MARCH! Offworld Recon
Neviem pochopiť načo vlastne vychádzajú budgetové hry. Ich cena je síce polovičná oproti plnohodnotným titulom, ale v obchode si ich aj tak nikto nekúpi. Na vine je zlý (neexistujúci) marketing, obal ktorý zaujme iba tak slepého (teda nikoho), a v dnešnej záplave výborných titulov si takúto hru kúpi človek iba raz (omylom).
Neviem pochopiť načo vlastne vychádzajú budgetové hry. Ich cena je síce polovičná oproti plnohodnotným titulom, ale v obchode si ich aj tak nikto nekúpi. Na vine je zlý (neexistujúci) marketing, obal ktorý zaujme iba tak slepého (teda nikoho), a v dnešnej záplave výborných titulov si takúto hru kúpi človek iba raz (omylom). Prečo teda existujú týmy, ktoré takéto hry vyvíjajú ? Na vine určite nie sú samotní ľudia z brandže, ale distribučné spoločnosti. Tam nejakej chytrej hlavičke prebehne hlavou - urobme rýchlo nejakú hru a zarobíme. Vývoj budgetoviek netrvá dlho, väčšinou sú postavené na licencovaných starších enginoch, a teda stačí spráskať nejaký príbeh, grafiku, zvuky a je to. Navyše takúto hru urobia aj menej skúsení a schopní ľudia.
A z tejto rady hier je aj kúsok, ktorý tu máme dnes na pretras. Volá sa MARCH! Offworld Recon. Už z názvu vyplýva, že hra sa odohráva na Marse, u herných vývojárov veľmi obľúbenej planéte. Dej hry vyzerá ako polhodinová splácanina. Veď posúdte sami - ľudia v blízkej budúcnosti kolonizovali Mars. Zatiaľ nič prekvapujúce. Ale náhodou sa na červenej planéte kazia všetky elektronické zariadenia, takže pokračovanie osídlovania nepripadá do úvahy. Ľudia teda odišli a na Marse zostali len opustené vojenské a nepodstatné zariadenia. Po niekoľkých rokoch sa náhle odmlčali všetky komunikačné a monitorovacie satelity obiehajúce okolo Marsu. Posledné fotografie povrchu ukázali prítomnosť obrovských stavieb a komplexov, ktoré ale ľudia nikdy nevybudovali. A tak bola zo Zeme vyslaná prieskumná jednotka. Môžete trikrát hádať, kto jej velí. Že neviete? No predsa vy -:) MARCH! Offworld Recon je first-person strielačka, podľa autorov aj s prvkami ovládania Vašich ľudí v týme. Počas hry je to ale nevyužitelné. Dôvody si prečítate o kúsok nižšie. Nič extra teda hra neponúka. Môžete sa síce prepnúť do pohľadu tretej osoby(za dobu hrania som to použil raz - aby som to vyskúšal), ale nečakajte logické hádanky - maximum je stlačenie dvoch vypínačov v určenom poradí. Prvé čo vidíte po spustení hry a na prvých 5-10 minút Vás úplne zaujme je grafika. V MARCH! to bohužiaľ neplatí. Vlastne sa ani nie je čomu diviť, hra totiž používa Li-Tech engine. Ten je síce dobrý, ale my už sme v 21. storočí. A navyše kým sa do samotnej hry dostanete, vyhàkne na vás "menu". To mi pripomína pokusy osem ročných detí v Paint. Najhoršie je ale na tom pozadie menu. Striedajú sa tu scény z hry, ale v malom rozlíšení a prestávky medzi nimi vypåňajú farebné prechody. Na toto sa normálny človek vydrží pozerať iba tak pätnásť sekúnd. Možnosti a nastavenia sú našťastie klasické, veď šokov si užijete dosť aj inde. Hudobný doprovod je trápny, v prvej misii sa opakuje 10 sekundová techno-slučka a ani neskôr sa nič nezlepší. Čo ma ale najviac fascinovalo, je nekonečne sprostá umelá inteligencia nepriateľov a na škodu celému konceptu aj Vašich parťákov. Vrcholom myslenia protivníkov je prenasledovanie Vás, a to iba po priamke. Nečakajte uhýbanie, skrývanie sa atď. Hneď ako sa priblížite na určitú vzdialenosť alebo po nich začnete strielať, rozbehnú sa,strielajú a spadnú na zem rozstrielaní Vašimi guľkami. Keby ich inteligenciu aspoň vynahrádzala rozmanitosť, bolo by to v poriadku. Ale proti Vám stojí len zopár druhov robotov, zopár bosov a duchovia robotov. Áno, čítate dobre. Keď rozstrielate kopu železa, vyletí z nej duch a pokračuje v útoku. Fakt originálne -:) V strielačke sú zaujímavé možnosti ničenia, zabíjania a deštrukcie okolia. MARCH! Vám ponúkne iba jednu zbraň, ktorú vylepšujete zbieraním uprgradov. Tie Vám dajú napr. funkcionalitu brokovnice, granátometu, raketometu, rotačného gulometu. Aj tak sa dá uľahčiť vývoj hry, autori nemusia navrhnúť modely rôznych zbraní a animácie s tým spojené. Možno sa ale tak zbrane do roku 2100(v tomto období sa hra približne odohráva) vyvinú. Ďalšie zjednodušenie je, že Váš tým aj vy ste oblečení v bojovom obleku, a ten je rovnaký u všetkých - líšia sa len číslami. Žiadne vizuálne zmeny počas hry sa nekonajú. Dosť ma naštval aj efekt jednej zbrane nepriateľa - začne sa Vám hýbať obraz a pulzovať do modrej farby. Grafik musel byť hodne napitý, keď toto vymýšlal.Zachrániť pocit z hry by mohol dobrý design úrovní. Zázrak sa bohužial nekoná, úrovne sú jednoduché, pravouhlé. Textúry chodieb sú primitívne, výnimočne dobre je ale v tejto hre zvládnuté osvetlenie. Na grafické hody v Unreal II alebo Splinter Cell to samozrejme nemá, ale to sú hry inej kategórie.
Zvuky sú zase len priemerné, odrazy v rôznych prostrediach a podpora priestorových efektov je len zbožné prianie.
Výhodou starého enginu na nových(rýchlych) PC-čkách je rýchlost save a load. Hra má integrovaný multiplayer, ale neviem kto by toto hral po sieti v dnešnej konkurencii.(Spomeniem free CS za všetko)
Ešte spomeniem ovládanie. Je normálne, každý kto niekedy hral nejakú doomovku sa nestratí. Aspoň niečo môžem pochváliť.
Takže čo na záver? Zábavnosť hry je na bode mrazu, grafika je o ničom, nič výnimočné, aspoň nejaký nápad - aj nedorobený - nehrozí. Plusom môže byť len hardwerová náročnosť, spåňa ju každý herný počítač. A samozrejme, cena, keďže je to budgetová hra. Otázka je len, ktorý hráč by toto hral. Pri množstve freeware hier sa totiž zabavíte lepšie, a to predsa pri hrách ide.
MARCH! Offworld Recon |
||||||||||||||||||
|
Pette
viac článkov autora
|
Plusy:
Mínusy:
|
Halo: Reach je zadarmo pre Gold užívateľov
Hra od Bungie z roku 2010, s ktorou sa rozlúčili so svetom Halo, aby mohli pracovať na aktuálne vydanom Destiny, je tento mesiac zdarma pre všetkých, ktorý si hru ešte nestihli za tie štyri roky zahrať a majú gold účet na Xbox Live. Ak by ste sa stále nevedeli rozhodnúť, či do tejto hry ísť, prečítajte si našu recenziu TU.17.09. 11:34 | diskusia (1) |
Pozrite si prvé video k Resident Evil: Revelations 2
Druhé pokračovanie pôvodne 3DS odbočky série Resident Evil, sa nám ukazuje v prvom videu. Ako bude vyzerať hra po grafickej stránke? A môžeme skutočne očakávať návrat ku koreňom a drsnú atmosféru? Pozrite si video a posúďte sami. Nájdete ho TU. Okrem videa však máme aj informácie o spôsobe predaja tejto hry. Tá totiž narozdiel od prvej časti bude predávaná po epizódach. Celkovo sa dočkáme štyroch častí v jednej sezóne, pričom cena jednej časti bude 5,99 Eur, prípadne 24,99 Eur za kompletnú sezónu.16.09. 14:27 | diskusia (0) |
Watch_Dogs pre Wii U bude ešte tento rok
Ak ste vlastníkom konzoly od Nintenda, a už ste sa obávali toho, že hackerská akcia sa tento rok na vašu platformu nedostane, tak koniec obáv. Oficiálny dátum vydania je 20. novembra 2014 pre náš región, pričom v Amerike bude hra dostupná už dva dni skôr.11.09. 11:55 | diskusia (0) |
Mortal Kombat X má dátum vydania
Ďalšia časť krvavého kúpeľa a polámaných stavcov sa dostane na naše obrazovky budúci rok, konkrétne 14. apríla. Okrem toho sme sa dozvedeli, že sa opäť ako hrateľnej postavy dočkáme aj štvorrukého fešaka Gora.09.09. 15:40 | diskusia (0) |
Stronghold Crusader 2 predstavuje novú frakciu
Tento mesiac vychádzajúca RTS, ktorá sa zameriava hlavne na budovanie a obranu vlastnej pevnosti, nám tentokrát predstavuje novú frakciu tichých zabijakov. Ak chcte vidieť aké je to brániť sa a bojovať proti Sultane, pozrite si nové video TU.03.09. 11:50 | diskusia (0) |
Pillow City: Revelation07.07.2014
|
Bitshift07.07.2014
|
Atlantis Jewels07.07.2014
|
Iris14.06.2014
|
Wolfenstein: The Final Solution08.06.2014
|
Maldita Castilla30.12.2012
|