12.05.2004 00:36, martin, Komentárov: 0
Counter-Strike: Condition Zero

Counter-Strike: Condition Zero

Už je to dobrých pár rokov, čo na nás vybafla prvá verzia Half-Life modu Counter-Strike. Predtým nič podobné v podstate neexistovalo a aj preto sa CS veľmi rýchlo dostal do stredobodu pozornosti hráčov a vypracoval sa až na úroveň najvyššiu, totiž na najhranejšiu multiplayerovú akciu.

Už je to dobrých pár rokov, čo na nás vybafla prvá verzia Half-Life modu Counter-Strike. Predtým nič podobné v podstate neexistovalo a aj preto sa CS veľmi rýchlo dostal do stredobodu pozornosti hráčov a vypracoval sa až na úroveň najvyššiu, totiž na najhranejšiu multiplayerovú akciu. Rád by som zvýraznil slovo "multiplayerovú". Totiž čoskoro vzniklo pre CS viacero botov, ale každému musí byť jasné, že skutočný zdroj hrateľnosti CS je práve v multiplayeri. Zároveň každému je jasný fakt, že CS (aj boti) sa dá zadarmo stiahnuť kdekoľvek na internete čo samozrejme platí aj o prídavných mapách. No a práve s prihliadnutím na predošlé dva fakty mi príde vydanie krabicovej verzie CS ako absurdné.

Absurdné by to nebolo snáď iba v prípade, že by toto krabicové CS-ko prinášalo aj nejaké nové zmeny, ktorý by aj stáli za to. Po jeho zahraní však musím s ľútosťou oznámiť, že to tak nie je a preto by vôbec nevadilo, keby sa dlho predlho odkladaný Condition Zero nakoniec zaradil k hrám typu Duke Nukem Forever. Ale nestalo sa tak a pre mňa doposiaľ posvätná firma Valve značne stratila kredit. Mám za to, že vydaním CZ si môže akurát tak pošpiniť jej dobré meno, pretože CZ nie je NIČ iné ako žmýkanie peňazí. Priznám sa však, že neviem, od koho Valve tieto peniaze vyžmýka. Nepoznám osobu, ktorá by nevedela o voľnej stiahnuteľnosti CS-ka a tiež nepoznám osobu, ktorú by hrajkanie sa s botmi bavilo viac ako s kamošmi v herni či na internete. Študujem marketing a čo-to o trhu a zákazníkoch viem ale nie som si istý, či Valve vôbec nejaké marketingové oddelenie má, pretože naozaj neviem, na akú cieľovú skupinu zákazníkov sa páni z tejto firmy zamerali. Nechajme však už úvahy tak a poďme sa pozrieť na to, čo hra obsahuje.

Popisovať náplň tejto hry mi príde asi ako vysvetlovať Zidanovi, ako sa hrá futbal. Preto radšej podobné popisy ladne preskočím a spomeniem iba zopár faktov. Tak zaprvé hra obsahuje asi 35 máp. Sú to mapy z internetu, sú to mapy kvalitné a sú to mapy, ktoré si z internetu môžte aj zadarmo stiahnuť. Viac komentáru to snáď nepotrebuje. Tiež zbrane a vybavenie sú tu všetky z verzie 1.6 a znova ich môžte mať zadarmo z internetu. Nakoniec sú tu boti. Tu si už nie som istý, či sú to znova boti z internetu (vôbec by ma to neprekvapilo), alebo vytvorení osobitne pre CZ. Ich kvalita však nie je zlá a je to snáď to jediné mini-pozitívum na tejto hre. Dokonca aj audio-vizuálne spracovanie ostalo až na mierne vylepšenie niektorých textúr rovnaké, slušne povedané podpriemerné. Navyše aj sieťový kód je už v podstate dokonalý a preto ani toto nie je oblasť, v ktorej by CZ mohol priniesť niečo lepšie. Zo všetkého, čo som už spomenul myslím si dosť jasne vyplýva, že celý Condition Zero si vlastne zadarmo môžte poskladať z internetu. Naozaj to jediné, čo si nevytvoríte sami, je režim akejsi kariéry či kampane, ktorú hra okrem voľnej hry (single či lan alebo net) ponúka. A naozaj nečakajte nič svetaborné, klasické prechádzanie máp doplnené o verbovanie kolegov do tímu, ktorí aj niečo stoja, sú špecialisti na tie ktoré zbrane a delia sa na tri skupiny podľa skúseností. A to je všetko. Zvyšok je už ten klasický "counter", ktorý sami dobre zo stoviek zápasov poznáte.

Na záver mi už len zostáva túto hru ohodnotiť. 98% hier sa hodnotí podľa ich náplne a kvality tejto náplne. Z tohto hľadiska by samozrejme nebolo o čom diskutovať, CS ako taký je (dnes už iba hrateľnosťou, ale to samozrejme bohate stačí) jednoducho špičková hra (kto neverí, nech sa prejde po pár herniach a zistí, čo tam letí) a ako taká by si v podstate zaslúžila aj absolutórium. V tomto prípade tu však je omnoho dôležitejšie to druhé hľadisko, hľadisko využiteľnosti hry. Tu si nemožno brať servítky a treba na rovinu povedať, že je to bieda. Tí, čo majú net hrajú CS s kamošmi cez net a tí, čo net nemajú chodia do herne a tam ho hrajú s kamošmi cez LAN. Nič medzi tým. CS bol stvorený ako multiplayerová hra a ako taká sa aj všade hrá a singl jej jednoducho nesadne, na to tu sú koniec koncov iné hry typu Rainbow Six či akčnejší Ghost Recon. Čo už, Valve spravil prešľap. Napriek tomu si predsa CZ nikto nemusí kupovať a kto tak predsa len spraví, môže si za to sám. Preto radím, radšej peniaze ušetrite a športe na ďalšiu hru od Valve, ktorá už určite bude stáť za to.

Verdikt: CZ naozaj nič nové (oproti 1.6) neprináša, nič staré nevylepšuje a navyše si za to ešte aj drzo pýta peniaze. Sami uznáte, že taká hra si pozornosť nezaslúži. Preto sa nevzrušujte a ďalej sa zabávajte pri vyšpičkovanej verzií 1.6, ktorú máte ZADARMO.

KÚPI v GamesWEB SHOPe
cena k 12.05.2004: 1290,- Sk

Zdroj obrázkov: Worthplaying