09.12.2003 00:32, Log-us, Komentárov: 0

Super Monkey Ball

Predstavte si, že sa nachádzate v sklenenej guličke a pohybujete sa po dokonale hladkých platformách s jediným cieľom - dostať sa na koniec toho-ktorého levelu s čo najväčším počtom pozbieraných banánov a za čo najmenší čas. Koniec. Bodka. Tu akékoľvek pravidlá a účely hry končia.

Na úvod ma mrzí jediná vec, s ktorou sa musím zdôveriť. Hra, ktorú sa Vám chystám trochu priblížiť, je titul na hernú konzolu N-Gage a na moje prekvapenie neobsahuje žiadnen príbeh a ani určitý utajený zmysel, proste je to výrobok určený čisto na zabitie nudy počas cesty napríklad autobusom, bez toho, aby ste boli nútení zapnúť čo len jeden mozgový závit. Jediné, čo budete potrebovať je slušný postreh a pevné nervy, najmä ak si zoberiete, že na jeden level máte v najlepšom prípade tri pokusy. A každý skúsenejší herný recenzent mi dá za pravdu, že na niečo takéto sa píše viacstránková recenzia dosť ťažko. Ale k veci.

Predstavte si, že sa nachádzate v sklenenej guličke a pohybujete sa po dokonale hladkých platformách s jediným cieľom - dostať sa na koniec toho-ktorého levelu s čo najväčším počtom pozbieraných banánov a za čo najmenší čas. Koniec. Bodka. Tu akékoľvek pravidlá a účely hry končia. Vašu cestu však znepríjemňujú pohyblivé platformy, príliš úzke stacionárne platformy, či krútiace sa odrazné platformy a ďalšie "vykoumané" hlúposti. Hlavným hrdinom je teda opička uzavretá v sklenenej guli, ktorá si to mašíruje cez nezmyslené levely, samozrejme, bez zmyslu a úprimne, bez akejkoľvek motivácie pokračovať ďalej. Ako sa tie opice "zasklili" nám už autori neprezradili, okrem toho mám pocit, že pri takomto druhu hry to vôbec nie je podstatné. Máme teda opicu v guli, ktorá mne neznámym spôsobom zbiera banány a snaží sa dostať do cieľa, myslím, že je to mierne pritiahnuté za vlasy. Napovedá to už samotný názov Super Monkey Ball, len sa mi ešte nepodarilo zistiť, prečo sú tie opice super, no, tak to vážne neviem... Hra je v 3D, nie však na úrovni "konkurenčného" Tomb Raidera. Na túto arkádovú šialenosť však úplne stačí. Čo budem ďalej tárať, je jednoduchšie urobiť si vlastný názor pohľadom na okolité obrázky.
Hra je rozdelená na samotné levely a minihry. Levely sú na troch úrovniach - ľahká, stredná a ťažká, ako inak. Spolu si zahráte 45 levelov, na výber sú 4 opičie postavičky, tie však okrem minimálne pozmeneného výzoru nemajú medzi sebou žiadne rozdielne vlastnosti.No prichádza najmrzutejšia súčasť titulu. Kedykoľvek sa rozhodnete, že stačilo, sejv a koniec, strácate svoju pozíciu v hre. Vážne. Síce dostanete levely, ktoré ste prešli, do módu "practice", ale ak sa chcete dostať ďalej, treba ísť od úplného začiatku, čo je najmä v prípade, že máte málo času na hranie, značná nevýhoda. Čo je smutné, na dohratie hry by stačili i menej zručnému dve hodinky a okrem minihier už SMB nemá viac čo ponúknuť a najskôr zapadne prachom na vašej výstavnej polici s N-Gage hrami skôr, než sa nazdáte.
Hudba je jednou z pozitív tohto titulu, keď si odmyslíme, že neuveriteľne, až takmer nevysvetliteľne, žerie batériu, preto som sa nie raz uchýlil k hraniu bez nej. Bláznivé melódie v nie dlhých loopoch však po chvíli hrania omrzia a tak budete vypínať zvuk možno nie zo súcitu k batérií, ale z čisto sebeckých dôvodov. Na čo teda slúži Super Monkey Ball? Na odreagovanie sa od tohto bláznivého sveta, od nekonečných problémov a úloh, starostí a strastí. Skutočne. Nič viac od nej nečakajte, inak budete sklamaní.

Super Monkey Ball

VÝROBCA: Amusement Vision, Ltd. / Sega
DISTRIBÚTOR: Nokia