16.10.2003 00:31, Trimmm, Komentárov: 0
War Monger

War Monger

Za málo peňazí veľa muziky? Že sa to dnes už v hrách nedá zrealizovať? Presvedčím vás o opaku. Mám veľmi dobrý argument - hru War Monger, pokračovanie RTS State of War. Nielenže cena hry je 490 CzK (českých korún, neviem koľko to stojí u nás), ale ešte dostanete dve hry za cenu jednej.

Za málo peňazí veľa muziky? Že sa to dnes už v hrách nedá zrealizovať? Presvedčím vás o opaku. Mám veľmi dobrý argument - hru War Monger, pokračovanie RTS State of War. Nielenže cena hry je 490 CzK (českých korún, neviem koľko to stojí u nás), ale ešte dostanete dve hry za cenu jednej. Áno, v balení je nielen hra War Monger, ale aj jej staršia sestrička State of War. Že pôjde o nejaký šmejd? Nemýľte sa, State of War mala celkom slušný úspech a verím, že aj toto pokračovanie si nájde svojich priaznivcov. Hra má k tomu všetky predpoklady. Slušne svižnú 3D grafiku, vysokú hrateľnosť, rozmanitosť misií a diabolské tempo.
Táto realtime stratégia mi vo svojej podstate veľmi pripomína staré slávne Z-etko, pretože ani v tejto hre sa nemusíte starať o suroviny či rozvoj základne. Mohli by ste namietnuť, že o to sa nemusíte starať ani v hrách typu Sudden Strike. To je síce pravda, ale tam na rozdiel od hry War Monger začínate každú misiu s presne definovaným počtom jednotiek. War Monger je o niečom inom.
Každú misiu začínate so zopár jednotkami a s ich pomocou obsadzujete budovy rozmiestnené po mape. Budovu obsadíte pomocou akéhosi „lietajúceho taniera“, ktorý sa zavesí nad budovu a pretransformuje ju, za mohutných efektov, na vašu. Akonáhle obsadíte budovu, táto Vám začne chrliť svoje produkty. Tu závisí od typu budovy, ktorý ste obsadili - pribúdajú peniaze, vedecké body na rozvoj nových technológií a upgrade budov, alebo trebárs obsadíte budovu, z ktorej v pravidelných intervaloch začnú vychádzať tanky alebo iná technika. Je jasné, že čím viac budov obsadíte, tým väčšia šanca na víťazstvo.
Mohlo by sa zdať, že tento model začne byť po chvíli nudný, ale tomu zabraňujú veľmi dobre nadizajnované misie. Každá misia je o niečom inom. V niektorých musíte klasicky obsadiť nepriateľskú základňu - obe strany začínajú s malým počtom jednotiek a jednou budovou. Ale sú to len tie začiatočné misie, povedal by som ľahšie. Neskôr však pribúdajú misie, ktorých obtiažnosť je dosť vysoká a bez riadnej dávky rozmýšľania a rýchleho strategického úsudku sú nevyhrateľné. Takisto ciele misií sú rôzne - od totálneho zničenia nepriateľa po bránenie vlastnej základne po určitý čas.
3D grafika je detailná, s výhodou sa tu dajú využívať terénne nerovnosti a sú misie, v ktorých práve využitie väčšieho dostrelu z kopca je jedinou cestou k víťazstvu. Hru Z mi táto hra pripomína aj z dôvodu efektných výbuchov pri ktorých sa trasie celá obrazovka. Niekomu tieto efekty môžu vadiť, preto sa dajú vypnúť, ale ja osobne si myslím, že bez nich už to nie je to pravé orechové. Zvukové efekty v ničom nezaostávajú za svetelnými. A vrcholom , čerešničkou na torte, je kompletné počeštenie, vrátane dabingu, ktorý je však trošku otravný. V celej hre sa totiž vyskytne len zopár viet a tie sú dokolečka omieľané. Väčšia rozmanitosť by neškodila. To je však len podružná výtka k ináč veľmi vydarenej hre. Nehrá sa na veľké umenie, ide len a len o dynamickú akciu, ktorá strategické myslenie hráča vyťaží na maximum. Niektoré misie sa dajú dohrať za pár minút, ale rozhodne nie na prvý raz. Hoci ma RTS, v ktorých sa nestarám o výstavbu základne a ekonomiku rozvoja príliš nebavia, War Monger ma vcelku chytil a pri niektorých misiách som sa veľmi dobre zabavil. Niektoré misie som zase v rozčúlení zúrivo vypínal, lebo mi pripadali nevyhrateľné, ale nedalo mi to a zase som sa k nim vrátil. Po objavení víťaznej stratégie som mal dobrý pocit a ten vo mne zostáva aj pri celkovom hodnotení tejto hry. Nehrá sa na veľké umenie, ide len a len o zábavu a to je na nej podstatné. Myslím, že hra sa bude páčiť hráčom, ktorí boli nadšení hrou Zet a hráčom, ktorí majú radi dynamickú akciu s nutnosťou rýchleho rozhodovania ale bez starostlivosti o zdroje a výstavbu základne.


War Monger

VÝROBCA: Cypron-Studios
DISTRIBÚTOR: Cypron-Studios
MINIMÁLNA KOFIGURÁCIA: P 200 MHz, 32 MB RAM, Win 98/Me/2000/XP
ODPORÚČANÁ KOFIGURÁCIA: P 300 MHz, 64 MB RAM, Win 98/Me/2000/XP
3D KARTA: Áno
MULTIPLAYER: N/A
TYP: RTS
VERDIKT: Nehrá sa na veľké umenie, ide len a len o zábavu a to je na nej podstatné.
HODNOTENIE: 80%

Zdroj: gamesweb

Trimmm
viac článkov autora

Výrobca:
Distribútor:
Testovaná platforma:
Multiplayer: nie
Lokalizácia:
Žáner:
Vychádza na platformy: PC
Oficiálna stránka:
Karta hry:
Plusy:
Mínusy:

Vaše hodnotenie hry

Aktuálne hodnotenie článkov: 0 / 10
(Hodnotení: 0)

Bleskovky

Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov

Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.
17.09. 11:34 diskusia (1)

Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2

Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.
16.09. 14:27 diskusia (0)

Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok

Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.
11.09. 11:55 diskusia (0)

Mortal Kombat X má dátum vydania

Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.
09.09. 15:40 diskusia (0)

Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu

Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.
03.09. 11:50 diskusia (0)
Anketa
Koľko hodín týždenne ste venovali hrám počas letných prázdnin?
 
GamesWeb.sk Offline - máj 2013
Najnovšie online hry

Pillow City: Revelation

07.07.2014

Bitshift

07.07.2014

Atlantis Jewels

07.07.2014
Najnovšie plné hry

Iris

14.06.2014

Wolfenstein: The Final Solution

08.06.2014

Maldita Castilla

30.12.2012