23.10.2003 00:31, Pette, Komentárov: 0
Chaser

Chaser

Písať recenziu na 3D strielačku z prvého pohľadu je veľmi nevďačná záležitosť. Vždy je to o tom istom, maximálne sa dej odohráva na inom mieste a teda je situácia vo svete iná ako v našej realite. Našťastie, sú aj 3D strielačky, ktoré sú výnimočné a geniálne.

Písať recenziu na 3D strielačku z prvého pohľadu je veľmi nevďačná záležitosť. Vždy je to o tom istom, maximálne sa dej odohráva na inom mieste a teda je situácia vo svete iná ako v našej realite. Našťastie, sú aj 3D strielačky, ktoré sú výnimočné a geniálne. Či už príbehom, atmosférou, hrateľnosťou a technológiou v hre použitou. Alebo krajinou pôvodu ... A to je aj prípad Chasera, ktorý nepochádza zo žiadneho iného štátu ako zo (Famfáry a potlesk) SLOVENSKA !!! Ale prečo to tak vychvaľujem? Chaser je prvou slovenskou profi-hrou, ktorá má ambície presadiť sa na preplnených zahraničných trhoch. Stojí za ním vývojársky tím Cauldron Software z Bratislavy. Ak sa Vám to meno zdá známe, nie je to náhodou - boli to práve oni ktoré urobili Battle Isle IV a Spellcross - hry pomerne kvalitné ale málo známe.

Chaser ale nie je výnimočný iba pôvodom, ale je to aj hra kvalitná a po stránke technológie sa nemá začo hanbiť. Dokonca Slováci ako prvý použili (v dnešnej dobe veľmi obľúbený) spomalený čas. Nebojte sa, nezabudol som na Max Payne ani na Enter The Matrix, ale to sú hry z tretieho pohľadu a Chaser je čistokrvná domovka. Tento spomalený mód sa tu volá Adrenaline mode a je nespornou inováciou. Chaser ale boduje aj v prepracovanom príbehu plného zvratov a prekvapení - na strielačku až výnimočne dobrom. Dej sa odohráva v pomerne blízkej budúcnosti roku 2044 a hlavnou postavou ste logicky Vy, John Chaser. Jedného dňa sa zobudíte v nemocničnej izbe na palube vesmírnej lodi a nič si nepamätáte. Na loď práve v tom momente zaútočia neznámi vojaci. Takže veľmi nerozmýšlate a zachránite sa útekom v núdzovom module. Pristanete v priemyselnom Montack City na Zemi. Spomínate si, že sa musíte dostať na Mars, kde je riešenie záhady Vašej minulosti. Ďalej dej prezrádať nebudem, užite si ho sami. Aby som nezabudol, je Vám odkrývaný v enginových animáciách - špičkovej kvality. Cauldron v Chaserovi začal od píky, použil v ňom vlastný CloakNT engine. Licencovaný engine by určite všetko uľahčil, ale zase by neumožnil Adrenaline mode. CloakNT je veľmi vyspelý, plne využíva DirectX 8.1 - a je to vidieť. Po stránke grafiky je Chaser vysoký nadpriemer, a svetelné odrazy sú dokonca geniálne - aj keď sa mi zdá že ich je nejak veľa (Blatové blatníky sa nelesknú - grafici sa asi chceli pochváliť -:)). Vodná hladina je asi najlepšie urobená zo všetkých, ktoré som v hrách videl. A sklo je kapitola sama o sebe, hodnú chvíľu som iba chodil po budove a rozbíjal okná.
Aby ste mali čím tie okná rozbíjať (samozrejme nielen okná), autori nám nadelili bohatý a reálne spracovaný (spätný náraz, účinnosť aj zásobníky a prebíjanie) arzenál zbraní - klasické pištole, brokovnice, útočné pušky a obligátne Uzi. Granáty nesmú chýbať, a John Chaser ich môže výborne využiť. So zbraňami úzko súvisia nepriatelia. Tu je bohužial najväčie mínus hry. Modely a rozmanitosť sú v poriadku, motion-capture výborný a aj Achilova päta v podobe Al (umelej inteligencie) sa nekoná, ale všetko zráža ku dnu skriptovací systém hry. Jednoducho vyčistíte slepú uličku, otočíte sa a po pár krokoch Vám niekto strieľa do chrbta. Fakt to naštve, a je to navyše bežný jav. Chápem, že pre programátorov je to jednoduché a účinné, ale toto betatesteri nevideli? Ešteže sedia zásahové zóny, tak mierte do hlavy (Hráči CS majú výhodu) a prepáčme to Cauldronu. Malá poznámka: nepriatelia sa až príliš rýchlo spamätajú zo zásahu. Zvuky a s nimi súvisiaca hudba sú v poriadku, aspoň vzhľadom na iné hry - všetky zbrane som v realite nepočul, tak neviem posúdiť. Zlý zvyk krátkosti hry Slováci ešte nenachytali, takže sa tešte na veľmi dlhú hru - aj 25 hodín poctivého hrania. Ani stereotyp prostredí nehrozí, sú rozmanité a dobre sa na ne pozerá. Je tu aj dvojica misií pod vodou v malej ponorke. Design samotných levelov je priemerný. Úrovne sa podľa mňa opakujú - napr. miestnosti na začiatku a konci levela sú si až príliš podobné - niečo ako copy&paste. Nie je to ale vždy a bežný hráč si to ani nevšimne (ale ja som si nemohol odpustiť). Menu hry je výborné. Graficky výborne zvládnuté, aj orientácia a prehľadnosť je na vysokej úrovni. Naozaj špičkový je save a load. Quick save je naozaj quick - trvá asi pol sekundy a hra ani netrhne. Rýchly save má štyri pozície, takže keď uložíte na zlom mieste, nič sa nedeje - loadnete predošlý a je to. Gratulujem, iné hry by si mali vziať príklad.
Multiplayer nechýba. Má klasické módy a aj novinku: Shock Troops. Dve strany hrajú proti sebe a každá plní úlohy vedúce k víťazstvu. Ako je to s hrateľnosťou tohoto módu neviem, po sieti som Chaser nehral. Ostatné módy su klasické, bohužial máp je trocha málo - dva tri pre každý. Chcelo by to bonus pack od vývojárov.

Tak si teda zhrňme ako dopadla prvá splovenská A hra: Výborná grafika a dåžka, dobrá hrateľnosť - mali by ste si to skúsiť. A navyše kúpou výrobku podporíte slovenské hospodárstvo. -:)

Chaser

VÝROBCA: Cauldron Software
DISTRIBÚTOR: JoWooD
MINIMÁLNA KOFIGURÁCIA: Pentium III 650 MHz, 32 MB RAM, 1,3 GB HDD
ODPORÚČANÁ KOFIGURÁCIA: Pentium 1 GHz, 128 MB RAM, 1,3 GB HDD
3D KARTA: Áno
MULTIPLAYER: Áno
TYP: 1st person akčná
VERDIKT: Výborná slovenská hra, dlhá a zábavná. Vyskúšajte, neoľutujete.
HODNOTENIE: 80%

Zdroj: gamesweb

Pette
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012