cobra